Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:46

Cryssie schreef:
@mirgino: Waarom, als ik het vragen mag, voor jij de helft van het voeradvies? Krijgen ze zo dan niet minder
vitamines en mineralen naar binnen? Of voer je nog iets anders bij?

mijn DA vind 1 kg voer voor een paard wat niks doet en wat overgewicht heeft teveel
en hij krijgt Magnesium en vitE bij[ deze is nu bijna op]
een paard zou het goed moeten doen op enkel hooi en mineralen liksteen

de mijne staat nu op 2x daags 3/4 voerschep FaserLight [ is ong 300 gr per keer ]
4x voordroog [ totaal ong 10kg per dag ] en 1 kg peen

binnenkort word er weer bloed getest

ik ben dit gaan voeren nadat er bloed getest was,hiervoor kreeg hij 0.5kg Pavo Liga ,2 handen Daily Plus en handje NaturesBest meusli

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:34

heb net contact gehad met marstall zelf en ga nu de naturell opmaken en over op vito met zwinters schepje simfonie en zomers gewoon vito
moet wel de force aan blijven vullen omdat ze momenteel nog niet lekker in haar fel zit en van het zomer er af halen zien hoe ze het doet

heb nu net een zak simfonie besteld haal hem vrijdag avond op ;) ga dat eerst mengen met de naturell
1/4 simfonie op 3/4 naturell

Cryssie

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:19

Helaas 2 zakken Marstall Faser Light gekocht, alleen Miss Grace vindt het absoluut niet lekker. Ik ga maar weer over op de naturall.
De Faser Light moet ik maar gaan mengen met iets wat zij wel lekker vindt. Persoonlijk vindt ik de Faser Light er ook niet smakelijk uitzien met al dat gruis.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:30

Cryssie schreef:
Helaas 2 zakken Marstall Faser Light gekocht, alleen Miss Grace vindt het absoluut niet lekker. Ik ga maar weer over op de naturall.
De Faser Light moet ik maar gaan mengen met iets wat zij wel lekker vindt. Persoonlijk vindt ik de Faser Light er ook niet smakelijk uitzien met al dat gruis.

mijn paard eet het goed maar er ligt idd veel gruis in de voerbak
hij eet dat wel op als hij peentjes gehad heeft en het gemengd is

raar hoor dat dat zo is.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:36

Zij laat het echt liggen, ook al verwerk ik er wortels in, zij pikt alleen de wortels eruit. Heel jammer, die zakken Faser Light zijn duur genoeg. Heb jij misschien een andere tip, zodat het voer ook op komt? Het is zo zonde om het straks weg te gooien.
Laatst bijgewerkt door Cryssie op 05-01-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:38

mengen in de slobber of er Naturell er doorheen doen...

En als je het gewoon in de bak gooit, ligt de bak de volgende dag dan nog vol?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:46

Helaas wel. Om haar toch wat eten te geven, pak ik maar wat van mijn eigen paard Cryssie. Die heeft Marstall zonder haver en dat eet Miss Grace wel.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:51

Sommige paarden moeten er aan wennen dat het voer minder of zelfs niet zoet is. Uiteindelijk vinden ze het meestal wel lekker.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:03

Naturell vond zij wel lekker. En als ik lang genoeg wacht tot zij het misschien lekker gaat vinden, valt zij vanzelf af en hoef ik haar helemaal geen Faser Light meer te geven.
Nee, alle gekheid op een stokje. Ik vindt het zo zielig als ieder paard hier op stal naast hun ruwvoer ook lekker krachtvoer krijgt :9 en zij, zielig en alleen maar haar ruwvoer moet eten omdat zij dat andere niet lekker vindt. Zelf vindt ik het ook niet lekker uitzien.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:19

ik ga simfonie door het voer mengen 1/4 op 1 volle schep
mijn pony krijgt de naturell en kon prima volgens maarstall zelf was ook arme muesli

en zit veel smaak aan ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:48

Ik zit sinds kort op de equifyt en is wel beetje te vergelijken met Marstall. Mijn paard moet het ook echt leren eten, want met mist gewoon een stuk suikers. Maar komt vanzelf goed met de tijd hoor.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:14

Maar waarom al dat gruis in de Faser Light? Het is geen klein beetje, maar gigantisch veel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:20

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:26

Hier ook een faser light gever aan de paarden en eten het met smaak op. Ze moesten wel wennen aan het marstall voer maar daarna ging het prima. Eerst vito gegeven en nu faser light. Mijn 3,5 jarige tinker krijgt er wel een granenmix door. Haflinger doet het op faser light en beiden krijgen half bekertje force erbij naast de voordroog

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:27

Ik woon in Soest.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:07

Omdat er geen melasse in het voer zit dan krijg je dus dat de vitaminen (en misschien ook mineralen) in een soort poeder vorm blijft. Het gruis is dus juist heel goed. Als het brokjes/blokjes waren geweest dan had er weer melasse in het voer gezeten om het gruis te binden.

eventueel doet een heel klein beetje water wonderen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:49

Tamadine schreef:
Omdat er geen melasse in het voer zit dan krijg je dus dat de vitaminen (en misschien ook mineralen) in een soort poeder vorm blijft. Het gruis is dus juist heel goed. Als het brokjes/blokjes waren geweest dan had er weer melasse in het voer gezeten om het gruis te binden.

eventueel doet een heel klein beetje water wonderen.

wat er bij mijn paard overblijft in de voerbak na het ochtend eten
vermeng ik met bekertje slobber
en als ze weer naar binnen gaan is het een heerlijk papje wat met smaak naar binnen gaat
ik denk dat de mijne het laat liggen omdat er een schep Magnesuim poeder door zit,er gaat wel wat water bij maar dat doet de stalhoudster pas in de voerbak
het is dan niet echt ingetrokken
maar elke dag is de voerbak leeg.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:21

Mijn paard is sinds een maandje over op de Naturell (op werkdagen in combi met de Amino) en tot nu toe ben ik dik tevreden.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 14:07

Merk je echt verschil als je Amino gebruikt?

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:05

ja, ik vind hem 'sneller' in zijn reacties en heb t idee dat hij iets soepeler loopt (of misschien wel sneller herstelt van de vorige keer oid).

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:24

Wickedwyvern schreef:
ja, ik vind hem 'sneller' in zijn reacties en heb t idee dat hij iets soepeler loopt (of misschien wel sneller herstelt van de vorige keer oid).

Ja, daar ben ik dus zo benieuwd naar:
Als je Marstall voert, of ze wel voldoende wakker en energiek blijven.
Dat de pit er niet uit gaat zeg maar en de reactie goed blijft en ze alert zijn.

Ik heb een Fries die ik op dit moment 1 kg muesli eiwitarm voer en 2 kg basisbrok.
Bij intensiever werken wordt dat geleidelijk verhoogd naar 3 kg basisbrok.

Ik wil dus laag in de eiwitten blijven!

(Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic gelezen omdat het al zo veel blz zijn.
Dus misschien stel ik wel een vraag die al aan bod is gekomen.
Sorry dan! )

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:03

ik merk geen verschil in "pit"
maar ik heb een pittig paard van nature dus dat speelt ook mee natuurlijk.
Maar hij is mooi alert en lekker voorwaarts

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 17:27

Trennie schreef:
Wickedwyvern schreef:

Ja, daar ben ik dus zo benieuwd naar:
Als je Marstall voert, of ze wel voldoende wakker en energiek blijven.
Dat de pit er niet uit gaat zeg maar en de reactie goed blijft en ze alert zijn.

Ik heb een Fries die ik op dit moment 1 kg muesli eiwitarm voer en 2 kg basisbrok.
Bij intensiever werken wordt dat geleidelijk verhoogd naar 3 kg basisbrok.

Ik wil dus laag in de eiwitten blijven!

(Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic gelezen omdat het al zo veel blz zijn.
Dus misschien stel ik wel een vraag die al aan bod is gekomen.
Sorry dan! )

Jij hebt het over Marstall in het algemeen, ik had gevraagd naar de ervaring met Amino (geeft niks maar dat was haar antwoord wat specifiek op de Amino slaat) ;)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:41

Ah, oke, sorry! :P

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:37

Hier ook een tevreden gebruiker, eerst de Vito geprobeert, maar na een week haalde mevrouw haar neus hiervoor op. Toen over op Subli Zonder maar dat was ook geen succes, wou ze ook niet eten. Ze is nu bezig met haar tweede zak ïslander, daar doet ze het wel ontzettend goed op :)