superpony schreef:Veulen84, Is kleintje je pony of je baby? Als je paardje geen energie heeft, heeft ze misschien wat last van het weer? Zie je haar veel vrij bewegen en dan wel wat draven of galopperen? Misschien staat ze veel stil en te schuilen vanwege de regen?
Misschien conditie gewoon opbouwen of wil ze echt helemaal niet? Dan zou je eens verder kunnen gaan kijken.
Kleintje is mijn E-pony
Ze is bij mij geboren, dus ze blijft altijd kleintje.
Ik weet niet waar ze last van heeft. Normaal kan ze goed tegen dit weer. Ze staat onder een 150 gram deken. Dat is normaal voor haar doen. Ze hebben een uitloop van nog 200 meter met wat gras er langs. Daar lopen ze gewoon ook nog steeds, vind er ook mest en regelmatig moeten ze ook van achter naar me toe lopen. Maar normaal doet ze dat in draf of galop. Nu stapt ze. Ze hebben een grote schuilstal met nu onbeperkt hooi Ze staat er wel en ze eten ook wel van de baal, maar ze kan wel periodes hebben dat ze er niet weg te slaan is omdat ze de hele dag wacht op eten. Maar dat is nu ook niet.
Ik denk dat tot een week of 2 geleden ik 4 a 5 keer in de week een uur reed. Nu is het na een half uur wel gedaan. D'r conditie zou het niet moeten zijn. Ze kan het werk ook wel aan, maar ik moet d'r echt uit de stop rijden. Dat is ongewoon voor haar, werkpaard dat het is.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze veel energie gooit naar het verharen. D'r moeder is al ruim een maand bezig met vacht wisselen. Bij haar merk ik het pas van de week. Maar waarom ze dan zo inteert op d'r spieren is wel weer gek.