Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:kun je makkelijk aan voermeesters komen?
eventueel kijk je of rust en herstel beter gegeten word?
weet je..tegenwoordig willen we niet veel zetmeel in voer en in de merriebrok zit wel 25%. dat is best wel veel.
de rust en herstel heeft maar 4,4% zetmeel.
is hoger in eiwit en wat meer ruwe celstof
kijk hier
https://www.voermeesters.nl/onze-produc ... errie.aspx

Oftewel, ik zie niet echt reden waarom ze opeens nú symptomen van een evt maagzweer zou laten zien, terwijl ze juist een verschrikkelijke geschiedenis heeft en van heel ver komt.
). Ook trainen we voor ons endurance debuut dus ze moet wel wat hebben om op te bouwen! Ze is deze week ook wel weer hengstig, de eerste keer dit zomerseizoen, maar ik heb haar véél erger hengstig gezien vorig jaar en toen bleef ze ook gewoon netjes dooreten. Ze is gelukkig nog niet echt afgevallen, ik voer haar nu maar extra veel hooi om het op te vangen. Ze heeft verder echt energie voor 10 en lijkt juist frisser te zijn dan mét krachtvoer
Ze staat ook nog steeds zoals altijd bij het hek te hinniken als ik kom, dus qua gedrag is ze ook niet moe of suf ofzo dat ze daardoor niks wil eten. Maar ze steekt haar neus in de voerbak en ze wil gewoon echt niks hebben (maar duikt wel een seconde later met grote honger haar hooinet in) 
dus het gras op de weides waar ze nog niet staan is al wel wat groener aan het worden, maar het is nog niet echt aan het groeien. Ik dacht inderdaad ook dat ze al best wat gras zou kunnen eten, maar dat verklaart voor mij nog niet echt waarom ze wel zo graag haar hooi eet maar ik er nog geen klein handje muesli in krijg

Ze tufte precies dat ene hapje weer uit waar de brokjes in zaten, om de andere hap hooi gewoon door te slikken. Hopelijk toch een beetje iets van lentekriebels, hengstigheid, verharen en daardoor de hormonen, en dus smaak/geur wat in de war. Want ze komt wel heel lief kijken in haar voerbak om daarna gewoon letterlijk haar neus op te trekken. Het doet me echt denken aan mijn vorige pony met PPID die ook door veranderde smaak niks meer wou. Beetje jammer dat ik een heel arsenaal aan verschillende dingen hebt maar mevrouw niks blieft
Maargoed, ze was vandaag meer dan fris genoeg tijdens het werk dus qua energie en gewicht blijft ze het tot nu toe prima doen. Maar hopelijk waait 't snel over!
Ohhh, wat stom zeg, en arme Clara die ik de hele week heb lopen pesten met die vieze mineralen!
ellepel schreef:kun je makkelijk aan voermeesters komen?
eventueel kijk je of rust en herstel beter gegeten word?
weet je..tegenwoordig willen we niet veel zetmeel in voer en in de merriebrok zit wel 25%. dat is best wel veel.
de rust en herstel heeft maar 4,4% zetmeel.
is hoger in eiwit en wat meer ruwe celstof
kijk hier
https://www.voermeesters.nl/onze-produc ... errie.aspx
even naar beneden scrollen,daar staat een hele rij met alle gehaltes.
kun je aan voer van Masters komen?
ik vind persoonlijk de senioren slobberbok van hen beter dan de sp
https://www.mastersdiervoeders.nl/produ ... rbrok.aspx
zit net even wat meer in en word beter gegeten, je moet het wel weken,maar is snel klaar