Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Babeth schreef:Mijn haflinger krijgt Sportfits van Pavo bijgevoerd. (Niet teveel, maar een kleine kilo per dag want ze is natuurlijk geen topatleet.)
Daarnaast doe ik ook altijd een volle schep ijslands zeewier door het voer. Daar zit ook magnesium in.
VeerenAshley schreef:Babeth schreef:Mijn haflinger krijgt Sportfits van Pavo bijgevoerd. (Niet teveel, maar een kleine kilo per dag want ze is natuurlijk geen topatleet.)
Daarnaast doe ik ook altijd een volle schep ijslands zeewier door het voer. Daar zit ook magnesium in.
Pas op met zeewier, dit kan erg belastend zijn voor de nieren. Beter kun je een kuurtje geven (bv. als ze in de rui is), en dan een tijd niks.
sonjim schreef:Bij vage klachten wordt er helaas vaak zo gereageerd, terwijl je als eigenaar voelt dat het niet goed is. Wel goed dat ze het bij jouw paard nu gevonden hebben.
Socio schreef:Ik dacht dat het toch handig is te reageren ook al is een wat ouder topic, wil je magnesium kopen en niet teveel betalen. Dan heeft de welkoop zakken van 25 kilo pure magnesiumoxide wat een stuk goedkoper is dan voor paarden van 19 euro. Was een tip van iemand met sportpaarden die dat geeft.
Want alles wat speciaal voor paarden is is helaas schrikbarend duur.
Ook de mineralen voor rundvee zijn een stuk goedkoper. Die gebruikte die dame voor haar sportpaarden ook.
Wellicht handige tip voor de geldbuidel.
Niisj schreef:Ik snap iets niet ...
Een paard dat overdag op de wei staat, hooi krijgt, krachtvoer krijgt en een goede liksteen heeft, heeft toch zeker geen magnesiumtekort ? Of kan dat wel ...?
Nicole85 schreef:Lastig Zwelgje.
Mijn ervaring met bloedonderzoeken is wisselend.
Ik heb een Belgische DA die echt ieder detail in het bloed ontleed en ook heel erg let op magnesiumtekort, calciumtekort en noem maar op. Hij kijkt er ook heel anders tegenaan.
Ik ken een NL DA.. die mijn paard 3 jaar geleden kerngezond verklaarde.
Ik vroeg een second opinion aan bij mijn BE DA en die ontleedde wat gemiddelden van mijn NL DA en dat bracht toch een heel ander beeld![]()
Jouw problemen kunnen zeker door magnesiumtekort komen, maar dat is moeilijk zo te beoordelen.