xLiez schreef:Wat voeren jullie de paarden die af moeten vallen? De mijne krijgt nu pavo vital + agrobs alpengrun muesli maar ik merk dat hij daar toch iets te weinig energie uit haalt. Maarja, je wil een paard dat snel dik is ook geen 30% aan zetmeel/suiker geven.
Mijn pony krijgt in de ochtend en middag een bakje met een handje vitalbix pure lucerne. Dit voert stal voor mij.
Na het werk krijgt ze 1/3 aan subli dieetmix met supplementen.
Er zijn wel wat bomen maar alleen op het uiteinde van de weide.

Want die buik is onder andere zo omdat er veel voer in zit. Na een goede rit, lange wandeling of wat dan ook is die buik al een stuk minder buikig. Maar dan zijn der buikspieren niet ineens sterker of beter. Bedoel dat ze te dik is ziet iedereen, maar hoe zien jullie dat buikspieren extra getraind moeten worden? Ik zie ze bij de mijne zodra ze (enigszins actief) loopt, wanneer is het dan een ruwvoerbuik en wanneer moeten de buikspieren meer getraind worden?

Morgen mag hij weer aan de longe, ik volg het pavo inshape programma. Of naja, ongeveer. De actieve rust wil ik proberen op te vullen met stappen aan de hand en dat uitbouwen naar ofwel ook drafstukjes (train ik mezelf ook even haha) ofwel meer afstand.