Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Retlaw schreef:Vraagje.
Mijn paard doet het goed op de vitalbix. Alleen zou hij net iets voller mogen zijn, iets meer vleesjes. Wat kan ik naast onbeperkt ruwvoer en de vitalbix hiervoor geven?
myk_en_shant schreef:Voor iets voller zou je ook de NutriMash kunnen geven
Koper schreef:Na 2 jaar Vitalbix voeren heb ik nu 1 heel groot nadeel ontdekt: er zitten geen mycotoxinebinders in! De argumentatie van Feral is dat hun grondstoffen mycotoxinevrij zijn. Dus hun voeders zijn alleen geschikt voor paarden die geen ruwvoer (behalve Luzerne van Feral) krijgen.
Ik heb nu dus zelf een mycotoxinebinder toegevoegd. Het is een wereld van verschil. Mijn ruin heeft eindelijk geen harde spieren meer. Mijn merrie had ook allerlei klachten die nu met mycotoxines in het lijf blijken samen te hangen. Onder andere jeuk, IngridM. Dat komt dus niet door iets wat wél in de Vitalbix zelf zit maar door de afwezigheid van een mycotoxinebinder. Als je pony hiervoor een voeder kreeg waar wél zo'n binder in zat (en in de meeste voeders zitten die) dan kan dat een oorzaak zijn. Kwestie van even zelf een mycotoxinebinder toevoegen.