Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissyNr1 schreef:@Veulen84: bedoel je waar de onderlip contact maakt met het gewoven nylon-gedeelte? Of meer van de bodem van het masker? Ik vond dat nylon best stug en ruw aanvoelen, ze kreeg er plekjes van op haar kin, dus heb het toen bedekt met tape. Dus verschillende laagjes in de lengte er overheen en weer vastgeplakt met tape overdwars. Kan het zo denk ik niet goed uitleggen.. maar dat oppervlak is minder ruw dan het gewoven nylon. En denk dat het masker bij mijn paard wel wat ruimer zit dan bij die van jou.
Voor neus en onderkaak heb ik deze:
https://www.paardeerlijk.nl/a-52633665/ ... escription
Ze hebben op hun site nog meer artikelen zoals dit, onder andere ook bontjes
Pally schreef:Doen degenen met graasmasker ook nog aan strookbegrazing?
Buurman had net voor die vele regen nog kunstmest gestrooid, dus gras in overvloed. Vriendin haar paard heeft nu ook een graasmasker, zodat ze weer wat langer in de wei kunnen. Masr nou vroeg ik mij af of het beter zou zijn om ook nog strookbegrazing erbij te doen
xLiez schreef:Wat voeren jullie de paarden die af moeten vallen? De mijne krijgt nu pavo vital + agrobs alpengrun muesli maar ik merk dat hij daar toch iets te weinig energie uit haalt. Maarja, je wil een paard dat snel dik is ook geen 30% aan zetmeel/suiker geven.
Pally schreef:Doen degenen met graasmasker ook nog aan strookbegrazing?
Buurman had net voor die vele regen nog kunstmest gestrooid, dus gras in overvloed. Vriendin haar paard heeft nu ook een graasmasker, zodat ze weer wat langer in de wei kunnen. Masr nou vroeg ik mij af of het beter zou zijn om ook nog strookbegrazing erbij te doen
xLiez schreef:Wat voeren jullie de paarden die af moeten vallen? De mijne krijgt nu pavo vital + agrobs alpengrun muesli maar ik merk dat hij daar toch iets te weinig energie uit haalt. Maarja, je wil een paard dat snel dik is ook geen 30% aan zetmeel/suiker geven.
Horseloverl schreef:Zouden jullie mij kunnen helpen. Ik heb een merrie maar weet niet zeker of het te dik is of aan het uitzwaren is. Je voelt namelijk nog wel ribben. Ter info ze is 5 en 175 hoog.
[ [url=m/64Oegt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2mECaV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Twiggy2008 schreef:xLiez schreef:Wat voeren jullie de paarden die af moeten vallen? De mijne krijgt nu pavo vital + agrobs alpengrun muesli maar ik merk dat hij daar toch iets te weinig energie uit haalt. Maarja, je wil een paard dat snel dik is ook geen 30% aan zetmeel/suiker geven.
Wat krijgt je paard verder aan ruwvoer? Mijn kruising Fjord valt absoluut niet af van gras. Wel van hooi in porties en daarnaast van Vitalbix (ben ik meer fan van, dan van Pavo Vital, maar dat is persoonlijk), wat kruiden, magnesium en beetje lijnzaadolie. Op het gras groeit 'ie dicht en wordt hij ziek (IR)...... Een te dik paard op gras, is eigenlijk niet zo handig. Al snap ik heel goed dat men het ook fijn vindt, paarden vol op gras...
Talietjuh schreef:Dat ik het een leukerd vind om te zien
Maar mag idd wel wat af. De nek is nog wel netjes dus niet zorgelijk te zwaar. Op de foto toond hij of zij wat dof voor de tijd van het jaar maar een foto kan een vertekend beeld geven. Ziet er wel gezond uit hoor!
Tip weet wel dat t korte gras wat rijker is doordat t net weer opkomt en er eerder zand mee gaat. Heb zelf strookbegrazing zodat t korte gras ook de kans krijgt ffies langer te worden.
xMarizka schreef:[ [url=m/hxTjs4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat zeggen jullie? Voor het mooie mag er zeker nog wat af. Het is ook wel zijn bouw..
In april is hij het land op gegaan, grasbuikje helaas
Staat overdag op het land (nu met droge hooibalen want gras is kort) en s nachts met 4/5kg hooinet op stal. 4/5 dagen in de week aan het werk en krijg vitaminebrok, alpengrun muesli, lijnzaadkorrels en kruidenmix.
Ik zal morgen een recente foto maken
Zidore schreef:Wat is lijnzaadkorrel?
Twiggy2008 schreef:xLiez, hoe oud is je paard? Kan inderdaad best dat hij wat mist natuurlijk... Inderdaad even kijken of wat rijker voer je paard energieker maakt. Succes!! Te dik maakt ze in elk geval niet energieker en atletischer
Ik heb een sobere ruin van 16 jaar oud, vol energie. Al kan zijn conditie, uithoudingsvermogen, ook beter (maar hij is aan het revalideren na een lange peesblessure, we bouwen weer rustig op). Spiertjes er weer op, kilometers maken, heerlijk!!