de subli zonder heeft dus een ruw eiwit percentage van 11 procent
verteerbaar ruw eiwit is 8,1 procent
valt op zich reuzemee kwa verschil tussen die twee, kan minder , tuurlij....maar 2,9 procent is te doen ....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DinkeyGirl schreef:
Botervlieg is het geen optie dat jij hem eens read/pendelt als jij wilt en tijd hebt natuurlijk? Ik wil je er best voor betalen en ik weet ook niet of ik er zo achter kan komen wat het is, maar misschien kan hij het zelf wel aangeven? Ik weet ook niet of hij daar open voor staat maar it's worth a shot, toch?
Dibah schreef:Nou, als je kijkt naar Marstall type E zonder haver, die zit op verteerbaar ruweiwit van 7,2%!!!
draumpje schreef:ik vind een laag eiwit gehalte prima, maar ik wil graag een zo klein mogelijk verschil tussen onverteerbaar en verteerbaar ruw eiwit
Jennyxx schreef:draumpje schreef:ik vind een laag eiwit gehalte prima, maar ik wil graag een zo klein mogelijk verschil tussen onverteerbaar en verteerbaar ruw eiwit
Waarom dan?
Citaat:Beloning na het sporten.
Het verstrekken van lichtverteerbaar voedsel (met bijvoorbeeld veel gevlokte granen) kort na het sporten, raden wij sterk af. Bij het sporten bouwt het paard altijd afvalstoffen op (verzuring). Deze verzuring is als het ware een afvalproduct van eiwitten en suikers. Het lichaam heeft tijd nodig om van deze verzuring te herstellen.
Als het paard na het sporten een zeer licht verteerbaar voer krijgt (makkelijk opneembare eiwitten) dan zal de verzuring zelfs eerst nog verergeren.
karuna schreef:dat denk ik ook. Daarom staat er ook na het sporten oftewel een zware training. Coonro krijgt ook altijd alleen maar een zemelenhapje maar ik ken mensen die na het rijden en rustig een kilo sportbrok induwen. nu snap ik ook waarom die paarden zoveel spierpijn hebben.