Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:12

Nee hoor, zelfs een goede dosering kan er toch voor zorgen dat het ene merk wel werkt en het andere niet.

tylando

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:16

mijn pony is het levende bewijs dat pharmahorse wel werkt bij hem gelukkig! en ik geef dagelijks de aanbevolen hoeveelheid! mijn pony krijgt 4,5 schep op een dag! 1 schep per 100 gr lichaamsgewicht!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:44

Maris,dan ligt het misschien aan de toegevoegde ingredienten? Glucosamine is glucosamine,gewoon een grondstof,of dat nu van merk a of b is

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:09

Jientis schreef:
Ik ga een hele domme vraag stellen maar ik heb ook de horseflex en op de gebruiksaanwijzing staat dat je 8 gr msm moet geven en 10 gr glucosamine of 2 maatscheppen per dag.
Echter als ik op de maatschep kijk, staan er streepjes op, 3,5,8 gr. Ik vind het verwarrend. Geef ik gewoon 2 afgestreken maatscheppen of is dat teveel of te weinig?

Ik had precies hetzelfde toen ik vandaag de dosis ging geven. ;)
Toch staat er 2 scheppen geadviseerd maar kom je niet aan de 18 gram die ze adviseren. Vreemd.......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:48

De verkoper van horseflex zit toch ook ergens in dit topic? Misschien een PB sturen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:51

Vjejovitaal of zoiets. Zal straks even pb-en ;)

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:53

Dimple schreef:
Jientis schreef:
Ik ga een hele domme vraag stellen maar ik heb ook de horseflex en op de gebruiksaanwijzing staat dat je 8 gr msm moet geven en 10 gr glucosamine of 2 maatscheppen per dag.
Echter als ik op de maatschep kijk, staan er streepjes op, 3,5,8 gr. Ik vind het verwarrend. Geef ik gewoon 2 afgestreken maatscheppen of is dat teveel of te weinig?

Ik had precies hetzelfde toen ik vandaag de dosis ging geven. ;)
Toch staat er 2 scheppen geadviseerd maar kom je niet aan de 18 gram die ze adviseren. Vreemd.......

Op de schepjes is de maatgeving in ml, het soortelijk gewicht van ons product is iets zwaarder dan water *D
Vandaar dat deze verwarring ontstaat :(:)
Hopelijk is dit nu duidelijk!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:19

+:)+
Thx voor je uitleg!!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:57

Vraagje aan vejovitaal:
Hoe is de smaak van msm.
Ik gebruik nu glucosamine en wil misschien msm gaan bijvoeren. Kan die droog door de brok?

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:08

Wij voeren Motion JMT van Synovium. Ik ben hier erg tevreden over, paard eet het graag met een klein handje bix erdoor en het is makkelijk doseren. Het zijn kleine korreltjes en het ruikt een beetje licht zoetig, erg prettig te gebruiken! Hij staat er ondertussen een jaar op en het gaat ontzettend goed! We zijn op advies van de DA van de kliniek begonnen met glucosamine bijvoeren, omdat hij bij het herstel van een scheur in zijn hoefbeen lichte artrose heeft opgelopen. Waar hij eerst nauwelijks door de wei kon stappen, loopt hij nu weer leuk mee in de wekelijkse menlessen van mijn vader.

Ondanks dat we heel tevreden zijn over Motion JMT zitten we er wel aan te denken om eens iets anders te proberen. Onze hoefsmid heeft ons Arthri Aid aanbevolen van Nutri-Science, omdat hij hier zelf ontzettend goede (en snelle!) ervaringen mee had. Ik heb nog niet het hele topic doorgenomen maar heeft iemand van jullie recente ervaringen met Arthri Aid en artrose?

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:45

bertine37 schreef:
Vraagje aan vejovitaal:
Hoe is de smaak van msm.
Ik gebruik nu glucosamine en wil misschien msm gaan bijvoeren. Kan die droog door de brok?

MSM smaakt licht bitter, het kan droog over brokken heen gegeven worden.
in principe heeft het dezelfde eigenschappen dan de gluco (oplosbaarheid, deeltjesgrootte etc..)
Dus het kan hetzelfde toegediend worden dan de gluco :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:52

Sabine, die ken ik helemaal niet eigenlijk.
Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft voor een bepaald product. Kijk in ieder geval goed dat je de juiste verhoudingen en doseringen gebruikt.

Zo ben ik er achter gekomen dat die van NAF de helft aan werkzame stoffen bevat als Equimins. Kijk daar goed naar!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:33

sabine, waarom andere glucosamine gaan voeren als je zo tevreden bent over het product wat je nu geeft ??

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:41

Dimple, bedankt. Vind ik inderdaad erg belangrijk, zeker een reden waarom we destijds voor Motion JMT zijn gegaan.

Maris, omdat onze hoefsmid er echt laaiend enthousiast over schijnt te zijn, bovendien lijkt het goedkoper en zou de werking ontzettend snel zichtbaar moeten zijn. Dit geeft ons ook de kans het te overwegen, bij Motion JMT zou de werking pas na 3 maanden zichtbaar zijn (al zagen wij na een maand al ruime verbetering), maar dat zou om iets nieuws te proberen ons te lang duren, aangezien we inderdaad tevreden zijn over Motion JMT.
We zijn heel blij met de verbeteringen bij ons paard maar hij heeft wel zijn goede en zijn slechte dagen en wellicht dat hij nog weer anders/beter zou reageren op een ander middel met een iets andere combinatie/hoeveelheid werkende stof.
Als paarden inderdaad zo snel en zo goed op Arthri Aid reageren, lijkt het ons de moeite wel eens waard om het te proberen, anders blijven we lekker bij de Motion JMT.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:41

Ik voer Lubrichon. Dit is een supplement met glucosamine, hyaluronzuur, MSM en chondroïntine. Paard krijgt het nou bijna twee jaar en doet het er goed op. Ze krijgt het ivm haar artrose, dit is vastgesteld door de DA dmv röntgenfoto's.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:43

Lubrichon is exact hetzelfde als Grand Meadows en de laatste is een stuk goedkoper (maar de retail variant ipv degene die met chique etiket bij de DA staat ;) )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:55

Klopt inderdaad Remember, daar attendeerde jij mij toen ook al op ;)

Ik werd geattendeerd op de site van Ebay waar ook Equimins producten op staan tegen een veel lagere prijs. Dus ik ga me daar ook eens op oriënteren. Ik wacht nog steeds op de factuur van de kliniek waar ze 3 dagen heeft gestaan, maar ik denk dat ik maar eens moet gaan bezuinigen :roll:

Sabine, ik ben niet zo goed in het berekenen van de verhoudingen maar dit staat er bij jouw supplement
Chondroitine (48 g per kg)
Glucosamine (300 g per kg)
MSM zwavel (200 g per kg)

Wellicht kan iemand hier voor je berekenen of je de correcte dosis per dag hiermee haalt om goed resultaat te krijgen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:33

Remember schreef:
Lubrichon is exact hetzelfde als Grand Meadows en de laatste is een stuk goedkoper (maar de retail variant ipv degene die met chique etiket bij de DA staat ;) )

:oo echt? Huh. Lubrichon is inderdaad niet goedkoop :n Nou doe ik er ook wel enige tijd mee maar goedkoper mag altijd. Bedankt voor deze tip!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:28

Ik moet zeggen dat sinds ik me er een beetje in verdiep het alleen maar lastiger wordt om producten te vinden waar ik achter sta. Ik geloof nooit wat er in de omschrijving staat :Y) , als er geen exacte samenstelling vermeld is (in percentages of grammen per ingrediënt) kijk ik er niet eens naar en als er beweringen gedaan worden check ik altijd of er op pubmed oid onafhankelijke onderzoeken gedaan zijn. Veel werk maar dat heeft me een hoop onnodig geld gescheeld en ik weet graag van de hoed en de rand :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:44

Lubrichon is voorgeschreven door de DA en ze reageert er goed op. Zag een duidelijke verbetering tussen haar lopen voor en hoe ze nu loopt. Al voer ik bij wijze gemalen stoepkrijt, zolang zij zo goed als mogelijk is door de wei kan blijven scharrelen ermee dan doen we dat maar :))

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:51

Remember, welke gebruik jij voor jouw paard als ik vragen mag?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:09

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:06

En wat kost het?? ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:28

rapido,ik hoop dat je 1100 milligram bedoeld :P dat zou wel een keurige dosering zijn overigens

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:03

Ja bedoel ik ook hahaa....
Dimple, de emmer met 2,5 kilo kost 165 euro

1100 milligram per dosering dus!!!
Dat is 1 (klein) maatschepje per dag en ze eten het goed.