Waar bestellen jullie het marstall voer ? Ik wil misschien over stappen maar hier in de buurt is geen winkel die het verkoopt. Via internet kan ik het wel bestellen maar dan komen er veel verzendkosten over heen.
Ik zit in regio Friesland. Er zijn wel wat lever punten maar die moeten het dan ook bestellen
In de wilp zit een Marstall leverancier, daar heb ik het ooit eens opgehaald. Van breden fourage heet het!
paardje2013
Geplaatst: 06-07-21 09:03
Baudy ja helaas is dat een beetje te ver
Liez super dankjewel zal er even naar kijken
Suzan_bobar
Geplaatst: 06-07-21 21:11
paardje2013 schreef:
Waar bestellen jullie het marstall voer ? Ik wil misschien over stappen maar hier in de buurt is geen winkel die het verkoopt. Via internet kan ik het wel bestellen maar dan komen er veel verzendkosten over heen.
In Vaassen zit een verkooppunt. Lekker om de hoek hier
IngridM
Geplaatst: 07-07-21 13:06
Tarico schreef:
[ [url=m/LQ3wxU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4071wA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop dat het leesbaar is. De luzerne is heel zacht. Niet te vergelijken met bijv. Cavalor.
Super bedankt!!
Anoniem
Geplaatst: 19-10-21 17:38
Ik heb vandaag de Senior Aktiv binnen gekregen. Het ruikt heerlijk.
Marigo
Geplaatst: 22-12-21 16:17
Even een schopje.
Ik heb de Faser Light besteld voor mijn Haflinger ruin van 13. Nu in de winterperiode doet ie weinig arbeid. Dit leek me mooi voer. Maar welke balancer geven jullie ernaast en hoe veel? Ik las dat als je 1kg van dit voer geeft, er niet gesupplementeerd hoeft te worden. Maar 1kg vind ik wel veel. Ik zat de te kijken naar de Agrobs Naturmineral en die dan in de helft doseren met 500gr Faser Light. De Marstall Force vind ik te hoog in ijzer, dat heeft dit voer ook al voldoende.
Ik geef sowieso geen balancer, ik voer ook niet die kg faser light als ik het voer (momenteel de wiesen fasern met kruiden). Als ik dat advies zou moeten geven, kijk hoe hij het doet op de dosis die je wilt voeren. Wat paarden in de winter bijvoorbeeld nog wel eens niet voldoende uit het hooi halen is vit e. Mogelijk is met dat evengoed gewoon op orde ookal voer je geen kg voer. Zo niet kun je gericht aanvullen of bijvoorbeeld de force van marstal erbij of een stalkoek.
concept klinkt goed, maar had er zelf liever hennep in gezien. Nu is het voor mij geen toevoeging op het menu van mijn oudje. Zij krijgt als basis voer wiesen fasern ivm geen hooi kunnen eten, toegevoegd voor omega en eiwit lijnzaad en hennep. Nu las ik laatst dat je dan beter dha algen kan geven voor de omega's dus dat wordt mogelijk de volgende stap. Voor silicium gaf ik zeoliet of diatomeeën aan haar, maar mogelijk is de in water opgeloste gemicroniseerde silicium voor haar beter opneembaar. Ze heeft achter wat dunne zolen. Ach zo blijf je lezen en uitzoeken.
nee nog fijner, er zitten wel af en toe wat flakjes tussen maar het is meer grasjes van 1 cm lang ongeveer waardoor ze het ook door kunnen slikken als ze alleen nog maar kunnen pruimen en niet malen. Mijn oudjes staan er dus wat op te kauwen, mengen het met speeksel, laten het nog 3x weer terug vallen in de voerkist, zijn zo een tijd aan het kauwen en speekselen en hebben dan uiteindelijk na enige tijd hun maaltijd op. Als ze echt schrokken is het misschien niet handig. Al merk ik dat als je gewoon een zak in een dichte palletbox doet en dat de eerste keren evt nat maakt dat het schrokken minder wordt, er is immers voldoende eten.
quarterH
Geplaatst: 22-03-22 23:24
Even een schopje hier. Intussen mensen die op langere termijn ervaring hebben met de gastro? Wim hier wellicht op overstappen ivm maag gevoeligheid.
Mijn pony at de Gastro heel slecht terwijl hij de Faser light en Senior aktiv wel met smaak at. Ik ben overgestapt naar Havens Gastro en ondanks dat ik in eerste instantie nooit voor deze brok zou kiezen (zetmeel, luzerne, graan) doet hij het er veel beter op dan op Marstall.