Wie geeft zn paard nog meer bier? & wat vinden jullie ervan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:08

lovemariban schreef:
zou ik het mijn paard van 1.63 engelse volbloed ook kunnen geven? doet het geen kwaad? want soms wordt ze in 1 x wat dunner ! :( maar heeft oook wel last bvan de spieren .

Ik denk dat je beter maisolie kunt voeren, dit maakt ook dikker namelijk. En bier voor de spieren.

mywiseguy

Re: Wie geeft zn paard nog meer bier? & wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:18

Mijn pony die heeft last van slecht plassen, die plast niet genoeg waardoor ze vocht vasthoudt in haar hele lichaam.. ze krijgt nu altijd azijn door het water,.. maar bier helpt daar dus ook tegen?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:26

Ja want het drijft vocht af.

lovemariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:48

ik denk datb ik het mijn paard ook ga geven mais olie geef ik al heel erg bedankt x

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:48

bij bier denk ik aan alcohol....bij alcohol aan een dronken paard....

Kan niet goed voor de nieren en lever zijn, of moet ik alcoholvrij bier schenken?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:57

Biergist pillen hoeveel geven jullie daarvan als jullie het geven? gaat om een D pony.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:01

wiljemijn schreef:
bij bier denk ik aan alcohol....bij alcohol aan een dronken paard....

Kan niet goed voor de nieren en lever zijn, of moet ik alcoholvrij bier schenken?

Als je gewoon eens globaal het topic doorleest dan krijg je antwoord op al je vragen ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:15

Ik ben met volle enthousiasme afgelopen zondag naar mijn paarden gegaan. Gewapend met 2 bruine biertjes. Bij de een heb ik de voerbak schoon kunnen maken want die had echt zoiets van jij bent GEK. En de ander rook er 's aan en ging wat anders doen. Ponies van een vriendin hebben zich met volle overgave opgeofferd om de rest soldaat te maken :p

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:25

Ceriadwen,hahahahaha......soms moet je er even brokjes doorheen gooien en dan laten weken.Die van mij drinkt het de ene keer zo op en de andere keer alleen maar als ik er brokjes ofzo doorheen gooi.
Mistral,ik geef geen tabletten......dus geen idee.Gewoon om de dag een biertje.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:37

intressant ik durfde het zelf eingelijk niet aan mijn paard bier te geven.
maar ik lees wel positieve berichten ik denk dat ik het toch maar is ga proberen.
En 1 flesje bruin bier per week kan dus geen kwaad begrijp ik uit alle berichten.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:14

Ik geef toch liever de pillen door het voer omdat ze het niet graag drinkt, niemand die een indicatie kan geven hoeveel ze ongeveer mogen hebben per dag?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:19

Mistral_Bink schreef:
Ik geef toch liever de pillen door het voer omdat ze het niet graag drinkt, niemand die een indicatie kan geven hoeveel ze ongeveer mogen hebben per dag?

in duitsland gaan ze uit van 30 - 50 gram biergist per dag, maar dat is dan dus poeder.
Misschien eens zoeken hier op bokt ? Ik meen ooit iets over 20 tabletjes per dag gelezen te hebben. MAAR dat weet ik niet zeker !

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:13

Ja ik zoek me inderdaad al suf haha! wil niet zomaar iets gaan geven. ze heeft niet helemaal meer een perfecte lever. nou ja de lever waardes waren niet goed. dus ben dan wel extra voorzichtig denk dat ik gewoon heel weinig ga geven per dag :+ zie vanzelf wel of ze er op reageert en anders kan ik het altijd nog iets meer maken.

luukieluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:50

katia1993 schreef:
Ik dacht even dat het een grapje was :') nog nooit van gehoord dat iemand het gaf aan haar paard.

Dat denken idd een hoop mensen die dit voor de eerste keer horen. Maar dit is niet het geval. Wij geven onze paarden om de week een half/ heel flesje bier (ligt aan gewicht paard( Dit werkt perfect om het bloed te zuiveren. (niet geven vlak voor je op concours gaat hahaha)

desi28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:37

Kan geen kwaad 1 x per 2 weken idd niet te vaak geven en als ze het lekker vind is het mooi mee genomen ;)

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:21

mijn haflinger kreeg 1 flesje bruinbier per week!ze ging er ontzettend van glimmen,vond het heerlijk en het hielp bij haar plas probleem!
waar ik wel mee zat waren de verdwaalde dierblikken en flessen langs de kant van de weg/berm,ze leek het tijdens een buitenrit van ver al te ruiken en stopte ook echt als ze er 1 zag liggen!!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:40

_O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 01:13

Ik heb nog een stuk of 6 flesjes Grolsh Bokbier (jummie!) liggen, die helaas over datum zijn geraakt; tht datum mei 2010.
Vinden jullie dat ik dat nog veilig aan m'n pony's kan voeren?
Heb zelf ook wel eens bier gehad dat iets over datum was, smaakte nog prima en volgens mij is dat helemaal niet erg.

Is bokbier zowiezo wel geschikt voor paarden, of zou ik echt beter oud bruin kunnen geven?

Edit; ik lees net dat bokbier dus laaggistend bier is, en dat je bovengistendbier moet hebben.
Maar heb die flesjes over, en anders gaat het weg (of ik trek het open en kijken of het nog te drinken valt; een lekker glaasje laat ik zeker niet staan namelijk) :o
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 11-11-10 01:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 01:19

Mijn vorige paard hebben we ook wel eens bier gegeven. Alleen een beetje teveel. Mijn ouders hadden een feestje en het paard kreeg toen al het bier wat gemorst werd. Hij vond het heerlijk. Hij kon alleen niet meer zo goed lopen (A). Dit zal denk ik wel een jaar of 10 geleden zijn geweest.

Mijn huidige paard kijkt me aan van zoiets ga jij me toch niet voeren :P. Terwijl de shets het weer heerlijk vinden. Maarja die eten en drinken ook alles. Zoals b.v. broodje haring.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:27

Zera,das zonde.....hebben jullie gewoon 4 liter bier gemorst |( Vanaf 4 liter worden ze tipsy.

lindaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:32

ikgeef mijn paard dus echt geen bier !
dat is er niet voor paarden mij paard krijg alleen wat echt voor hem bedoelt is !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:40

JoyCiej007 schreef:
Ik heb nog een stuk of 6 flesjes Grolsh Bokbier (jummie!) liggen, die helaas over datum zijn geraakt; tht datum mei 2010.
Vinden jullie dat ik dat nog veilig aan m'n pony's kan voeren?
Heb zelf ook wel eens bier gehad dat iets over datum was, smaakte nog prima en volgens mij is dat helemaal niet erg.

Is bokbier zowiezo wel geschikt voor paarden, of zou ik echt beter oud bruin kunnen geven?

Edit; ik lees net dat bokbier dus laaggistend bier is, en dat je bovengistendbier moet hebben.
Maar heb die flesjes over, en anders gaat het weg (of ik trek het open en kijken of het nog te drinken valt; een lekker glaasje laat ik zeker niet staan namelijk) :o

Joyce, gewoon geven hoor :)

annaisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:42

Hallo,

Ik geef mijn pony bier als die hoefbevangen heeft dan meng ik het met zemelen.
Ze is het nu niet meer dus denk wel dat het het heeft geholpen.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:06

Victory2000 schreef:
Zera,das zonde.....hebben jullie gewoon 4 liter bier gemorst |( Vanaf 4 liter worden ze tipsy.

Ja dat wist ik ook niet. Ik gok dat ik toen een jaar of 12 a 13 was. Dus dan drink je nog vrijwel niks van alcohol :P.

Emmagical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:50

Ik wist niet eens dat een paard bier lust :P. Eens kijken of de eigenaar van mijn verzorgpaard het erg vind als ik een keertje slobber creëer op basis van een flesje bier! Kijken of ze het lust.