[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:27

Hier durf ik echt het graasmasker nog niet af te halen. Door de regen van de afgelopen dagen schiet het gras de grond uit. Hij heeft nu een 0grams op tegen de regen en wind.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:19

Hier is het gras zo goed als op en krijgen ze hooi bijgevoerd uit slowfeeders. Is toch een beter voor mijn merrie, die is al iets beter in conditie terwijl ze twee weken heeft stil gestaan.

Gister een deken met dicht rugpand opgedaan, maar gooi er ook een regendeken op komende donderdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:29

Hier krijgen ze voorlopig nog niks bijgevoerd. Dikkerd is wél aan het afvallen sinds de enorme droogte... waarschijnlijk omdat het gras minder rijk is en ruwer qua structuur en misschien wat meer vult?
Vanaf volgende week gaan ze sowieso op pension dus mag hij aan het werk + kan hij op dieet ~~}>

Dekens gebruik ik nu nog niet. De ene zal dat wel krijgen naarmate de winter vordert omdat die niet zoveel winterhaar aanmaakt (wel dik maar niet lang) en een mietje is, de andere wordt een poolbeer. Mocht die er hinder van ondervinden in het werk, dan kan het wel dat ik die (deels) ga scheren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:49

Ik werk al jaren niet meer met dekens, maar had vorig jaar wel 2 waarbij ik een beetje spijt had. Bleef gelukkig een zachte winter, maar toch.

Wilde gister bij die 2 dekens op gooien, maar het is niet koud en ben wel bang dat ze gaan zweten. Het is puur wind en wat regen, maar het is echt nog wel warm. Ze kunnen schuilen, hebben onbeperkt hooi, dus dan is het echt kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:57

De ene krijgt echt een deken op omdat hij aangeeft het nodig te hebben. Zijn oren voelden ijzig koud aan en hij keek chagrijnig, dan weet ik bij die genoeg en is het tijd om en dekentje te voorzien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:14

Hier nog graasmasker op en verder hooi/voordroog in de paddock en op stal.
Kon vanwege de storm hier geen dekens op doen, waaide zijarm dat ik was voor opwaaien en ongelukken met die lichte dekens.
Heb ze net in de paddock wel de regendekens op gedaan, ietsje minder wind en daar staan ze ook maar stil te staan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:40

Even voor de goede orde; de paarden die ik wel weer dekens op wil doen dit jaar, zijn niet de paarden die snel te dik zijn of ex hb etc.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:43

Hier ook nog met graasmasker, maar heb hier nog kniehoog gras staan. Hier staan ze ook met deken.
2 zijn al aardig op leeftijd en ondanks dat het voor hun de laatste maand(en) betreft (geen dikkerds) zet ik ze toch met dit weer onder dek.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:53

Hier wel korter gras maar met graasmasker, 's nachts hooi in slowfeeder. Wat ze dan niet op hebben gaat het net vanaf dus dan kan ze met masker evt alsnog daar ook wat van eten.

Begin nu echt verschil te zien gelukkig *\o/*

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:05

Ik kreeg vanochtend dit fotootje toegestuurd en toen was ik toch best wel een beetje blij, niet de meest duidelijke foto maar voor mij sinds tijden dat ik op een foto niet denk, wat heb ik een gigantisch dik paard :') :
Afbeelding

Laatste tijd niet zoveel gedaan, maar ze wordt duidelijk niet dikker, dus dat is al beter dan een tijdje terug toen ze wel elke week leek aan te komen.

laatste foto die ik hier had geplaatst van enkele weken terug:

Afbeelding

oja, ze heeft trouwens gewoon maatjes op de wei :') maar de paarden aan de andere kant draad zijn natuurlijk nog net even wat gezelliger :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:36

Fijn!

Hier gaat het ook nog steeds goed, ben wel weer iets meer gaan voeren vanwege de ruglijn, gaat nu ook langzaam wat beter.
Verder ziet ‘ie er goed uit, misschien is ‘ie nog wel wat te dik maar hij hoeft van mij niet veel dunner.
Hij was dunner begin van de zomer en toen vond ik ‘m echt te schraal voor zijn doen, zag hij er ook niet fit uit.

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:32

Ow, wat grappig. (gheel off topic ) Linksom dacht ik; heb je 2 paarden? Rechtsom zag ik opeens het wit van je profiel foto :)

Ik denk dat te dun ook nooit goed is en het ligt ook aan de bouw van je paard en hoe het verdeelt is.

Mijn ene quarter merrie is echt geen body builder qua type en heeft altijd wat buik sinds haar dracht. Bij haar broer is dat totaal anders. Die is echt een bully en krijgt ook niet snel een buikje, maar het buikje wat ie kan krijgen, past hem ook prima.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:40

Haha ja dat wit zit scheef :D

Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:43

Dank jullie voor alle antwoorden over dekens. +:)+ Kreeg gisterenavond van paard zelf ook al een bevestiging. Ze kwamen uit die hoosbuien. Stonden even te drogen onder de kap. Dus krapte even met m'n vingers over d'r rug en ze kromp helemaal in elkaar... Spierpijn van de kou.

Dus opgedroogd en naar buiten gedaan weer met regendeken... Nog nooit gedaan in de 10 jaar dat ze bij me is. Ze lijkt toch meer op d'r moeder nu ineens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:08

Hier met dit slechte weer ook dunne regendekens op inderdaad.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:40

Foto van vandaag.
Afbeelding
Afbeelding

Hier druk met werk en deze week helemaal, waardoor ik even amper energie, fut en ongemotiveerd was om km's te maken. Even rustiger aan gedaan. Moet ook af en toe even kunnen. Maar hij vond het niet erg dat hij gister en vandaag weer mee mocht. Moest hem vandaag eerst even los gooien in de longeerbak, want waarom zou je in je vrije tijd al je energie eruit rennen? :))

Laatst ook eventjes zonder zadel op hem gezeten, hij is echt flink afgevallen. Ik zat niet meer in een spagaat. :oo :')

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:41

Wauw, ziet er goed uit puppy!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:45

Mooi verschil zeg!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:26

Wat een vooruitgang! Ook de rug lijkt een stuk verbeterd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:45

Hele model is gewoon een stuk beter, echt knap hoor!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:51

Ik moest even andersom denken omdat eerste plaatje onderaan stond. Maar het is echt een mooi verschil! Hopelijk kan je hem zo in vorm houden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:01

Die is echt netjes afgevallen. Hij heeft een paar sexy schouders zo. Super mooi kleurtje ook.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:56

Wow wat een mooie vooruitgang *\o/*

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:29

Inderdaad een heel erg mooi verschil :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:10

Ik ben er ook erg trots op en motiveert om door te gaan, want we zijn er nog niet. Hij heeft nog steeds te veel vetjes over zijn hele lijf. :')