Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fargo schreef:En heb je nog bereidingstips voor de groene starters onder onsHoe maak je het zo lekker??
fargo schreef:En laten jullie het bij voorkeur wellen in een afgesloten emmer of is dat onzin en niet persé nodig??
Karrimh schreef:hier ook gewoon makkelijk te verkrijgen bij http://www.zandwijk.nl te Meerkerk
mijn paarden zijn er gek op in ieder geval
Rongyos schreef:fargo schreef:En laten jullie het bij voorkeur wellen in een afgesloten emmer of is dat onzin en niet persé nodig??
Bij voorkeur in een dichte emmer, ik vind het nl. niet zo lekker ruiken...
En ik neem de emmer ook mee in de auto, dus dan is een deksel ook wel handig.
Maar is niet persé nodig, zonder deksel weekt het ook goed is mijn ervaring.
Pieteritus1 schreef:Vorige maand ben ik begonnen met het bijvoeren van pulp, volgens mij van de Suikerunie.
Omdat ik de speedibeet toch eens wilde testen, deze week twee testemmers gehaald.
Mijn paarden eten dus géén pulp zonder dat er iets bij zit (brok of meel). Als ze het 'puur' gevoerd krijgen, nemen ze het niet.
Het welt heel snel, daar is niets van te zeggen, maar ik vind het niet erg om 24u van tevoren eea in de week te zetten. Kwalitatief is het volgens mij precies hetzelfde, alleen is de speedibeet geplet en geen brok.
Diertjec schreef:Hier is het ook gewoon goed te verkrijgen. Gelukkig.
Ik doe er altijd een deksel op, de 1e 10 minuten, daarna laat ik het afkoelen zonder deksel. Vaak doe ik er ook nog een scheut koud water door, dan voer ik het iets natter, geeft me een beter gevoel haha
Pieteritus1 schreef:"Gewone" bietenpulp heeft een suikergehalte van 7.5. Zo verschrikkelijk is dat verschil ook niet.
Vandaar mijn opmerking: zoveel toegevoegde waarde heeft het voeren van bietenvlokjes niet, zeker niet als je het prijstechnisch bekijkt.
Voor de pulp van de SuikerUnie betaal je €0,39 en voor de Pavo betaal je €0,80 ct/kg
Scheelt je meer als de helft.....