Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vuri schreef:Ik heb vanmiddag 5 kilo magnesium (van mijn zak van 20 kilo van de welkoop) verkocht aan een bokker zodat zij het ook kan uitproberen. Leuk om iemand anders zo te kunnen helpen. Het enige nadeel van de magnesium van de welkoop vind ik dat je er veel meer van moet geven dan van de potten uit de ruitersport zaak.
cissy schreef:Vuri schreef:Ik heb vanmiddag 5 kilo magnesium (van mijn zak van 20 kilo van de welkoop) verkocht aan een bokker zodat zij het ook kan uitproberen. Leuk om iemand anders zo te kunnen helpen. Het enige nadeel van de magnesium van de welkoop vind ik dat je er veel meer van moet geven dan van de potten uit de ruitersport zaak.
Dat was ik zei de gek!Ging even zoeken naar de formule voor de hoeveelheid en toen zag ik je berichtje.
Ga er morgen mee beginnen en kijken of ik verschil zie.
x_Quinta_x schreef:Billy schreef:Let wel - in de magnesiumoxide van de boerenbond/welkoop zit een beetje ijzer, als je paard al veel ijzer binnenkrijgt, moet je hier mee oppassen. Het poeder is namelijk niet wit, je zit de ijzerkleur er doorheen...
Ik had meteen effect. 's Middags gevoerd, 's avonds (zalig) rijden.
Billy schreef:Let wel - in de magnesiumoxide van de boerenbond/welkoop zit een beetje ijzer, als je paard al veel ijzer binnenkrijgt, moet je hier mee oppassen. Het poeder is namelijk niet wit, je zit de ijzerkleur er doorheen...
sunny43 schreef:Vandaag begonnen - hoe lang duurde het voordat jullie effect hadden? Ik weet dat ze magnesiumtekort heeft - via bloedanalyse…
Let wel - in de magnesiumoxide van de boerenbond/welkoop zit een beetje ijzer, als je paard al veel ijzer binnenkrijgt, moet je hier mee oppassen. Het poeder is namelijk niet wit, je zit de ijzerkleur er doorheen...
Billy schreef:Die quote is niet van mij MirandaFuego, dat heeft iemand anders geschreven.
Ik voer Magnesium van Equilin, niet van de boerenbond
Quinta, ik mis wat fatsoen bij jou, ik ben je meisje niet, ik ben ruim volwassen.
Ik baseer mijn mening op eigen ervaring en overleg met dierenartsen. tekorten werk je niet weg met een eenmalige gift, dat heeft een langere periode nodig.
Je moet nl eerst een tekort wegwerken, en dan het gehalte van, in dt geval Magnesium op peil houden.
Als jij denkt dat je een tekort aan magnesium met een eenmalige gift oplost, had jouw paard dus gewoon geen tekort.
Dan zit het dus idd tussen je oren...
Billy schreef:En daarom ga je heel denigrerend meisje zeggen?
Kom op zeg, word volwassen.
Maar goed, jij hebt je eigen waarheid, geluk ermee.
superpony schreef:Ik koop normaal een emmer, maar wilde ook een grote zak bestellen bij Welkoop, omdat het met 3 best hard gaat. Ik geef dagelijks kleine hoeveelheid, maar toch.....
Gebeld naar Welkoop Putten en barcode doorgegeven, maarz e kennen het niet. Ook is Agrifirm niet hun leverancier...........balen, even verder kijken wie het wel heeft dan in de regio. Ga er ook nit tig km's voor om.
sunny43 schreef:Let wel - in de magnesiumoxide van de boerenbond/welkoop zit een beetje ijzer, als je paard al veel ijzer binnenkrijgt, moet je hier mee oppassen. Het poeder is namelijk niet wit, je zit de ijzerkleur er doorheen...
MirandaFuego schreef:ik vroeg me ook af hoe je weet dat er ijzer in de magnesium van de boerenbond zit?
Alleen door de kleur?
Want naar mijn weten staat er op de zak dat er 90% magnesiumoxide inzit en verder griesmeel, niks anders.
En dat wordt goed gecontroleerd, omdat het product voor koeien is en die voor menselijke consumptie geschikt moeten zijn, ze mogen er niet zomaar wat instoppen en het niet op de zak zetten.