Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Emaartje schreef:mehlika schreef:Ook hier bij meerdere klanten goede ervaringen! Wij gebruiken de glucosamine/chondroïtine complex en MSM van http://www.shiraf.nl
Ik hoop van harte dat jouw paard er ook desdanig baat bij heeft dat hij niet afgeschreven hoeft te worden. 7 jaar is nog zo jong....
ik gebruik voor mijn pony ook de glucosamine/chrondrointine van http://www.shiraf.nl zeer goede ervaringen mee,ze loopt weer pijn vrij op de weide en weer vele regelmatiger dan dat ze is geweest..
heb eerst ook de glucosamine vna de groene os geprobeerd,en daar zag ik helaas geen verbetering in bij mijn pony...mijn pony is 22 jaar en daar rijdt ik niet meer op...af en toe kinderen nog stapritjes verder niet..
skyrijdster schreef:De DA heeft gezegt dat het proces niet te genezen is maar als de medicijnen aanslaan het proces wel langzamer gaat. Ik moest het zien als rekken. Ik denk erover om het beslag eraf te laten halen en haar een aantal weken op de wei te zetten, zodat ze zelf de stand kan bepalen van haar benen, ze staat nu op break over voor en spat beslag achter. Ik vind het heel moeilijk om een beslissing te nemen, ik ging naar de kliniek met de gedachte dat zij een pees blessure had, dat klopt ook wel achteraf want met de echo kwam er ook uit dat er vocht bij der pezen zit. Uiteindelijk mogen we haar alleen nog maar licht recreatief berijden. maximaal 2 a 3 keer per week naar buiten. De artrose zit niet in haar rug maar in der bekken. Bij ons op stal zijn der ook mensen die buut?? geven. is er iemand die daar ervaring mee heeft. ik ga haar zeker ook glucosamine geven, maar lees allemaal verschillende dingen, de een zegt je moet glucosaminesulfaat geven, de ander zegt je moet kijken naar de hoeveelheid glucosamine in het product, duivelsklauw? schijnt een natuurlijke pijnstiller te zijn. Maar als ik dat op voorhand al gaat geven, raakt zij er dan imuum voor? Voelt ze dan niks meer en is dat wel goed, versnel je dan de artrose? pffff ik weet het ff niet meer
jesito schreef:Ik lees hier reacties dat mensen geloven dat je artrose stil kan zetten en zelfs kan genezen.
.
Mist schreef:jesito schreef:Ik lees hier reacties dat mensen geloven dat je artrose stil kan zetten en zelfs kan genezen.
.
In sommige gevallen kan dat wel (stilzetten) ik heb het bewiijs op stal staan + rontgenfoto's over de jaren heen (17 jaar, toen ze 3 was, toen ze 14 was, toen ze 17 was, en toen ze 20 was) Met haar 14e (toen ze er uiteindelijk onregelmatig op ging lopen in draf) is het proces stilgezet volgens de foto's- en klinisch gaat het nu ik 2.5 hectare tot mijn beschikking heb alleen maar beter. Vanaf haar 15e ongeveer (toen gluc. nog in de kinderschoenen stond zelfs voor mensen) kreeg ze het dagelijks door haar voer. Haalde het destijds in pure vorm + chondroitine bij de apotheek![]()
Artrose is heel veraderlijk, er zijn paarden met veel betere rontgenfoto's dan die van mij die stokkreupel lopen. Als ik een vreemde DA de foto's van mijn paard laat zien denkt ie dat dat paard al lang dood moet zijn.
oh ja, we rijden nog steeds !
Ramarant schreef:. Ik vind maar zo.. als je echt om het dier geeft ga je geen "wondermiddeltjes" zoeken zodat je zo snel mogelijk weer erop kunt zitten. Ik heb het geaccepteerd, en ben nu vrijheidsdressuur met hem aan het doen. Meer kun je niet doen met een paard dat artrose heeft. Accepteren, en lekker verwennen en hun laten genieten van de nog komende mooie dagen.
Storm76 schreef:Hoi,
Mijn moeder heeft reuma/artrose, jarenlang heeft zij glucosamine gebruikt, van verschillende soorten die als erg goed bekend stonden.
Een tijdje terug is er een groot onderzoek gedaan naar de werking, en wat bleek, het werkt helemaal niet. Glucosamine is dus echt zonde van je geld.
Mijn moeder is toen gestopt met het gebruik en ze voelt geen enkel verschil.
Dus hou het geld maar in je zak.
Hier een link over het gebruik van glucosamine;
http://www.kwakzalverij.nl/605/Glucosam ... n_demasque
Succes met je paardje!
ingvdh schreef:Ramarant schreef:. Ik vind maar zo.. als je echt om het dier geeft ga je geen "wondermiddeltjes" zoeken zodat je zo snel mogelijk weer erop kunt zitten. Ik heb het geaccepteerd, en ben nu vrijheidsdressuur met hem aan het doen. Meer kun je niet doen met een paard dat artrose heeft. Accepteren, en lekker verwennen en hun laten genieten van de nog komende mooie dagen.
Ik wil hier toch even op reageren, het paard heeft pijn, je kan die pijn verminderen door wat te geven, waarom niet? Die middeltjes hoeven niet te betekenen dat iedereen er zo snel mogelijk weer op zit, maar betekenen vooral dat de paarden weer pijnvrij door het leven gaan. Ik zal dus nooit accepteren dat mijn paard pijn heeft als er middelen op de markt zijn die dat weg zouden kunnen nemen. Overigens bewijs genoeg dat het wel degelijk kan helpen.
Als mijn paard elke dag met pijn moet rondlopen dan is het einde verhaal, hoe erg het ook is. Als er iets is waardoor hij geen pijn heeft dan zal ik dat geven. Dat heeft niets te maken met rijden, maar alles met het welbevinden van mijn paard.

Phynix schreef:Mijn paard heeft ook artrose. Door Glucosamine complex van de Groene Os loopt hij er super op. Ik laat hem sindsdien ook bekappen door een leerling van Van Nassau om een optimale hoefstand te creeren. Als de hoefstand net niet helemaal lekker staat, kan dit de pezen extra belasten. Hij loopt nu beter als tevoren. Tuurlijk, het wordt zeker niet beter meer, maar afhankelijk van hoe erg het is hoeft je paard nog niet afgeschreven te zijn.
Cathy70 schreef:Phynix schreef:Mijn paard heeft ook artrose. Door Glucosamine complex van de Groene Os loopt hij er super op. Ik laat hem sindsdien ook bekappen door een leerling van Van Nassau om een optimale hoefstand te creeren. Als de hoefstand net niet helemaal lekker staat, kan dit de pezen extra belasten. Hij loopt nu beter als tevoren. Tuurlijk, het wordt zeker niet beter meer, maar afhankelijk van hoe erg het is hoeft je paard nog niet afgeschreven te zijn.
Is dat toevallig Paul van Huygenvoort?? Daar ben ik ook naar toe verwezen door Rob van Nassau. Schijnt een hele kundige hoefsmit te zijn