Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Ik voer sinds een paar weken de pavo inshape. mijn dikkertje krijgt enkel dat, de andere 3 (paard en 2mini's) krijgen er ook nog care4life bij. Ik moet zeggen, ze eten het ontzettend graag en ze glanzen alle 4 als een spiegeltje.
Vandaag met Dikkertje Dap een flinke 5,5km gaan stappen aan de hand. Veel veldbanen en flink tempo erin gehouden. Hij vond het fantastisch om rond te kijkenMorgen mag hij weer aan de longe, ik volg het pavo inshape programma. Of naja, ongeveer. De actieve rust wil ik proberen op te vullen met stappen aan de hand en dat uitbouwen naar ofwel ook drafstukjes (train ik mezelf ook even haha) ofwel meer afstand.
Nouvel schreef:Varekaj schreef:Ik ben wel zelf ook best stijf nu
Je traint zelf mee!
Hier lopen we ook in ieder geval 1x in de week samen:
[ Video ]
Super leuk toch samen bewegen!
Die van mij is ondertussen goed afgevallen, wel weer ietsje bijgekomen door het gras ondanks het graasmasker maar niet schrikbarend.
Talietjuh schreef:Nou....ik vind wel dat als je een paard of een hond hebt er altijd mensen zijn die ongevraagd het beter lijken te weten over jouw dier en dat gewoon maar roepen, zelfs wildvreemden over straat..
Wel goed bedoeld hoor
Dat mijn fjord net 2 maanden bij mij was en ik voor het eerst ging rijden kkwam er een man naast mij met zijn scootmobiel..ten eerste levensgevaarlijk maar goed. Had hij een heel verhaal, dat ik veel te goed zorgde voor mijn paard, want ze is veel te dik.hij kon natuurlijk niet weten dat ze nog niet lang weer van mij was. Meneer keek zelfs kwaad naar mij
Lenexa schreef:Hmm nu heb ik alleen nog maar meer vragenWant die buik is onder andere zo omdat er veel voer in zit. Na een goede rit, lange wandeling of wat dan ook is die buik al een stuk minder buikig. Maar dan zijn der buikspieren niet ineens sterker of beter. Bedoel dat ze te dik is ziet iedereen, maar hoe zien jullie dat buikspieren extra getraind moeten worden? Ik zie ze bij de mijne zodra ze (enigszins actief) loopt, wanneer is het dan een ruwvoerbuik en wanneer moeten de buikspieren meer getraind worden?
Is het eigenlijk automatisch dat een dik paard geen goede buikspieren kan hebben? Ik dacht bij de mijne dat haar buikspieren wel prima waren ondanks de extra kilo's maar die heeft net zo'n buik als de haflinger van Marizka.
Ik snap niet waar ik dan naar moet kijken
hwn schreef:Varekaj schreef:Ik voer sinds een paar weken de pavo inshape. mijn dikkertje krijgt enkel dat, de andere 3 (paard en 2mini's) krijgen er ook nog care4life bij. Ik moet zeggen, ze eten het ontzettend graag en ze glanzen alle 4 als een spiegeltje.
Vandaag met Dikkertje Dap een flinke 5,5km gaan stappen aan de hand. Veel veldbanen en flink tempo erin gehouden. Hij vond het fantastisch om rond te kijkenMorgen mag hij weer aan de longe, ik volg het pavo inshape programma. Of naja, ongeveer. De actieve rust wil ik proberen op te vullen met stappen aan de hand en dat uitbouwen naar ofwel ook drafstukjes (train ik mezelf ook even haha) ofwel meer afstand.
Interessant, dat voer kende ik nog niet (en programma kan ook handig zijn). Ons Belle is bevangen geweest, maar heeft snel tekorten, en op Vitalbix deed ze het totaal niet goed. Ik geef nu Sport Mix Zero, maar zou teveel moeten voeren om de nodige vitaminen/mineralen binnen te krijgen. Nochtans al jaren heel tevreden hiervan, maar nu vind ik haar toch wel erg lusteloos. Maar ja, is ook warm, en ze heeft ook wat longproblemen.