Eapy schreef:Kan hij een magnesium tekort hebben?
Nee bloedonderzoek wees geen magnesium tekort. Krijgt dit na training wel bij kan geen kwaad
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eapy schreef:Inderdaad, magnesium wordt opgeslagen in botten/tanden/spieren. Heb je je hooi geanalyseerd? Misschien zit hier veel suiker in? Heb je hem op PPID laten testen?
En ik ga het toch vragen — hoe staat het paard gestald? Hoeveel komt hij buiten met vriendjes?
michelle933 schreef:Eapy schreef:Inderdaad, magnesium wordt opgeslagen in botten/tanden/spieren. Heb je je hooi geanalyseerd? Misschien zit hier veel suiker in? Heb je hem op PPID laten testen?
En ik ga het toch vragen — hoe staat het paard gestald? Hoeveel komt hij buiten met vriendjes?
Hij staat van 9 tot 5 op de wei. En van Mei tm oktober 24/7 buiten. PPID zegt mij niks ik zal er eens naar kijken.
Dit is wat ik kan vinden erover en vind ik niet echt bij mijn paard passen Over het algemeen zijn de eerste verschijnselen van PPID lusteloosheid en verminderd presteren. Daarnaast zien we vaak een of meer van de volgende verschijnselen: slecht verharen, een lange krullende vacht, overmatig vet boven de ogen, spierafname, abnormaal zweten rond de nek en de schouders. Paarden met PPID drinken en plassen veel en hebben een verminderde weerstand. Dit kan zich uiten in herhaalde of chronische infecties en een vertraagde wondgenezing. Merries met PPID zullen moeilijk drachtig worden en krijgen soms een spontane melkgift. Ook worden in zeldzame gevallen epilepsie en blindheid waargenomen.
Umeo schreef:Een vraagje: geven jullie je jeugd (van afgespeend veulen tot 3 jarige) iets van extra supplementen als ze in de winter geen vers gras ter beschikking hebben? Hier krijgen ze veulenbrok en hooi. Zo ja wat precies?
michelle933 schreef:Mensen hier ervaring met oerbalans?
chery schreef:En nu komt vitalbix ook met een nieuwe interessante muesli. Zonder luzerne.
https://vitalbix.com/webshop/complete-v ... sli/22-kg/
Ik heb van de laatste proefzakjes en beiden worden graag gegeten.
Wat vinden jullie van deze nieuwe muesli's?
Spenk schreef:Waar zie jij dat dan? Als ik naar onderen scroll zie ik geen analyse van de vitalbix hoor.
Edit: Grapje op een andere pagina wel.
Ik vind hem echt mega laag in eiwit! Dan vind ik de pavo inshape een mooier product maar die heeft wel luzerne.