Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:08

De Cornmuesli idd. Die gebruik ik bij mijn paard ook om hem in de winter op gewicht te houden (uiteraard naast zoveel ruwvoer als hij op kan).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:11

FlyingHigh schreef:
Vorige week overgestapt voor mijn Paints, shet en bevriende Welsh Cob op Marstall IJslander Robust. Straks als de Welsh en de jongere Paint weer aan het werk gaan, zullen we waarschijnlijk wel overstappen op een andere Marstall. Werkelijk verrukkelijk vinden ze deze muesli! Ruikt mega naar knoflook.......
Meerdere hier ervaring met de IJslander Robust?

Ik voer mijn criollo ook ijslander robust, bevalt erg goed. Andere brok zit vaak teveel suiker /zetmeel in waardoor hij gaat schuren en erg heet wordt.

Als ik veel train (reining), zitten er te weinig eiwitten in z'n rantsoen. Ik voer dan per dag halve schep Robust en een halve schep marstal aminosport mix.

In het verleden voerde ik st hypolyt nutristar, beviel ook erg goed maar is bij mij in de buurt lastig te krijgen.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:58

Elmo1: Ze heeft een goede vacht, behoorlijk dik ook. Ondanks gewichtverlies ziet ze er op dit moment beter uit als voorgaande winters. De verhuizing kan helaas niet anders en mocht ze het 's nachts echt zwaar krijgen dan gaat ze alsnog 's avonds op stal.

Deken krijgt ze ook op na de verhuizing, daar ze 's nachts de kou niet gewend is.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:17

Ik heb even een vraagje aan Marstall voeders.

Ik heb mijn verzorgfries Naturall gegeven, maar vond dit geen fijn voer. Nu heb ik een KWPN merrie en wil ik misschien weer marstall gaan voeren (staat nu op pavo), alleen zit er geen verkooppunt dicht bij mij waarbij ik het voer zelf kan zien.

Zou ik van iemand wat handjes ander voer van Marstall in een zakje kunnen krijgen en dat ik dan de verzendkosten betaal? Op die manier kan ik de structuur goed zien en even voelen en kijken of ze het ook lust (is best kieskeurig).

Ik hoop dat mensen mij willen helpen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:18

in welke soorten heb je interesse?
ik heb allleen de vito en wiesencobs

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:21

Wij hebben corn en robust muesli. En de slobber van Marstall. Laat maar weten als je iets wil proberen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 13:54

Misschien moet je even aangeven wat je precies wil proberen, dan kunnen wij aangeven wat we in huis hebben en wat we je dus eventueel op kunnen sturen ;)

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:58

Ik heb Faser Light, mocht je daar even aan willen voelen :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:59

Hier mijn topic
[VS] Vraag aan Marstall voeders

Maar ik hoef maar hele kleine beetjes hoor, gewoon even zien voelen en ruiken. Als mijn merrie het ook niet lust eet ze 1 handje ook niet op haha.

Alvast bedankt iedereen.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:11

Je kunt ook een proefzakje aanvragen bij Marstall. Heb ik ook gedaan.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:54

Oh Help, welk voer moet ik geven.
Vorige week Marstall gebeld. Het voer zou deze week geleverd worden. Ik net gebeld, kan die pas maandag en kom nu echt voer te kort. Ze krijgt Marstall Havervrij, maar wat moet ik nu geven nu hij nkiet kan leveren/??

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:57

Cryssie schreef:
Oh Help, welk voer moet ik geven.
Vorige week Marstall gebeld. Het voer zou deze week geleverd worden. Ik net gebeld, kan die pas maandag en kom nu echt voer te kort. Ze krijgt Marstall Havervrij, maar wat moet ik nu geven nu hij nkiet kan leveren/??

heb dit probleem ook pas gehad en heb tijdelijk voer bij de boerenbond gehaald nl Mijten, zag er ook prima uit

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:25

ik mag me ook aanmelden bij marstall gebruikers :D
ik heb het nog maar 2 dagen in huis maar ze vindt het heerlijk ;)
voer zit er erg lekker uit ook
ervaring heb ik dus nog niet :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:09

Ik heb een vraag over Marstall, niet specifiek over de muesli maar wellicht zitten hier mensen die me kunnen adviseren.

Mijn IJslander staat 24/7 buiten en momenteel geef ik hem 3-4 keer in de week een halve Pavo Summerfit koek. Deels om zijn vitaminen/mineralen aan te vullen en ik moet eerlijk toegeven dat ik de koek vaak ook in stukjes breek en geef als beloning bij het VD-en. Het is niet dat ik heel ontevreden ben over de Summerfit, maar ik voer de koeken nu een maand of 3 en -ik denk mede daardoor- hij begint toch wel een aardig buikje te ontwikkelen.

Nu heb ik gezien dat Marstall ook koeken heeft, waarvan je zelfs 1/4 per keer moet voeren ipv 1/2. Nu is de vraag wat de grote verschillen zijn tussen Pavo Summerfit en de koeken van Marstall (heb al op voervergelijk.nl gekeken, maar daar lijkt het alsof bijv. de hoeveelheid suiker gelijk is) en of er anders iets anders is van Marstall, wat ik goed mee zou kunnen nemen naar stal (bewaar het thuis) en wat ik evt. ook meteen als beloning bij het VD-en zou kunnen gebruiken (dus geen mix waarvan de brokjes los niet goed te voeren zijn).

Ik hoop hier wat adviezen te krijgen! :j

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:26

Een buikje van 3/4 keer per week een halve Summerfit lijkt me toch niet kunnen
Summerfit bevat (in verhouding) wat meer suiker
Het verschil met Marstall is dat de marstallkoek harder is en moeilijk tot helemaal niet in kleine stukjes is te breken
Ook willen sommige paarden ze echt niet eten (Summerfit gaat er wel altijd goed in)
De force (vitamine korrel) van Marstall is makkelijk te voeren
De meeste paarden eten dit makkelijk uit de hand

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:59

Ik heb Marstall koeken en die kun je idd niet goed in kleinere stukken breken dan een kwart koek. Het heeft twee dagen geduurd, maar nu eten ze alledrie de koeken.
Ik wilde bewust geen Pavo omdat er mij teveel suiker in zit.

Als 'snoepjes' gebruik ik Marstall Wiesencobs.

Force vitaminekorrel vind ik niet makkelijk uit de hand te voeren. Allereerst zijn de brokjes echt heel klein, en daarnaast vinden ze het hier geen van allen lekker. Door de brok lukt wel.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:54

@ unamie: ik begrijp inderdaad wel dat het buikje niet van alleen die koeken kan komen, maar wellicht dat het eraan bijdraagt. Jammer dat je die Marstall koeken niet verder kunt breken... Andere suggesties zijn welkom :) Naar Marstall Wiesencobs ga ik even kijken, die vitaminekorrel lijkt me dan minder handig...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 12:08

Hangt denk ik ook van je paard af :9 die van mij eten alledrie de force (vitaminekorrel) erg graag, zo uit de hand of het snoepjes zijn :9

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:37

aliealie schreef:
Hangt denk ik ook van je paard af :9 die van mij eten alledrie de force (vitaminekorrel) erg graag, zo uit de hand of het snoepjes zijn :9

Hier eten ze het ook prima
De marstall koeken vinden ze op 1 na hier ook erg lekker
Force vind ik wat makkelijker te doseren

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:48

Force is makkelijker doseren idd, maar ik vond uit de hand niet zo makkelijk.
De koeken geef ik gewoon een kwart van, en alleen op dagen dat ze geen slobber of klein beetje brok krijgen.
En is niet zo groot, dus makkelijk te geven.

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:54

Norm heeft ook een tijdje op Marstall voer gestaan, deed het er erg goed op, maar dat is al echt een hele tijd geleden.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:34

Voor mijn zusjes paard, haflinger x quarter horse, hebben wij nu Marstall Faser light. Wat mij opvalt is dat er heel veel kruim in zit. Is dat normaal. Wij hebben twee zakken gekocht en in beiden zakken zit er veel kruim in. Ik moet zeggen het valt mij een beetje tegen, ik weet nog niet of Miss Grace het lekker vind. Voorheen had zij de Naturell en dat vond zij lekker, maar deze dame moet iets op dieet daarom de light.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:41

de koeken vind ik ideaal voeren in koppel
onze shets krijgen dagelijks 1/4 stuk, makkelijk te doseren omdat ze al in 4en verdeeld zijn
en je loopt zo even alles af en klaar is kees

de force moet toch uit een emmertje
en dan staan er alweer een aantal kijkers om je heen en vind ik niet fijn

de force voer ik aan een aantal en die haal ik dan uit de kudde, zodat ze rustig kunnen eten
maar is dus meer werk

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:04

Cryssie schreef:
Voor mijn zusjes paard, haflinger x quarter horse, hebben wij nu Marstall Faser light. Wat mij opvalt is dat er heel veel kruim in zit. Is dat normaal. Wij hebben twee zakken gekocht en in beiden zakken zit er veel kruim in. Ik moet zeggen het valt mij een beetje tegen, ik weet nog niet of Miss Grace het lekker vind. Voorheen had zij de Naturell en dat vond zij lekker, maar deze dame moet iets op dieet daarom de light.

dat heb ik ook in de zakken FaserLight,heel veel kruim
mijn paard eet het wel goed ik voer wel de helft van het voeradvies wat ik gekregen heb van Marstall. op advies van mijn DA

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:32

@mirgino: Waarom, als ik het vragen mag, voor jij de helft van het voeradvies? Krijgen ze zo dan niet minder
vitamines en mineralen naar binnen? Of voer je nog iets anders bij?