Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:40

Ik gebruik het zelf en heb mega verschil, eigenlijk na een dag of 3 meteen al..ik kan mij voorstellen dat paarden gevoeliger zijn en sneller erop reageren naar gelang hun leeftijd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:23

Vuri schreef:
Ik heb vanmiddag 5 kilo magnesium (van mijn zak van 20 kilo van de welkoop) verkocht aan een bokker zodat zij het ook kan uitproberen. Leuk om iemand anders zo te kunnen helpen. Het enige nadeel van de magnesium van de welkoop vind ik dat je er veel meer van moet geven dan van de potten uit de ruitersport zaak.

Dat was ik zei de gek! :) Ging even zoeken naar de formule voor de hoeveelheid en toen zag ik je berichtje.
Ga er morgen mee beginnen en kijken of ik verschil zie.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:24

Mijn merrie's s krijgen het nu ook sinds een maandje, en merk zeker verschil!
Bij mijn lusitano merk ik amper verschil, maar mijn hete kwpn'er lijkt een stuk rustiger van binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:23

cissy schreef:
Vuri schreef:
Ik heb vanmiddag 5 kilo magnesium (van mijn zak van 20 kilo van de welkoop) verkocht aan een bokker zodat zij het ook kan uitproberen. Leuk om iemand anders zo te kunnen helpen. Het enige nadeel van de magnesium van de welkoop vind ik dat je er veel meer van moet geven dan van de potten uit de ruitersport zaak.

Dat was ik zei de gek! :) Ging even zoeken naar de formule voor de hoeveelheid en toen zag ik je berichtje.
Ga er morgen mee beginnen en kijken of ik verschil zie.

Sorry dames maar dit is niet waar hoor; magnesium van de welkoop weegt nu eenmaal zwaarder dan bv het "stuifmeel" van Paard Natuurlijk. Ik heb beide gebruikt en het is uiteindelijk op zicht zowat net zo veel, het een weegt alleen 3x zoveel...

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:09

Heb de formule van Cardy op pagina 8 gebruikt. Het is in mijn schepje ongeveer de dubbele hoeveelheid van wat ik eerst gaf (weet ik het merk even niet meer van)
Dat het wat 'zwaarder' is kun je goed merken inderdaad. Ik geef het door zijn slobber heen en dan zakt het gewoon naar de bodem toe.

@ Cissy : Wist niet of je anoniem wilde blijven, dus dacht gebruik je naam maar niet ;)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:39

Ik zit er aan te denken om mijn paard ook magnesium bij te geven omdat mijn paard nogal gespannen is. Ik las hier ergens dat de magnesium van de Welkoop een product is van Agrifirm, nu is het zo ik op een boerderij woon en er hier ook geleverd wordt door Agrifirm. Hoop dat ik er via mijn vader aan kan komen. Die kan het misschien wel mee bestellen, als hij het al niet voert. :=

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:53

Superpony waar woon je. Heb ook van de magnesium van de welkoop en wil best wat verkopen. Heb de zak een maand of 2 geleden gekocht.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:34

x_Quinta_x schreef:
Billy schreef:
Let wel - in de magnesiumoxide van de boerenbond/welkoop zit een beetje ijzer, als je paard al veel ijzer binnenkrijgt, moet je hier mee oppassen. Het poeder is namelijk niet wit, je zit de ijzerkleur er doorheen...

Ik had meteen effect. 's Middags gevoerd, 's avonds (zalig) rijden.

Dat zit tussen je oren :D
Niets werkt zo snel :D[/quote]

Zegt degene die mijn paard niet heeft zie lopen.... Meisje toch, wat een bijdrage, die reactie van jou.
In dit topic zei mij iemand soortgelijks. Misschien ff terugscrollen en ff lezen. Die bokker was in elk geval direct stil.[/quote]
Ten eerste ben ik je meisje niet, ten tweede is dit niet wat ik gezegd heb, en ten derde kan het niet binnen een paar uur werken...
Dat paard loopt beter onmdat jij denkt dat de magnesium helpt en er daardoor zelfverzekerder opzit.
Maar als jij de illusie hebt dat het van dat ene eetlepeltje Magnesium komt, be my guest!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:41

tinkersjakie schreef:
Superpony waar woon je. Heb ook van de magnesium van de welkoop en wil best wat verkopen. Heb de zak een maand of 2 geleden gekocht.

Ermelo, heb Putten gebeld, morgen Harderwijk bellen, niet aan gedacht dat dara ook een welkoop zit. We komen ook in Amersfoort dagelijks

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:31

As ik het zo lees is die van de welkoop het beste?

Ik heb nu een witte pot(biofarm ofzo?).

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:01

Ik gebruik sinds drie weken gewoon de magnesium tabletjes van de kruitvat!!
Duw ik in een appel. drie tabletjes. Hij heeft nog nooit zo los in z'n lijf gelopen!!
Makkelijk te buigen en geen verzet of gemopper.
Hij kreeg van mij wel van die poeders met selenium etc altijd.
Maar dan krijg je van alles een beetje. Nu merk ik duidelijk verschil.
En de potje zijn een stuk goedkoper als in de dierenwinkel al die flessen en potten.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:05

Haha Romancehorse, dat is creatief.
Ik heb nog een pot magnesium staan. Mijn knol heeft KS en heeft daardoor moeite zijn spieren los te laten. Zit te twijfelen om het te geven, maar voer hem nu care4life (pavo) waar hij het goed op doet en waar ookal wat magnesium bij in zit. Wil niet dat ik daarmee de balans verstoor....

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:25

Billy schreef:
Let wel - in de magnesiumoxide van de boerenbond/welkoop zit een beetje ijzer, als je paard al veel ijzer binnenkrijgt, moet je hier mee oppassen. Het poeder is namelijk niet wit, je zit de ijzerkleur er doorheen...

Ik had meteen effect. 's Middags gevoerd, 's avonds (zalig) rijden.[/quote]
Dat zit tussen je oren :D
Niets werkt zo snel :D[/quote]

Zegt degene die mijn paard niet heeft zie lopen.... Meisje toch, wat een bijdrage, die reactie van jou.
In dit topic zei mij iemand soortgelijks. Misschien ff terugscrollen en ff lezen. Die bokker was in elk geval direct stil.[/quote]
Ten eerste ben ik je meisje niet, ten tweede is dit niet wat ik gezegd heb, en ten derde kan het niet binnen een paar uur werken...
Dat paard loopt beter onmdat jij denkt dat de magnesium helpt en er daardoor zelfverzekerder opzit.
Maar als jij de illusie hebt dat het van dat ene eetlepeltje Magnesium komt, be my guest![/quote]

Wat maak je er toch een punt van. Jammer dat je niet blij kunt zijn voor mensen die heel goeie ervaringen met dit product hebben. Ik ben net superenthousiast dat ik met een natuurlijk product mijn paard zo sprongen vooruit kan helpen. En ja dat kan wel door 's middags te voeren en 's avonds te rijden.
Maar mag ik jou dan even vragen met welke bronnen jij je commentaren onderbouwt? Want ik kan best indenken dat je door jouw reacties bokkers in de war maakt: Helpt het nu wel, helpt het nu niet.
Voor mij is mijn paard HET voorbeeld dat IK dadelijk resultaat had van dit product. Voor mij is dat een feit.
En op welke bronnen baseer jij je, meisje?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:38

Billy, ik vroeg me ook af hoe je weet dat er ijzer in de magnesium van de boerenbond zit?
Alleen door de kleur?
Want naar mijn weten staat er op de zak dat er 90% magnesiumoxide inzit en verder griesmeel, niks anders.
En dat wordt goed gecontroleerd, omdat het product voor koeien is en die voor menselijke consumptie geschikt moeten zijn, ze mogen er niet zomaar wat instoppen en het niet op de zak zetten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:18

Nou, ik heb Harderwijk gebeld en het is besteld. Komt volgende week. Geef ze nu van de Kruidvat. Iemand vond dat goedkoper? Nou, ik niet.......Ik geef de d-pony en quarter in ochtend en avond voer 2 tabletjes en de shet 1. Ik gebruik dan 10 tabletjes per dag al, reken maar uit.........Met een emmertje van 10 euro ben ik goedkoper uit en nu de zak die binnenkomt helemaal. Moet natuurlijk ook goed zijn allemaal, maar ik geef al lange tijd en kleine beetjes. Er zit nog magnesium in de force en het ruwvoer, dus gad geen hele scheppen geven. Deze kleine hoeveelheden worden ook goed opgegeten door de rest heen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:59

Die quote is niet van mij MirandaFuego, dat heeft iemand anders geschreven.
Ik voer Magnesium van Equilin, niet van de boerenbond

Quinta, ik mis wat fatsoen bij jou, ik ben je meisje niet, ik ben ruim volwassen.
Ik baseer mijn mening op eigen ervaring en overleg met dierenartsen. tekorten werk je niet weg met een eenmalige gift, dat heeft een langere periode nodig.
Je moet nl eerst een tekort wegwerken, en dan het gehalte van, in dt geval Magnesium op peil houden.
Als jij denkt dat je een tekort aan magnesium met een eenmalige gift oplost, had jouw paard dus gewoon geen tekort.
Dan zit het dus idd tussen je oren...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:04

sunny43 schreef:
Vandaag begonnen - hoe lang duurde het voordat jullie effect hadden? Ik weet dat ze magnesiumtekort heeft - via bloedanalyse…

Dit is de juiste quote over het ijzer in Magnesium

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:16

@Billy, dat is wel zo. Maar als het paard geen tekort zou hebben en het wordt extra, kan het dus ook effect geven.
Basis is gewoon goede opvoeding en zelf goed leiden. Meeste mensen zijn bang en brengen dat over op hun paard. Ik doe gewoon en heb geen bange paarden, maar hou er ook geen rekening mee. Denk niet na over dingen en doe ze gewoon en paarden volgen altijd domweg.

Maar..........ik had bij mijn d-pony een magnesium tekort uit 1 uitgebreid bloedonderzoek. Dus bij gaan geven. Ook vanwege lichte bevangenheid en wisselende kwaliteit ruwvoer blijven geven.
Ik merk weinig verschil qua gedrag, maar wil ook geen tekort, dus geef maar een kleine onderhoudsdosis.

Maar bij mezelf merk ik het wel. Ik heb het al gezegd, maar ik slik het tegen onrustige benen en dan merk je wel degelijk verschil en snel ook. Als een lichaam iets goed opneemt, kan het ook vrij snel zijn werk doen.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:23

Billy schreef:
Die quote is niet van mij MirandaFuego, dat heeft iemand anders geschreven.
Ik voer Magnesium van Equilin, niet van de boerenbond

Quinta, ik mis wat fatsoen bij jou, ik ben je meisje niet, ik ben ruim volwassen.
Ik baseer mijn mening op eigen ervaring en overleg met dierenartsen. tekorten werk je niet weg met een eenmalige gift, dat heeft een langere periode nodig.
Je moet nl eerst een tekort wegwerken, en dan het gehalte van, in dt geval Magnesium op peil houden.
Als jij denkt dat je een tekort aan magnesium met een eenmalige gift oplost, had jouw paard dus gewoon geen tekort.
Dan zit het dus idd tussen je oren...

Paarden hebben een heel snelle spijsvertering. Daarom poept een gezond paard regelmatig door de dag en daarom is het ook wenselijk dat ze doorheen heel de dag ruwvoer kunnen eten. Als ik 's middags mijn paard magnesium geef, zit dat 's avond echt wel al in zijn bloed hoor. En heeft hij voor die dag een voldoende hoeveelheid magnesium in zijn bloed om na de training de spieren weer te kunnen ontspannen. De dag erop geef je 's middags weer wat en je bent vertrokken. Je houdt het magnesiumgehalte op peil, maar vergeet dus niet dat dit gehalte bij deze paarden ook zakt. Bij paarden die dit niet vanzelf aanmaken, blijft dit niet op peil. Het zakt en wordt weer aangevuld.
Moeten we dan voortaan ook maar geen pijnstiller voor de hoofdpijn meer nemen? Ahnee want dat werkt allemaal niet direct. Je moet het eerst een week ingenomen hebben? Komop zeg!
Ik zie trouwens toch ook wat ik zie!? 's Morgens op wedstrijd rijd ik op mijn gemak rond met mijn paard, niks aan de hand. Ik haal hem 's middags van de trailer en er valt niks meer mee aan te vangen! En hoe komt dat denk je? Omdat hij geen magnesium in zijn bloed heeft die hem helpen zijn spieren te ontspannen. En de tijd dat hij in de trailer staat te eten zijn lijf 1 brok spanning blijft.
Ik voer nu alleen magnesium als ik 's avonds ga rijden. En het moet nu toch wel iedere keer zo zijn dat mijn paard goed te rijden is. Ik hou dus helemaal geen gehalte op peil. En toch heb ik er zoveel plezier van. Da's toch raar he!? Moeten we dan voortaan ook maar beter geen paracetamolletje nemen als we hoofdpijn hebben? Ahnee want dat kan nooit dat dat binnen de 4uur inwerkt? Dan is dat toch ook al lang verteerd en kan het toch wel helpen?
Mag ik je by the way nog even van je trotse troon halen? Respect, krijg je van de mensen en hoef je niet vragen. Was jij niet begonnen met te zeggen dat het in het kopke zit, dat ik gek ben? Sorry als ik daar dan eens zeer assertief iets op te zeggen heb!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:34

Gaan we nu weer on topic dames? ruzie maken doen jullie maar via PB.

Vuri, ik heb het schepje waar ik het over had gepakt en ongeveer twee afgestreken schepjes is de hoeveelheid die ik moet hebben. Enneh, anoniem? Op Bokt? hahahaha, nee hoor, geen probleem! :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:35

En daarom ga je heel denigrerend meisje zeggen?
Kom op zeg, word volwassen.
Maar goed, jij hebt je eigen waarheid, geluk ermee.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:41

Billy schreef:
En daarom ga je heel denigrerend meisje zeggen?
Kom op zeg, word volwassen.
Maar goed, jij hebt je eigen waarheid, geluk ermee.

Ga jij dan zeggen dat ik gek ben? En mij staan belachelijk maken, terwijl ik toch ook zie wat ik zie? Dan verdedig ik mij inderdaad. En mensen die dan op alles een negatieve kijk hebben die vatten dan ook alles met een heel negatieve toon op. Veel geluk met het aantal mensen die op die manier dan wel respect aan jou geven.
Ga lekker rijden joh...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:43

superpony schreef:
Ik koop normaal een emmer, maar wilde ook een grote zak bestellen bij Welkoop, omdat het met 3 best hard gaat. Ik geef dagelijks kleine hoeveelheid, maar toch.....

Gebeld naar Welkoop Putten en barcode doorgegeven, maarz e kennen het niet. Ook is Agrifirm niet hun leverancier...........balen, even verder kijken wie het wel heeft dan in de regio. Ga er ook nit tig km's voor om.

De voerhandelaar in putten die marstall verkoopt heeft ook magnesium oxide..Je hoeft dan ook geen 20 kg te kopen..Ik koop bijvoorbeeld 3 kg voor 3 of 4 euro,maar je kan ook meer of minder nemen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:44

DAMES!! Klaar nou!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:49

Ahhh, Billy, handig dan die quote, zo wordt het een ietsjepietsje ingewikkeld.. :P
sunny43 schreef:

Dezelfde vraag dus voor jou, sunny43! :j
MirandaFuego schreef:
ik vroeg me ook af hoe je weet dat er ijzer in de magnesium van de boerenbond zit?
Alleen door de kleur?
Want naar mijn weten staat er op de zak dat er 90% magnesiumoxide inzit en verder griesmeel, niks anders.
En dat wordt goed gecontroleerd, omdat het product voor koeien is en die voor menselijke consumptie geschikt moeten zijn, ze mogen er niet zomaar wat instoppen en het niet op de zak zetten.