Veulen84 schreef:Maar zit niet overal ook ergens een balans tussen?
Tot 1,5 week geleden hadden die van mij een hectare voor zichzelf. Ze waren de rust zelf, verbazingwekkend saai zelfs. Nu staan ze weer op een strip noodgedwongen. Zonder korf inmiddels ook. Maar toch merk ik frustratie gedrag, kleine klierigheidjes. Is redeneer er naar dat dat grazen voldoet aan hun behoefte, niet dat ze verveeld zijn. Werk of geen werk, een paard is gemaakt om te lopen en te eten. Dus op de wei staan zou ook gewoon genoeg moeten zijn. Mits de wei natuurlijk een echte wei is en geen postzegel.
Maar dan is je alternatief ook behoorlijk saai natuurlijk. Wij hebben meerdere plekken met hooi, een track, heuvel, poel en wat andere plantjes.
Die van ons zijn verder niet zo van het rennen en gek doen helaas, maar als ze dat niet doen, worden zde weleens wat zuur naar elkaar. Dan laat ik ze zelf even uitrazen. Waar de bak veel kleiner is dan het pad.
En ja, ze racen weleens, maar niet echt elke dag een gekte uurtje ofzo.
Wat ik wel merk is dat ze een goede basis conditie hebben. Ik kan nu niet trainen of veel rijden, maar het kleine rondje hier rond het huis kunnen ze prima hebben op de basis conditie van 24/7 rondlopen.
Ze krijgen de wei maar een uurtje per dag en sla weleens een dag over. Maar als ze eraf komen heb ik niet net overal de hooinetten gevuld bijv. Er is nog genoeg te vinden, maar ze moeten de restjes wat meer eten.