Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Vraagje. In de feedingmaster specificaties staat. Max 12 kg hooi. Dat erin kan, is dat ehct max? Of krjig je er wel rond de 115 a 16 kilo in?
Vind hem er kleinuitzien als je hooi uit losse baal erin moet doen om zelfs 12 kilo erin te krjigen.
Mjin paarden eten per paard ca 16 kilo per dag, vandaar de vraag aan de gebruikers.
alex66 schreef:Sjolvir schreef:Vraagje. In de feedingmaster specificaties staat. Max 12 kg hooi. Dat erin kan, is dat ehct max? Of krjig je er wel rond de 115 a 16 kilo in?
Vind hem er kleinuitzien als je hooi uit losse baal erin moet doen om zelfs 12 kilo erin te krjigen.
Mjin paarden eten per paard ca 16 kilo per dag, vandaar de vraag aan de gebruikers.
12kg is echt de max, maar vergeet niet dat het rendement van je hooi veel hoger is omdat ze anders eten en je hebt nagenoeg geen verlies door vertrappen en morsen.
alex66 schreef:10 kilo pp is echt voldoende voor 24u zeker voor een haf en een fjord en doordat het hooi zo verdeeld gegeven wordt hebben ze ook geen honger
Sjolvir schreef:alex66 schreef:10 kilo pp is echt voldoende voor 24u zeker voor een haf en een fjord en doordat het hooi zo verdeeld gegeven wordt hebben ze ook geen honger
Mjin fjord krjigt 's winters ehct meer dan dat en valt daarmee af tot weer keurig gewihct in voorjaar als ze wei weer opkan, im dan vervolgens weer te ontploffen.
De knabstrupper krjigt 15 kilo, de fjord gemiddeld 12, soms iets meer.
Ik weeg altjid de netten dus weet wat erin gaat.
De fjord laat ook werkelijk geen sprietje over, daar is de vloergestofzuigd. De knabstrupper morst wel wat en laat dat wel eens beetje liggen.
Ene paard is de andere neit. Ik zit dus met ondercapaciteit vd zo verkrijgbare, ik zou custumbuild moeten hebben.
Wordt even sparen vrees ik, wil graag wel automatisch voersysteem.
Sjolvir schreef:alex66 schreef:10 kilo pp is echt voldoende voor 24u zeker voor een haf en een fjord en doordat het hooi zo verdeeld gegeven wordt hebben ze ook geen honger
Mjin fjord krjigt 's winters ehct meer dan dat en valt daarmee af tot weer keurig gewihct in voorjaar als ze wei weer opkan, im dan vervolgens weer te ontploffen.
De knabstrupper krjigt 15 kilo, de fjord gemiddeld 12, soms iets meer.
Ik weeg altjid de netten dus weet wat erin gaat.
De fjord laat ook werkelijk geen sprietje over, daar is de vloergestofzuigd. De knabstrupper morst wel wat en laat dat wel eens beetje liggen.
Ene paard is de andere neit. Ik zit dus met ondercapaciteit vd zo verkrijgbare, ik zou custumbuild moeten hebben.
cinniz123 schreef:Heeft hier toevallig iemand de haybutler wand model?
Valt het hooi altijd netjes naar beneden?
cinniz123 schreef:Thanks voor je info.
Hooibak die open gaat is voor mij geen optie omdat ze het dan echt te snel opeten.
Hier hebben ze echt een slowfeeder nodig en de hayfall is voor mij geen optie ivm maar 1x voeren.
Voor nu lijkt de hay butler voor ons het meest ideale maar lees graag nog andere ervaringen.
manzano schreef:cinniz123 schreef:Thanks voor je info.
Hooibak die open gaat is voor mij geen optie omdat ze het dan echt te snel opeten.
Hier hebben ze echt een slowfeeder nodig en de hayfall is voor mij geen optie ivm maar 1x voeren.
Voor nu lijkt de hay butler voor ons het meest ideale maar lees graag nog andere ervaringen.
Dan kan je het toch ook in een slowfeeder doen in zo'n bak die open gaat. En dat reguleren met de eettijd? Lijkt me beter te regelen dan zo'n haybutler.
manzano schreef:Dat ligt denk ik aan de constructie. Zag het laatst bij iemand met fjorden en haflingers die álles doen voor eten en die krijgen hem echt niet open.