Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:55

Mijn horsy lust geen banaan. Vorige week geprobeerd. Zelfs de hh brok liet hik liggen, pas toen t uit zn voerbak was ging hij weer hh eten hihi

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:18

Mijn paard eet de HH weer prima gelukkig!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:33

Ik vergelijk HH op dit moment als broccoli en bigmac (= biks). Hij eet het op, maar ik heb niet het idee dat hij het erg lekker vindt.
Gister was ik bezig met grondwerk en als beloning krijgt hij dan brokjes (bijv. reactie op druk belonen), echter.. hij rook aan mn hand en keek weer weg.. dit heb ik verschillende keren als beloning aangeboden maar hij at niet. Opzich dus erg jammer, want ik wil dit soort dingen graag met brok belonen. Wat zou ik anders voor voerbeloning kunnen proberen?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:38

ik geef gedroogde rozenbottels als beloning :j

Ik heb meer het idee dat mijn paard nu 'normaal' eet ipv erop aanvalt. Ze kauwt, maakt speeksel aan etc,
andere mensen zeggen over mijn paard dat ze het idd niet lekker vind, ik vind het 'normaal'.

het is maar hoe je het bekijkt :j

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:49

Jotoma schreef:
Ik vergelijk HH op dit moment als broccoli en bigmac (= biks). Hij eet het op, maar ik heb niet het idee dat hij het erg lekker vindt.
Gister was ik bezig met grondwerk en als beloning krijgt hij dan brokjes (bijv. reactie op druk belonen), echter.. hij rook aan mn hand en keek weer weg.. dit heb ik verschillende keren als beloning aangeboden maar hij at niet. Opzich dus erg jammer, want ik wil dit soort dingen graag met brok belonen. Wat zou ik anders voor voerbeloning kunnen proberen?

Veel mensen die ik ken gebruiken de Equifyt Herbs als beloning bij grondwerk, wellicht is dat een gezonde optie

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:58

Splinter schreef:

Dat lijkt me ook wel wat. Weet jij hoe lang die houdbaar zijn? En een goedkoop adresje waar je ze kan krijgen? :+

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:07

Darkness85 schreef:
Splinter schreef:

Dat lijkt me ook wel wat. Weet jij hoe lang die houdbaar zijn? En een goedkoop adresje waar je ze kan krijgen? :+

http://www.zeldenrusthaystack.nl/c-843622-2/kruiden/

voor de houdbaarheid moet ik even op de verpakking kijken, ik denk een jaar ofzo? Maar dat zou ik even na moeten kijken :j

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:11

Bedankt!! :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:19

Daarom maak ik ook de vergelijking bigmac en broccoli ;). Elke dag bigmac is een feestje, maar die broccoli eet hij wel als hij echt trek heeft en het in die zin nodig heeft.
Ik klaag daarom ook absoluut niet, maar vind het wel jammer dat hij het niet als beloning eet!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:16

Veel mensen gebruiken van HH de natuurmix als beloning, misschien is dat een optie?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:57

Mijn paard eet de HH met erg veel smaak, maar als beloning is hij niet zo dol op brokjes.
Ik snij nu 1 wortel in hele kleine stukjes en geef dat tijdens het grondwerken.
1 wortel kan niet zoveel kwaad dacht ik zelf, ik ben af en toe té zeurderig. :D

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:29

Dat is een goed idee van die rozenbottel!
Dat ga ik voor mijn luchtzuiger ook proberen, hoop dat hij het lust!
Banaan wordt door mijn paarden niet gegeten, stukjes wortel wel, maar dan moet ik dat wel elke keer hebben en uit ervaring weet ik dat die stukjes heel vies worden in je zak als je ze vergeet er uit te halen.. :P

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:13

Ai ai.....
Sinds wanneer is PAVO natuurlijk?
En sojaolie? op basis van olijfolie...?
Niet echt natuurlijk dus. Misleiding is ook een kunst...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:20

Pavo vind ik persoonlijk echt rommel.
Ken veel te veel paarden die spontaan gingen schuren ed. :n

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:23

pavo natuurlijk :')

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:24

SWSS_INFO schreef:
Er is een nieuwe webshop geopend met natuurlijke producten voor paarden

http://schwarzwaelder.snelshoppen.info

Ik vind t een schande dat je adverteert met natuurlijk paarden voeder en dan op de proppen komt zetten met PAVO. Wat en de grootste rommel is die er bestaat... >;)

Nee sorry. Ik kan u niet serieus nemen... :n

SWSS_INFO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:24

Darkness85 schreef:
SWSS_INFO schreef:
Er is een nieuwe webshop geopend met natuurlijke producten voor paarden

http://schwarzwaelder.snelshoppen.info

Ik vind t een schande dat je adverteert met natuurlijk paarden voeder en dan op de proppen komt zetten met PAVO. Wat en de grootste rommel is die er bestaat... >;)

Nee sorry. Ik kan u niet serieus nemen... :n

De OLEWO producten zijn geheel natuurlijk.

Wellicht had ik dat er even bij moeten melden.
Sorry voor de verwarring.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:36

25 kilo wortel korrels voor ruim 60,- :(:) ..........Daar kun je heel wat gewone wortels van kopen :o

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:43

Mééééén je niet. Dat had ik nog niet eens gezien. Voor een grote zak van 15kg winterpeen betaal ik 3,-. En daar zit geen extra rotzooi en conserveringsmiddelen doorheen... :')

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:29

Ik voer sinds een paar weken de HH basisbrok, gecombineerd met Marstall Vito wat de paarden al heel lang krijgen.
Nu is mijn merrie sinds een paar weken enorm aan het schuren. Dat zou natuurlijk kunnen komen door de enorme hoeveelheid vliegjes die er momenteel zijn, maar ze schuurt ook door als ik er een enorme laag uiercreme o.i.d. op heb gedaan.
Het zou kunnen komen doordat ze een paar weken geleden weer eens een tijdje winterwortels hebben gehad (natuurlijke suikers?).
Maar ineens bedacht ik dat zij ook wat last heeft van verschillende pollen. Zou het dan misschien van de HH brok kunnen komen omdat de HH brokken uit diverse grassen, bomen en mossen bestaat?
Is er hier iemand die misschien dezelfde ervaring heeft?

Ik ben sinds gisteren voor haar even gestopt met de HH brok om te kijken wat het doet. Ook krijgen ze momenteel geen wortels meer.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:37

Leuk topic om te volgen!

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:19

romeorowan schreef:
Ik voer sinds een paar weken de HH basisbrok, gecombineerd met Marstall Vito wat de paarden al heel lang krijgen.
Nu is mijn merrie sinds een paar weken enorm aan het schuren. Dat zou natuurlijk kunnen komen door de enorme hoeveelheid vliegjes die er momenteel zijn, maar ze schuurt ook door als ik er een enorme laag uiercreme o.i.d. op heb gedaan.
Het zou kunnen komen doordat ze een paar weken geleden weer eens een tijdje winterwortels hebben gehad (natuurlijke suikers?).
Maar ineens bedacht ik dat zij ook wat last heeft van verschillende pollen. Zou het dan misschien van de HH brok kunnen komen omdat de HH brokken uit diverse grassen, bomen en mossen bestaat?
Is er hier iemand die misschien dezelfde ervaring heeft?

Ik ben sinds gisteren voor haar even gestopt met de HH brok om te kijken wat het doet. Ook krijgen ze momenteel geen wortels meer.

Heb het even nagevraag bij Voergezond: de grondstoffen worden geoogst voordat er sprake is van stuifmeel (pollen) waardoor er in principe geen pollen in het produkt zitten; uitsluiten kun je het niet natuurlijk, maar dan heb je het over te verwaarlozen hoeveelheden. Verder zou ik zelf niet verwachten dat er jeuk ontstaat door HH; het is juist een produkt waarmee de jeuk bij de paarden sterk verminderd en/of weg gaat.

Ik denk dat er sprake is van een samenloop van omstandigheden: je combineert 2 verschillende voeders van verschillende merken; je kunt dan niet voorspellen hoe dat samen gaat. Daarnaast krijgt je paard sinds een tijdje wat wortels en zijn er idd veel vliegjes.

Is het je bedoeling om te blijven mengen of ben je nog bezig met de overgang van de ene naar de andere voeding? Ik zou zelf nl. liever niet mengen.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:42

De zak wortels was ca. 4 weken geleden en is natuurlijk al lang op. Daarna nog geen nieuwe wortels gehaald/gegeven.
Er zijn inderdaad de laatste paar weken extreem veel vliegjes, dus heel goed mogelijk dat het daar van komt.
Ik was eigenlijk van plan om naast de HH brok ook de Vito te blijven geven. Dan kom ik toch weer op het menselijke aspect: Vito ziet er zo lekker uit. Tevens doen ze het al jaren heel erg goed op de Vito gecombineerd met de Wiesencobs. Ik heb de Wiesencobs dus nu vervangen door de HH brok.
Misschien is het gewoon een samenloop van omstandigheden. Ik heb haar nu even alleen Vito gegeven. Kijken wat dat doet met de jeuk.
Bedankt voor het meedenken.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:43

Heb dit topic nu even bijna helemaal doorgelezen en twijfel nu over de bio-ron brok die ik nu voer door alles wat ik lees over het zetmeel en granen... Ik voerde de gras (weide?)brok van HH's maar ik was bang dat daar niet alle vit/min in zaten dus daarom overgestapt. Kan iemand mij wat meer vertellen over de compleetheid van vit/min die een gemiddeld (jong) paard ongeveer nodig heeft icm HH? Of kan ik beter dan hen mailen?

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:22

Never mind, heb al wat advies gehad :o