[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:34

Wat denken jullie, zit ie goed?
Afbeelding

Hij vind het nog wat moeilijk om er mee om te gaan. Hij denkt dat hij eerst moet graven, voordat hij kan eten :roll:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:14

Zo te zien wel hoor, hoe groot heb je het gat?

Ik heb de eerste keren wat snoepjes en gras door het gat gestopt, toen had hij het heel snel door.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:47

Nouvel schreef:
HorseTimeXL schreef:
Kan het trouwens zijn dat als een paard snel minder voer of ander voer krijgt dat hij kan invallen? Mijn paard is nu gelukkig verhuisd en het hij word niet meer dikker. Nu viel mij gisteren op dat hij opeens wat inviel bij zijn flanken. Niet extreem maar wel duidelijk te zien. Zijn voer van de vorige stal is op dus is nu volledig op het minimale vitalbiks met klein beetje luzerne en hij krijgt natuurhooi

Die van mij ging een tijdje terug ineens heel erg terug vallen op zijn rug en bovenop zijn achterhand.
Na overleg mer de dierenarts ben ik toen meer eiwitten gaan voeren, die adviseerde lucerne mer blad, ik heb er zelf nog andere eiwitten aan toegevoegd.
Hij is nu weer aardig aan het bijtrekken.

Hier hetzelfde. Voer nu 100 gram eiwitten per dag van bulk powders icm amino en vitamine E en zie hem steeds beter worden.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:57

Nouvel schreef:
Zo te zien wel hoor, hoe groot heb je het gat?

Ik heb de eerste keren wat snoepjes en gras door het gat gestopt, toen had hij het heel snel door.

3,5cm.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:45

Vrijbuiter34 schreef:
Hier hetzelfde. Voer nu 100 gram eiwitten per dag van bulk powders icm amino en vitamine E en zie hem steeds beter worden.

Welke amino is dit vrijbuiter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:51

Hier een tevreden eigenaar, ondanks dat bij mijn merrie iets dikker zie worden op t land past ze haar singel niet meer, die is veel te lang geworden...rij al 6 maanden niet meer i.v.m zwangerschap.. dus deze week voor mijn bijrijdster een nieuwe singel gekocht *\%/* . Geeft toch de juiste bevestiging.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:59

Die van mij lijkt ook wat af te vallen. Van modelletje drachtige fokruin := naar dit
Afbeelding
We zijn er nog niet, maar hij is iig niet meer zo ontploft. Hij is behandeld door een ostheopaat en mag tijdelijk niet bereden worden.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:48

Ninx schreef:
Vrijbuiter34 schreef:

Welke amino is dit vrijbuiter?

De amino van horseflex: https://www.horseflex.nl/product/horsef ... o-complex/
Ze hebben ook de merrie versie volgens mij!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:48

Pally schreef:
Die van mij lijkt ook wat af te vallen. Van modelletje drachtige fokruin := naar dit
[ [url=m/GDa4Du.jpg]Afbeelding[/url] ]
We zijn er nog niet, maar hij is iig niet meer zo ontploft. Hij is behandeld door een ostheopaat en mag tijdelijk niet bereden worden.

Haha echt he die van mij was ook 9 maanden drachtig :'). Die van mij lijkt ook al echt af te vallen enkel door aanpassing voer. Heb foto's onder elkaar gezet!
Afbeelding
Hij moet zeker nog meer kwijt maar zeker voor z'n schouder zie ik verschil :D

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:50

Wauw dat is echt al een mooi verschil!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:25

Ik heb dus een Thinline graasmasker, maar nu heeft meneer ontdekt dat hij ook gewoon via de zijkant kan eten. Meer mensen die dat hebben?

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:49

Hij denkt in oplossingen :+

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:54

Pally schreef:
Ik heb dus een Thinline graasmasker, maar nu heeft meneer ontdekt dat hij ook gewoon via de zijkant kan eten. Meer mensen die dat hebben?

[ [url=m/a2ADLI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik op de play knop drukken

Moet hij misschien niet een stukje hoger dan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:04

Dat had ik ook.
Ik heb een filmpje naar Paardeerlijk gestuurd en ik moest ‘m strakker zetten, met name zijkanten en onderkant.
Nu gaat het goed.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:17

O wat een boef zo zeg! Ze zijn wat dat betreft zo slim.
Mooi zo he die overzichts foto's. Ik heb er nu ook 1 gemaakt, zit precies een jaar tussen.
Foto links net voordat ze hoefbevangen raakte, foto rechts vanmiddag.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:28

Verschillen zien er goed uit zeg bokkers!! _/-\o_

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:15

Wat een verschil Eliana, daar mag je terecht trots op zijn!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:20

Eliana, netjes zeg!!! Shetjes zijn ook echte werkers, dus je zal het zeker wel merken aan je pony??

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:31

Goed bezig bokkers, mooi dat jullie al zoveel verschil zien! Lady gaat ook beter, de verandering van het weer lijkt enorm te helpen voor de suiker, wel nog een harde manenkam, maar geen (beginnende) vethobbels meer op de achterhand.

Ik begreep ook al dat ze bij de thinline soms aan de zijkant gaan grazen, en dat je die idd wat korter moet zetten. Ik zal dit bij lady ook even in de gaten gaan houden!

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:00

Goed om te zien dat het bij iedereen de goede kant op gaat!
Ook hier gaat het de goede kant op, osteopaat is van de week langs gekomen, die vond haar nu meer opgeblazen en 'strak' dan te dik.

Afbeelding

We zijn er nog zeker niet, maar ik begin steeds blijer te worden met hoe ze eruit komt te zien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:15

Ik denk wel dat als je het echt wilt bijhouden je echt goede standfoto's van opzij en van vooraf moet nemen. Dus vierkant staan met 4 benen echt op de grond.
Dan hals ontspannen houding met neus ergens tussen knie en borst qua hoogte. Wel vooruit natuurlijk, dus 20cm voor loodlijn zeg maar.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:51

Ik drop nog even in voor een vraag. Beide mijn dames hebben nu een hh air grasmasker. Bij mijn oude merrie lijkt ie goed te passen. Maar mijn jongste krijgt nu ineens na 2 weken toch een schuurplekje aan de achterkant van d'r onderlip. Dus nu denk ik dat ie stiekem toch een pietsie te klein is of over-reageer ik? Er kunnen 4 vingers tussen haar neus en het masker Ik zat ook nog te zoeken naar bondjes voor in graasmaskers, maar kon die niet kant en klaar vinden. Knutselen jullie daar zelf aan?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 14-06-20 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:52

superpony schreef:
Ik denk wel dat als je het echt wilt bijhouden je echt goede standfoto's van opzij en van vooraf moet nemen. Dus vierkant staan met 4 benen echt op de grond.
Dan hals ontspannen houding met neus ergens tussen knie en borst qua hoogte. Wel vooruit natuurlijk, dus 20cm voor loodlijn zeg maar.

Dat is een goeie, ga ik doen vanaf morgen. Afgelopen vrijdag is de bekapper geweest en die adviseerde om hem niet direct met een grasmasker op te zetten maar vooral veel beweging aan de hand te geven. Seven games of Parelli door te nemen en daar wat van mee te nemen. Nu ben ik niet perse fan van Parelli, maar goed ik kan natuurlijk altijd kijken en dan beslissen wat ik wel en niet wil toepassen.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:14

Oeps dubbele post..
Laatst bijgewerkt door MissyNr1 op 14-06-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:21

@Veulen84: bedoel je waar de onderlip contact maakt met het gewoven nylon-gedeelte? Of meer van de bodem van het masker? Ik vond dat nylon best stug en ruw aanvoelen, ze kreeg er plekjes van op haar kin, dus heb het toen bedekt met tape. Dus verschillende laagjes in de lengte er overheen en weer vastgeplakt met tape overdwars. Kan het zo denk ik niet goed uitleggen.. maar dat oppervlak is minder ruw dan het gewoven nylon. En denk dat het masker bij mijn paard wel wat ruimer zit dan bij die van jou.

Voor neus en onderkaak heb ik deze:
https://www.paardeerlijk.nl/a-52633665/ ... escription
Ze hebben op hun site nog meer artikelen zoals dit, onder andere ook bontjes