zijn er hier ook mensen die de agrobs Pre Alpin Wiesencobs voeren? vind ik ook wel goed klinken,lijkt een beetje op een soort grasbrok krijg ik het idee van de site,klopt dat?moet je het dan ook weken? en waar kan ik dit voer in noord holland krijgen,of is het eventueel via internet te bestellen?
Wij hebben pas nog st.Hippolyt voer bij van schie vandaan. Ze hebben daar een man die het soms brengt en ook adviseert.
Keet
Geplaatst: 02-02-09 14:54
Ja maurits immink De laatste keer dat ik er was zei de winkelmedewerkster dat ze gingen stoppen met hippolyt omdat het teweinig verkocht werd en er te weinig winst op was. Zou best kunnen dat ze dat weer verander hebben hoor
Ik haalde mijn voer daar ook altijd, maar om voor elke zak 60 km te gaan rijden vond ik beetje overdreven, dus bestel het nu via Mehlika hier op bokt die komt het op mijn werk brengen.
tbns
Geplaatst: 03-02-09 21:04
Je kan het bij mij kopen. Ik wil het met plezier brengen (in heel Nederland) maar dan kan ik niet voor 1 zakje rijden. Wellicht dat er meer liefhebbers zijn in je omgeving. Mail me maar als je belang hebt (Noord- en Zuid-Holland, Brabant, Utrecht) dan kan ik een route maken. Voor eventuele vervolgleveringen kunnen we dan b.v. 1 x in de 6-8 weken afspreken.
Aan deze reactie heeft te topicstarter niet veel. Waarom zou je in dit geval slobber geven?
MarijeR
Geplaatst: 09-02-09 17:59
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat TS uiteindelijk is gaan voeren en hoe het bevalt
paars
Geplaatst: 15-02-09 13:30
De Pre Alpin Aspero vind mijn paard toch echt niet lekker. Hij eet het niet of slecht op. Jammer hoor. Ik laat het meestal gewoon in de bak liggen, hij eet er soms 's nachts toch wel van, maar de bak is nooit leeg. Enige voordeel: als hij écht iets wil knagen als zijn voordroog op is, dan heeft hij dát nog in de bak. Dat vind ik er positief aan.
Blunneke
Geplaatst: 20-02-09 10:40
Ik hou dit topic even in de gaten. Ik heb nog niet alle pagina's gelezen.
Ik wil mijn pony juist wél weer op de brok gaan zetten. Ik heb mijn pony nu al 14 jaar en ik heb eigenlijk altijd Pavo Sportbrok gevoerd en ze had nooit ergens last van. Ik voer die van mij nu sinds een jaar of 3 muesli (dat wordt op veel stallen gevoerd), van Marstall tot Cavalor, ik heb alle merken gehad maar sindsdien is ze alleen maar aan het kwakkelen. Dan heeft ze weer dit, dan heeft ze weer dat, dan heeft ze weer een zweertje ergens, dan is ze weer ziek, en dan kauwt ze weer raar etc etc. Word er gek van !!! Hier had ik nooit last van toen ik brok voerde!
Ik ga ook stoppen met het voeren van multi vitamines en mineralen. Ik heb dat de afgelopen jaren gedaan, die van Primeval.
Nu ik op een stal sta waar ik zelf gewoon weer kan voeren ga ik gewoon weer lekker sportbrok van Pavo voeren zoals ik altijd deed en wat eigenlijk ook altijd probleemloos is verlopen en waar ze altijd goed op functioneerde. Gewoon lekker hooi en brok met een beetje olie erover voor mij!
Mijn 3jarige merrie staat op onbeperkt kuil. Hiernaast krijgt ze nu tijdelijk wat geweekt lucerne en bietenpulp, maar normaal krijgt ze er alleen een handje Pavo Vital bij voor de nodige vitamines en mineralen.
Kaspar
Geplaatst: 16-06-09 16:28
*Weer even dit topic omhoog schoppen*
Hoe denken jullie over:
*Grasbrok van Hartogh *Lucerne *Blanke of zwarte haver
Dit als compleet voer naast onbeperkt (graszaad)hooi
Maris
Geplaatst: 16-06-09 16:31
Hoe kom je dan aan vit en min ? Zeker graszaadhooi is behoorlijk arm aan vit en min, dus dan zal je waarschijnlijk wel extra toevoeging ervan nodig hebben.
Nee, dat is een fabeltje. Onderzoekingen hebben aangetoont dat ponies met alleen granen verhoogde zuurgehalte in de dikke darm hadden en hogere risico op verzuring van spieren of hoefbevangenheid hadden
En let op met de lucerne dat deze vaak een scheve verhouding aan calcium-fosfor heeft..............
Kaspar
Geplaatst: 17-06-09 11:57
Caballos schreef:
En let op met de lucerne dat deze vaak een scheve verhouding aan calcium-fosfor heeft..............
Dat had ik al begrepen idd. Vraag me enkel af in hoeverre het kwaad kan als je dagelijks 2,5 voerscheppen vol geeft naast bv muesli
Goed voeren is best wel complex zeg, je moet op veel dingen letten. Wat is nu eigenlijk het beste voer (behalve gras en hooi)?
Romeo2007
Geplaatst: 17-06-09 12:06
Mijn paard had last van zn maag dus heb in overleg met de dierenarts mijn paard op het volgende gezet: 1 pavokoek voor de mineralen en vitaminen 1/2 tot 1 schep Vipagraan voor toch wat energie. Na het rijden 1/4 schep slobber met maag compositum erin
Hij doet het er erg goed op!
Caballos
Geplaatst: 17-06-09 12:08
Hahahahahaah, ja het is een hele klus, en dan hoop je ook nog dat ze het lekker vinden hahahahah!
Ik denk dat als je het aanvult met muesli je al een heel eind bent. Van de winter heb ik de fibergy gevoerd, 's ochtends 2 volle (voer)scheppen en 's avonds ook en dan ook nog 1 schep 's ochtends en 's avonds van de pre alpin aspero. Daardoor zat dan ongeveer 1/3 leisure mix en tussen de 1/3 en 1/2 ers-pellets door (beide voerbeurten).
Als een zonnetje ziet hij eruit! En de andere die altijd "te" dik is was en bleef mooi op gewicht (die kreeg wel andere hoeveelheden hoor!). Ook had hij een lekker vol gevoel en minder last van z'n buik/maag (hele lichte koliek had hij af en toe) en nu heeft hij helemaal geen last meer van z'n buik gehad!
En ja, wat is het beste naast gras en hooi........... Is lastig hoor, ik heb mijn gevoel gevolgd, ben mezelf er bewust van geworden dat ik kan kiezen wat ik eet, de paardjes een groot gedeelte niet. Aan mij dan de taak om iets te vinden wat "bewuste keuze" is voor de paardjes zonder rommel erin..... Zo ben ik bij D&H en agrobs gekomen, had geluk dat één dorpje verderop een dealer zit waar ik het dus kan bestellen.............
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het hele topic heb gelezen, alleen de eerste paar bladzijdes en de laatste, maar wil je wel een tip geven: ik vind de voedingswijzer van Paard Natuurlijk zeer compleet.
Keet
Geplaatst: 17-06-09 12:11
mijn merrie (tinker twenter) kreeg van de winter een halve schep mare&youngstock (d&h) met daarbij wat kruiden en het emmertje afgevuld met Fibergy (d&h)
Mijn minimerrie (5) kreeg een kwart schep leisure mix (d&h) met daarbij een aantal kruiden en het bakje afgevuld met fibergy (d&h)
Ze zien er allebei fantastisch uit groeiden goed en zijn erg gezond