Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:54

@ lovelance, ben dus niet de enigste die met dat probleem zit.... dat inhoud die te klein is.
@ manzano.

Het is nameljik heel veel geld voor iets wat het dan net niet is...
Haybutler idem.... kan je ook neit genoeg inproppen, want je mag niet proppen :')
Dan zit je aan custombuild.

Ik moet ook nog bedenken of ik het zo ga doen dat ze altjid samen lopen, dan wordt het sowieso probleem want zwarte is chef en waar hji eet, mag beige neit eten, ze krijgen altjid op 2 plekken...
en dan zou er nog veel meer in moeten kunnen :Y)

2 stuks zou dan sowieso moeten...

manzano

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:07

Ik snap mijn tag niet helemaal, maar snap wel de twijfel inderdaad.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:27

Sjolvir schreef:
@ lovelance, ben dus niet de enigste die met dat probleem zit.... dat inhoud die te klein is.
@ manzano.

Het is nameljik heel veel geld voor iets wat het dan net niet is...
Haybutler idem.... kan je ook neit genoeg inproppen, want je mag niet proppen :')
Dan zit je aan custombuild.

Ik moet ook nog bedenken of ik het zo ga doen dat ze altjid samen lopen, dan wordt het sowieso probleem want zwarte is chef en waar hji eet, mag beige neit eten, ze krijgen altjid op 2 plekken...
en dan zou er nog veel meer in moeten kunnen :Y)

2 stuks zou dan sowieso moeten...

Ik vond niet dat er te weinig in zat, maar ik voerde in netten om ernaast nog te variëren in eet posities. Maar op die manier kun je voor jou wel je tekort aanvullen.
Ik had er ook per paard 1, al heb ik er 2 die altijd samen eten, ook uit 1 feedingmaster

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 16:21

cinniz123 schreef:
Thanks voor je info.
Hooibak die open gaat is voor mij geen optie omdat ze het dan echt te snel opeten.
Hier hebben ze echt een slowfeeder nodig en de hayfall is voor mij geen optie ivm maar 1x voeren.
Voor nu lijkt de hay butler voor ons het meest ideale maar lees graag nog andere ervaringen.

Waarom niet de Feedingmaster?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:56

Iemand ervaring met roest op het voerrek van de feedingmaster? Heb ik nooit gehad. Nu is de bak een week buiten gebruik geweest en is hij opeens behoorlijk geroest.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:43

Ninx schreef:
cinniz123 schreef:
Thanks voor je info.
Hooibak die open gaat is voor mij geen optie omdat ze het dan echt te snel opeten.
Hier hebben ze echt een slowfeeder nodig en de hayfall is voor mij geen optie ivm maar 1x voeren.
Voor nu lijkt de hay butler voor ons het meest ideale maar lees graag nog andere ervaringen.

Waarom niet de Feedingmaster?

Het systeem lijkt mijn persoonlijk niets.
Ik wil ze uit de slowfeeders voeren waarvan ik weet dat het werkt en niet gesloopt wordt en daarbij heb ik een grove tinker en mini met een smal snoetje dat zie ik niet werken bij die constructie en om even te testen of het wel werkt vind ik het teveel geld voor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 12:38

cinniz123 schreef:
Ik wil ze uit de slowfeeders voeren waarvan ik weet dat het werkt en niet gesloopt wordt en daarbij heb ik een grove tinker en mini met een smal snoetje dat zie ik niet werken bij die constructie en om even te testen of het wel werkt vind ik het teveel geld voor.

Maar dan zou ik gewoon bij iemand gaan kijken die ze heeft staan. Ik denk dat het het beste systeem is dat nu verkrijgbaar is namelijk.
Geld uitgeven aan iets anders kan altijd, maar vind ik zonde wanneer je een systeem alleen afwijst op basis van aannames.

Deze bakken zijn niet te slopen.... dat lukt Shires niet eens.
Mijn mini's delen ze ook met mijn andere paarden.

Je hebt gelijk dat je niet over 1 nacht ijs gaat. Maar ik zou gewoon alle apparaten in actie gaan bekijken voor je geld uitgeeft. Pas dan kun je een goede beslissing maken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:19

Ninx schreef:
cinniz123 schreef:

Maar dan zou ik gewoon bij iemand gaan kijken die ze heeft staan. Ik denk dat het het beste systeem is dat nu verkrijgbaar is namelijk.
Geld uitgeven aan iets anders kan altijd, maar vind ik zonde wanneer je een systeem alleen afwijst op basis van aannames.

Deze bakken zijn niet te slopen.... dat lukt Shires niet eens.
Mijn mini's delen ze ook met mijn andere paarden.

Je hebt gelijk dat je niet over 1 nacht ijs gaat. Maar ik zou gewoon alle apparaten in actie gaan bekijken voor je geld uitgeeft. Pas dan kun je een goede beslissing maken.

Je heb gelijk dat ik alle apparaten niet in werking heb gezien daarom vroeg ik ook om ervaringen.
Maar dit systeem werkt niet samen met mn slowfeeders met maas van 2,5cm ga ik groter vreten ze echt veel te veel en dat wil ik gewoon absoluut niet.
Op basis van de informatie van hun site ga ik ervan uit dat het niet werkt met de combinatie die ik heb staan smalle snoet en te klein voor de bak en grove snoet en groot en 2 die vreten bij hun leven als ze die kans krijgen.
Ik ben echt bang dat als het systeem ‘aan’ is ze er als een malle hele plukken uit gaan staan trekken want los hooi eten ze best snel en in de slowfeeders doe ik de geperste plakken zo in.
Daarbij heb ik maar 1 stopcontact wat werkt en dan moet ik kabels gaan trekken omdat ik de bak buiten wil hebben.

De haybutler werkt op batterijen wat voor mij ook een voordeel heeft.

Die voor en nadelen heb ik tegen elkaar opgewogen en kwam tot de conclusie dat haybutler meer in ons straatje past als de feedingmaster maar dat is puur op basis van de informatie van hun eigen websites.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 13:37

Ze krijgen er geen hele plukken uit omdat de druk daarvoor te hoog is.
De roosters kun je een medium nemen.

Ik heb paarden die vreselijk snel dik worden.

Hiermee blijven ze slank en is er rust.

Met de haybutler zouden ze die porties als een idioot naar binnen gooien en daarna nog steeds met lege maag staan.
Op deze manier weet ik zeker dat ze het hele etmaal kleine beetje eten en nooit met lege maag staan.

Ik zou ze echt gaan bekijken. Je kunt de ruwvoerdruk ook zelf instellen. Dan is eten net zo traag als bij een 2x2 maas

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:21

Ik heb dus een obese paard. Ik had slowfeeders maas 2,5 en dan had hij een net van 4kg in minder dan 3 uur op.
Nu met de feedingmaster eet hij vele malen rustiger en minder en is veeeeel minder gehaast met eten en hysterisch op het krijgen van eten. Ik vind het een uitkomst. Gebruik ook nog een net om locaties te kunnen wisselen, maar liefst zou ik alleen nog maar de feedingmaster gebruiken.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:14

Ik ben eens benieuwd, ik heb er twee besteld en wacht nu op de levering.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:35

Slowfeeders doen ze hier echt heel lang mee althans die ik heb hangen want een ander merk waarvan de maas het zelfde lijkt trekken ze wel snel leeg maar moet dus naar minder kg per 24 uur.
Als ik ze 9 kg hooi geef doen ze daar zeker 10 uur mee maar ik wil dus iets dat ik zelf nog maar 1x per dag hoef.
Dus ik ben met de haybutler niet bang dat ze te snel eten met mn eigen slowfeeders eronder maar of dat kan is een 2de.

Feedingmaster zit ik echt met het stroom verhaal.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 21:09

cinniz123 schreef:
Slowfeeders doen ze hier echt heel lang mee althans die ik heb hangen want een ander merk waarvan de maas het zelfde lijkt trekken ze wel snel leeg maar moet dus naar minder kg per 24 uur.
Als ik ze 9 kg hooi geef doen ze daar zeker 10 uur mee maar ik wil dus iets dat ik zelf nog maar 1x per dag hoef.
Dus ik ben met de haybutler niet bang dat ze te snel eten met mn eigen slowfeeders eronder maar of dat kan is een 2de.

Is laagverbruik. Net zoveel als een ledlampje.

Ik heb gewoon zelf een kabeltje ingegraven.

Die slowfeeders heb je niet meer nodig met de feedingmaster

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 21:29

Ninx schreef:
cinniz123 schreef:

Heb je aandelen bij feedingmaster wat die indruk krijg ik nml wel.
Ff een kabeltje ingraven….tis niet mijn eigen stal waar we het over hebben.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 21:46

cinniz123 schreef:
Ninx schreef:

Heb je aandelen bij feedingmaster wat die indruk krijg ik nml wel.
Ff een kabeltje ingraven….tis niet mijn eigen stal waar we het over hebben.

Nou, je geeft maar 1x zo’n bedrag uit aan een dergelijke investering.
Ik vond dat zelf ook echt wel even slikken.

Maar ik zie dat je misschien liever voor iets anders kiest op basis van argumenten die wat mij betreft overkomelijk zijn of niet kloppen.

Ik zou best aandelen willen, haha! Want volgens mij is iedereen die er 1 heeft dik tevreden.

Enfin, ik wil alleen maar zeggen: ga gewoon even kijken bij die verschillende apparaten en laat je goed informeren. Met de Feedingmaster kun je zeker naar minder kilo’s per 24 uur.

Succes!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:07

Mocht iemand interesse hebben: mijn hooivoerautomaat komt nu te koop, vanaf morgen beschikbaar (af te halen in Rucphen).
Het is het systeem van www.hooivoerautomaat.nl met 6 planken.

joost1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:57

Hallo, is er een feeding master ambassadeur die zijn code wil delen voor korting? Thanks, joost

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:23

Ik heb mijn FeedingMaster Pro nu een paar dagen buiten in de paddock in gebruik. Echt heel blij mee, de pony met FeedingMaster beweegt ook beduidend meer dan de pony die haar hooi in een netje krijgt. Die blijft staan tot het net leeg is. Ik ga denk ik maar sparen voor nog eentje voor mijn andere pony :')

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:17

_RobinA_ schreef:
Ik heb mijn FeedingMaster Pro nu een paar dagen buiten in de paddock in gebruik. Echt heel blij mee, de pony met FeedingMaster beweegt ook beduidend meer dan de pony die haar hooi in een netje krijgt. Die blijft staan tot het net leeg is. Ik ga denk ik maar sparen voor nog eentje voor mijn andere pony :')

Heb jij die onder een overkapping staan, Robin?

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:25

Spaikey schreef:

Nee, hij staat niet onder een overkapping. Wel heeft hij wat beschutting van een klimop en leilindes. Ook leg ik er 's avonds een plank op zodat ik het hooi er niet iedere dag uit hoef te halen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:23

_RobinA_ schreef:
Spaikey schreef:

Nee, hij staat niet onder een overkapping. Wel heeft hij wat beschutting van een klimop en leilindes. Ook leg ik er 's avonds een plank op zodat ik het hooi er niet iedere dag uit hoef te halen.

Bedankt,goede tip van de plank! Misschien ook wat voor mijn ponys in de winter als er geen gras meer is!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:57

Mocht er nog iemand behoefte hebben een een kortingscode voor de feedingmaster mag mij een pb sturen. Ik heb ze nu een tijd in gebruik en ik ben erg tevreden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 17:56

Tja na weer een winter vol puzzelen ben ik er echt klaar mee en toch besloten voor een feedingmaster te gaan omdat ik ze echt moet gaan beperken in de aantal kg hooi per dag.
Flink aan het sparren geweest met de veearts die aangaf dat onbeperkt hooi in slowfeeder met 2cm maas en heel laag in suiker helaas echt nog teveel is door de aantal kg wat ze krijgen per 24 uur.
Ze zei echt proberen 2x per dag minder voeren maar heb dat 2 weken gedaan wat resulteerde in dat ze echt gingen schansen omdat ze een aantal uur zonder kwamen te staan dus netten extreem snel leeg en 2x 5 uur per dag zonder hooi.
De veearts was van mening maagzweren kunnen goed behandeld worden overgewicht én hoefbevangenheid zijn erger om te genezen,deze mening deel ik dus niet want wil het beide niet voor mn pony’s.
Af fijn ik wil dus de feedingmaster bestellen en jawel 200€ duurder geworden :wow:
Toch ga ik er wel aan geloven want op deze manier verder is gewoon geen optie.
Morgen lip/neus opmeten en dan bestelling de deur uit.
Hoop dat ik een goede keus maak :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:18

Sinds december onze zelf gemaakte hooivoerkast in gebruik, wat een zaligheid. Ik voerde al afgewogen en beperkt, maar ja dan loop je om de haverklap weer naar de stal en’s nachts staan ze wel erg lang zonder. Ik heb nu 7 hooi verbeurden. Om 15u vul ik de kast en voer ik hooi. De kast voert om 18.00/ 21.00/ 0.00/ 06.00/ 09.00 en 12.00 uur.

Nu mag mijn jonge fjord wel iets meer hebben, maar de haflinger niet. Als ik nu met de haflinger op stap ga, krijgt de fjord een extra hooibeurt. Of als ik met fjord op stap ga, krijgt hij extra in de trailer. Ze zijn hier gewoon perfect op gewicht wat ik heel belangrijk vind voor de sport en sws voor hun eigen gezondheid.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:37

Ik hoop ook echt dat het goed op gewicht krijgen hiermee gaat lukken.
Mocht shet niet bij de feedingmaster mogen ga ik het proberen met voor hem een extra netje in zn eigen stalletje waar alleen hij in kan en wie weet tzt ook een feedingmaster maar zoveel geld durf ik nog even niet te inversteren.