Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
martinev schreef:Heel erg interessant topic dit.
Voor het eerst van mijn leven moet ik zelf na gaan denken over wat ik mijn paard ga voeren. Ik heb altijd met mijn paard op een pensionstal gestaan en daar kreeg ze "wat de pot schaft".
Nu staat mijn paard ergens anders en moet ik zelf voor het voer gaan zorgen. Ik heb er echt heel weinig verstand van en ga me hier eens even goed inlezen. Wel begrijp ik dat het voor elk paard verschillend is.
Op dit moment staat mijn paard te herstellen van een blessure en krijgt ze een beetje basisbrok en veel hooi. Ze staat dan ook echt op rust, mag alleen 2x per dag 10 minuten stappen.
Citaat:Ik zou graag willen weten hoe jullie de keuze voor het voer hebben gemaakt. Als ik het hier zo allemaal lees zijn er heel veel verschillende soorten en merken op de markt. Hoe bepaal je wat het beste voor je paard is? Alle fabrikanten beloven natuurlijk fantastische dingen. Ik snap dat het ook een deel uitproberen is, maar het is wel fijn als je een idee hebt waar je moet beginnen!

Billy schreef:WolinLotte schreef:Salina krijgt sinds kort Equilin Basic bijgevoerd om nog terug te komen op het supplement, dit is een supplement dat is ontwikkeld door dierenarts en onze osteopaat Sandra van Leeuwen.
Staat nu een heel stuk van haar in de nieuwe Bit over Equilin!!
We merken dat Salina het erg goed doet hierop. Ze krijgt dit dagelijks en niet gericht naar een cross toe. Dit omdat Salina een redelijk druk bezette carrièrevrouw is![]()
en ook met oog op de crosses maakt dit nu standaard deel uit van haar rantsoen.
http://www.equilin.nl/ voor meer informatie.
Krijg jij een percentage van de winst of zo?![]()
Maar ik ben erg te spreken over het product en over mijn osteopaat!
Hahaha! ginn2 schreef:Mijn probleem is eigenlijk dat mijn paardje nogal inteert na al die zware jachten..qua gewicht dan he. Energie heeft ze genoeg..ik volg nu het topic over buitenpulp..(dank Geerke) misschien voor anderen ook interessant?
Citaat:Bietenpulp lust mijn paard niet en ik vind dat er teveel koolhydraten in zitten . Heb het wel geprobeerd omdat het in de vetgate een goede manier is om veel vocht in je paard te krijgen als ze niet gewoon drinken.. Om een paard op gewicht te krijgen en houden zou ik Subli EM geven, is vetrijk.
Simmie schreef:Ik ben zelf geen voorstander van vlas, tenzij er een medische reden voor is.
Voorkeur voor stro omdat ze dan altijd wat te knabbelen hebben.
ginn2 schreef:Dus gewoon naast het gewone voer kan ik dat EM bijvoeren? Heb even gekeken wat het inhoudt en zie dat het meerdere voordelen heeft. Binnenkort alle tips maar eens even op een rijtje zetten!
Dank
Citaat:Ik voer het als vervanging van ander krachtvoer maar het zou ook als aanvulling kunnen. Normaal gesproken maak ik een mengsel met luzerne, muesli en de subli EM. Bij vetrijke voeding is het wel belangrijk dat er wat extra vitamine E gegeven wordt. In de Subli EM is dat al verwerkt.
Dank!
ginn2 schreef:Ik wil niet over op ander voer, dus EM zou als aanvulling kunnen. Olie dan maar achterwege laten. In plaats van luzerne gebruik ik al ossichaff en dat bevalt primaDank!