Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
herous schreef:ik heb hier ook dezelfde ervaring maar dan door de active+ bij te beginnen geven.
Onze pony staat al meerdere maanden op de vitalbix daily complete maar ik gaf daar nog een handje nature's best bij van Pavo. Omdat ze het zo goed doet op de vitalbix had ik besloten om, als de zak muesli van Pavo op zou zijn, ik zou overschakelen op de active+. Nu krijgt ze sinds een dag of 10 een handje van deze muesli maar ze is erg energiek geworden. Vraag me af of dit echt kan van een handje vol. Misschien toch lente kriebels ofzo...
In ieder geval als dit zo blijft schakel ik na deze ene zak wel weer over naar nature's best van Pavo. De vitalbix blijf ik geven want ze ziet er super goed uit. Ik geef ook wel dagelijks lijnzaadolie bij, sinds 10 dagen is dit ook degene van Feral.
Ben benieuwd naar andere ervaringen met de active+ muesli.
Jane2 schreef:Hoi, ik heb een vraagje. Onze tinkers krijgen nu sinds okt/nov de vitalbix daily complete. Beide een maatbekertje per dag. Storm krijgt daar nog een beetje basisbrok bij, omdat hij anders Woody zijn vitalbix ook op eet, en zo is hij iets langer bezig hahaa.
Ik merk aan Storm vrij veel verschil. Hij ziet er super uit. Zit al veel beter in zn vacht dan vorige jaren. Maar ook wordt hij er erg jofel van. Hij bruist van de energie. En bouwt ook snel een hoop adrenaline op. Dit duurt nu al enkele maanden dat hij zo fris en fruitig is. Hij heeft zelfs een paar keer gebokt op buitenrit wat hij normaal nooit zou doen hahaa.
Wat is jullie advies of mening? Kan het aan de vitalbix liggen dat hij zo "vrolijk" is? Of toch echt voorjaar in zn bol? Ik kan me namelijk goed voorstellen als je al een tijdje iets te kort komt in het voer en dat wordt nu door de vitalbix aangevuld dat je lekkerder in je vel zit. Maar hij is "te" vrolijk hahaaa. Wel heel grappig te vrolijk hahaa
kking schreef:Paard van mijn nichtje begon ook altijd te hoesten als hij muesli kreeg.
lotje5lotje schreef:Ik voer ook Vital bix daily, tot grote tevredenheid. Alleen ben ik gestopt met de Lucerne, die is ontzettend gruizerig en stoffig, helaas. De musli vind ik ook erg veel gruis inzitten, dus die maak ik op en stop dan. Mijn paard gaat ook gauw hoesten van de lucerne en musli.
_Margarita_ schreef:Ik gaf mijn Arabier 2 maatbekers vitalbix per dag. Ik merk dat ze kracht en energie tekort komt in de trainingen. Ze ziet er wel heel goed uit en glimt enorm. Ik ga haar nu de active+ bijgeven. 1.5 kilo als ze werkt en 1 kilo op vrije dagen. Hopelijk krijgt ze wat meer energie en kracht. Wel super duur voeren nu. Aangezien 1 zak 20 euro kost en maar 14kg bevat. Maar ik durf geen ander merk te voeren omdat ze 2x hoefbevangen is geweest