Hilli schreef:4% is inderdaad altijd hetzelfde percentage, maar 4% van 100g is 4g en van een kilo is dat 40g. De hoeveelheid die je paard binnenkrijgt hangt dus af van hoeveel voer 'ie krijgt. Volgens mij is dat wat Pavo bedoelt, alleen wat ongelukkig uitgedrukt.
Haha, dat snap ik ook wel - moest even plagen! Maar je zult met me eens zijn dat als je maar een onsje zou kunnen voeren, de bodem onderuit dit voer valt. Met een handje per dag profiteer je niet/minder van de andere 'benefits' (sorry, net wakker kan niet op het nl-woord komen) van het voer. Dan is een grasmixje zonder al die toevoegingen ook voldoende.
Desondanks: Ik vind het een heel loffelijk streven dat PAVO de moeite neemt om een voer samen te stellen voor paarden die problemen hebben op het gebied van de stofwisseling.
En natuurlijk is de keuze voor energie uit vetten beter dan koolhydraten/suikers als energiebron in dit geval. Met dit voer zit je ( ook qua vetten) mooi tussen low en medium energy in dus het is wat dat betreft zeker geschikt voor paarden die op rust staan tot en met lichte arbeid. Een mooie volgende stap zou zijn om de productreeks uit te brengen op dezelfde basis, maar dan met voer dat van low naar medium naar high energy gaat. Op dit moment heb je voor meer energie eigenlijk alleen de keuze om dan graanproducten bij te voeren waarmee je voor de doelgroep dan juist weer het doel voorbij schiet. Nou ja, wie weet.. food for thought voor de Pavo-luitjes!