Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:Hmm ze hebben bij ons de wei kort gemaaid voor het te ver doorgegroeide gras en het onkruid.
Op zich prima natuurlijk, maar wel even dilemma wat ik nu moet...
Kan hij met zijn graasmasker nog voldoende gras pakken en gaat hij dan niet het gemaaide gras pakken omdat dat makkelijker gaat?
Dat lijkt me niet zo goed...
Of dan toch graasmasker maar af...
Maar kort gras is juist niet goed...
Wat is nu wijs?
Varekaj schreef:Hier zijn ze allemaal gek op de inshape. Hij was echter niet geleverd, dus had ik zoals pavo adviseert de Vital eens aangekocht.
De 2 dikkerds vinden hem lekker, de andere 2 die zeker hun vitaminen nodig hebben voor groeien/werk... Die laten hem even makkelijk staandus voor die 2 nu even een graanvrij/laag in suikers "sport"muesli van een ander merk. Als die op is eens bekijken welk basisvoer van pavo nog een optie is. Want sinds ze pavo inshape krijgen glanzen ze je wel tegemoet en de bruine heeft zelfs subtiele appeltjes.
superpony schreef:hwn, maar kort gemaaid gras wil groeien en dat is het probleem van kort.
Onder lang gras zit een mooie grasmat? Het IS een mooie grasmat. Voor een goede paardenwei wil je juist geen voetbalveld.
Dierenartsen weten echt vaak nog niet veel en op een kale wei zetten is wel heel ouderwets inmiddels. Maar je hoort het nog heel vaak dat mensen te dikke paarden, hb paarden etc op een korte wei zetten.
Sowieso is een paard uithongeren niet de oplossing.