Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Mijn oog viel stomtoevallig op dit topic en mijn bek viel open!
Het lijkt wel of er ook in de paardenwereld nu van allerlei dieeten moeten komen om een paard weer op zijn juiste gewicht te brengen. Onzin!! Geef het dier wat hij nodig heeftmet voldoende beweging en binnen een maand heb je weer een paard dat in zijn juiste proportie's is!
Voorbeeld zijn 2 paarden ( paard en haflinger) die 3 maanden geleden hier in pension kwamen. Nu ben ik zelf denk ik de laatste persoon die een paard snel te dik vind, maar deze 2 dame's waren echt MODDERVET!
DE vetblubbers kwamen onder het zadel vandaan. Na 1 maand was het verschil al duidelijk, en nu zijn ze nog steeds mooi op gewicht en voelen zich een stuk plezieriger. Niets geen dieet, normaal voer ( en ze krijgen hier best wel veel in verhouding met andere stallen) en voldoende beweging net als bij de mens! Het word pas een ander verhaal als er iets mis is met de stofwisseling.
Dana01 schreef:wow, die is aardig afgeslankt zeg
Dana01 schreef:Isapaardje, dat klinkt erg leuk, maar zo werkt het niet, de merrie is jong en nog volop in de groei, ik kan geen km lopen, dus ze doet het met 24/7 weidegang....
Isapaardje schreef:Stevige wandeling van een uur is een voor een driejarig heel erg goed. Worden ze ook nog eens goed verkeersmak van
Jessica1981 schreef:Oke als jij het zo goed weet met bewegen.
Mijn merrie staat al een jaar op boxs rust. Met een pees blessure. Dus tja die is wel aardig dik aan het worden. Maar hoe laat ik die afvallen als ze maar 2 x daags 15 min aan de hand mag stappen.
Toen ik haar volop in training had was ze ook altijd te dik. Ze groeit van de lucht zeg ik maar zo. Ik reed haar altijd vrij intensief zo'n 40 tot 60 min perdag 5 a 6 keer per week. Toen kreeg ze een half brok 2x daags.
Nu krijgt ze 2 handjes brok en een halve pavo koek 2 x daags.
En in beide gevallen het benodigde hooi.
Ik wil het wel heel graag weten wat jou advies is??? Met heel veeel beweging???
Groetjes Jessica