Deze foto is van vorige week, hij is die week gewogen en is over de 500 kilo gegaan, hij is sinds bij bij mij is 25 aangekomen hij is nu 519 kg
Zodra hij iets eet waar suiker in zit krijgt hij de zenuwen en is hij nogal moeilijk te hanteren. Kan niet stil staan, wil perse NU naar buiten, kan niet zonder andere paarden en headshaked een beetje en breekt de tent af.
Toch moet ook hij aankomen. Ik geef daarom twee keer per dag 3/4 st Hippolite structuur geteidenfrei. Dit vul ik aan met wat lijnzaad, bokashi, zout en nog meer gezonds. Verder krijgt hij de dagen dat ik op stal ben een derde maaltijd aangeboden van pavo care for life aangevuld met veendrab voor de mineralen.
hij staat overdag in de paddock/wei er is heel de dag voordroog en sinds een week is de weide weer open. (dat was wel weer even wennen)
'snachts staan ze binnen en dan krijgt hij een enorme bult hooi. Gewoon droog hooi.
Zo doe ik het, zonder suiker. Die st Hippolite is speciaal voor magere paarden die geen suiker mogen, er zitten veel vetten en eiwitten in.