Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monody schreef:Ik denk dat je niet meer kan doen dan dat je nu doet xLiez. Stappen zal allicht wat helpen! Je zegt hij krijgt al “bijna” geen brokjes maar als hij krijgt, wat krijgt hij dan voor soort voer?
Aanstaande woensdag komt paardenmeter om Marnix te wegen en meten! Ben heel benieuwd. Zo’n weeglint geeft dus vrijwel nooit een correct gewicht dus ik ben heel benieuwd wat er op de weegschaal gaat staan.
Jorex schreef:Hier heb ik weer een ander probleem sinds een aantal dagen. Ze staan nu alweer een aantal weken op de paddock dus alleen hooi en een zoutsteen. Maar Alex likt nu alweer zand van de paddock. Oftewel die heeft tekort aan wat. Ik voer ze nu huidvitaal en ik heb hun brok al omhoog gedaan van 1 naar 2 handjes per dag. Maar eigenlijk wil ik ze nu op een volwaardige vitaminebrok zetten. Voorgaande jaren begonnen ze pas later in de winter met het graven en likken, dus ergens is het denk ik ook verveling. Maar goed is, wat ik eigenlijk nu zoek is een betaalbare vitaminebrok die geschikt is voor ex-HB'ers en een pony die neigt naar IR te zijn.
@Lies ik zou hem in ieder geval wel een vitaminebrok blijven geven, maar zou je het stappen ook naar langere wandelingen mogen uitbouwen of zit ie op een strak schema nu?
Jorex schreef:Ze hebben altijd onbeperkt hooi op de paddock, dus ze staan nooit zonder eten. Ik heb helaas geen wilgen in de buurt staan. Ik heb ze een poosje dat zwarte aarde spul gegeven, geen idee meer hoe dat heette, ook wegens zijn huidproblemen. De pony die nu iedere keer staat te graven, schuurt namelijk helaas ook weer op het moment.
Jorex schreef:Ik heb daar inderdaad al eens mijn info ingevoerd, maar dat voer is helaas veel te duur voor mij. Vooral omdat ik ook een zinnige eter ertussen heb en ze stelen ook wel eens eten bij elkaar, is het voor mij nog geen optie om daar echt te gaan bestellen. Ik ga denk ik weer de Metazoa broxx voeren alleen dan de variant met esparcette, aangezien ze het daar tot nu toe het best op deden qua zand eten, alleen was de luzerne variant geen optie meer wegens Alex zijn schuren.
Edit; ik geloof ook nooit dat ze tevreden gaan zijn met 300 gram voer voor 5 weken, want het zijn 2 vreetzakken.
Ik snap dat het voor jou wel werkt en ik zou het als ik geen student was geweest en ik een goed inkomen had ook graag eens willen proberen, maar dat is helaas niet het geval. Dus dan is 31 euro per pony voor 300 gram voer gewoon te duur.