We begonnen zo:

Na 15min:

Na 30 min en na een uur blijft het hetzelfde.

Is het dan heel raar om de conclusie te trekken dat je het na 15-30min al geeft?
Want het is toch vooral vanwege het uitzetten van de pulp dat je moet wachten?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Gemiddeld advies per dag: 330 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag.
Maximaal advies: 800 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag.
ellepel schreef:Waarom durf je niet meer te voeren dan?
Een halve schep Pavo. Muesli is echt niks kwa gewicht, dat is denk ik 200 gram?
Ze zeggen op de site ditCitaat:Gemiddeld advies per dag: 330 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag.
Maximaal advies: 800 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag.
Dus voor paard van 500 kilo is dat al veel meer.
Probeer te voeren wat er geadviseerd word?
Maak er een volle schep van.
Luzerne in een schep is ook niet heel veel hoor, ooit gewogen en dacht dat het ook pas op een 300 gram zat.
Ik zou echt in jouw geval wel van alle drie een schep geven.
Dat lijkt veel,maar je paard staat er wel even op te kauwen. En dat heeft je paard wel nodig
ellepel schreef:Doef. Het voer gaat ook weer uit de maag hè, als het voer goed gekauwd is en het paard rustig aan heeft gegeten dan gaat dat rustig aan en kan dat prima![]()
Anders doe je gewoon eerst iets meer, voer je de hoeveelheid langzaam op en dan zie je op een gegeven moment ook wel wat wel en niet gaat.
Slmt9
Denk dat die 2 kilo wel klopt.
Als je 1 schep luzerne zou doen is dat 250 gram
1 schep Pavo 18 plus 700 gram
1 schep weightlift 900 gram
Heb alles even opgezocht.
Dat is ongeveer 2 kilo.
sspinoy schreef:Zouden jullie pavo 18plus adviseren in plaats van een hoog gevitamineerde balancer voor een paard dat moet aankomen?
Ik ben aan het overwegen om te schakelen, nu mijn dierenarts aanraadt om toch ook krachtvoer bij te geven.
Ik heb een 17 jarige merrie die het goed deed op JPGF Hi support en 1kg rijstzemelen per dag. Nu is ze vanaf mei op de weide gekomen en weer veel afgevallen. Ze wordt 3x/week ongeveer 30 min. recreatief bereden en is nu weer zeer arm in bespiering en ribben goed zichtbaar.
Ik heb een bloed en mest onderzoek laten doen, maar de resultaten zijn nog niet binnen. Tanden zijn in orde.
Zowel de dierenarts als ik vermoeden dat zowel het gras en hooi (tijdelijk van buitenaf gekocht) te arm is. Maar de balancer die ik nu geef, is speciaal voorzien als aanvulling bij arm ruwvoer. Ik heb ook geen zicht op hoeveel hooi ze effectief naast de weidegang krijgt.
De dierenarts raadde een vezel en vetrijk dieet aan en ook krachtvoer bij te geven. Mijn voorwaarde is dat dit niet te hoog is in suiker en zetmeel en er voldoende eiwitten, vitamine E en magnesium in zitten.
De volgende stap is dus onbeperkt ruwvoer + eventueel de balancer en rijstzemelen vervangen naar iets anders. De rijstzemelen zijn niet meer verkrijgbaar bij mijn leverancier dus daar moet ik sowieso iets anders op vinden.
Ik heb veel voer vergeleken en dit valt binnen mijn keuzelijstje:
Pavo 18plus + pavo weightlift (luzerne en rijstzemelen)
Hartog comfort + pavo topsport (soja) OF lannoo muscle plus (rijstzemelen)
Wat denken jullie? Omschakelen of niet?