stressgevoelig, kijkerig/schrikerig.... supplement?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Re: stressgevoelig, kijkerig/schrikerig.... supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:02

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:05

mmm vind dat best vreemd eigenlijk. dan heb ik eigenlijk al geen interesse meer, want ik ga geen geld uitgeven aan een suplement wat niet goed opgenomen wordt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:07

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:27

Heb zelf een Haertbreaker merrie waar ik Z dressuur mee rijdt, is zeer stressie en kijkerig, heb ook eerst allerei middelen geprobeerd die niet echt veel hielpen. Heb nu een andere instructrice, en we werken nu continu aan het voorwaarts neerwaartse omdat ze zichzelf genoeg opricht in ring zelf. Ze staat nu ook hele dagen buiten met kameraden rond haar en elke dag een flinke training of een goede wandeling we nemen tussendoor ook nog eens wat sprongen mee want ze heeft vroeger ook Z gesprongen. Heb nu vele betere resultaten dan vroeger, krijg haar er meer doorgereden en in moeilijke situaties op wedstrijd of training val ik steeds terug op het voorwaarts neerwaarts. Ik geloof niet in kalmerede producten het zit zelf in je hoofd heb ik zelf ondervonden stressie paarden hebben meestal ook een stressie ruiter (ben zelf ook zo) misschien zelf iets kalmerends nemen? Tijd en geduld zullen beloond worden, heb er vijf jaar over gedaan en krijg nu maar een beetje resultaat. Ben heel fier op mezelf en zeker mijn paard. Bloos

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 10:23

Wel of niet in supplementen geloven dat is niet aan de orde in dit topic Knipoog Ik merk écht dat ht werkt, mijn merrie is veel rustiger in haar hoofd Ja

VWNW rijden (maw, naar de onspanning), goede instructie, veel naar buiten, mijn paard weet niet beter Ze heeft gewoon teveel 'bloed' door haar aderen stromen.

Je hebt wel een goed punt dat je eigen stress 9 van de 10 keer effect heeft op je paard. Maar is geen reden van mijn supplement Knipoog

@ Loulou: geen ervaring mee Durf ook niet met zekerheid te zeggen dat je paard er rustiger van zal worden, zijn er niet verschillende soorten magnesium (vormen)?? Want dit is een site over hoeven Clown

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:20

Iris82 schreef:
Die van ons staat nu al een tijdje op NAF Relax en ik moet zeggen dat ik wel een beetje verandering merk hoor.

Ze springt niet meer 20 keer weg voor bakkabouters en ze is toch wat meer geconcentreerd. Ik ben tevreden. Lachen

Ik heb dit product gevonden op een engelse site, waar het een stuk goedkoper is: (omgerekend 26 euro + 6-7 euro verzendkosten) ipv 46 euro + 3,25 verzendkosten.
Heeft iemand dit toevallig wel eens geprobeerd? Het zou wel bijna 20 euo per maand schelen!
http://www.croftequestrian.co.uk/index. ... cts_id=184
Ik weet alleen nog niet hoe het betalen gaat...

Ik wilde een sample bestellen bij de paardendrogist om te kijken of hij het eet, maar dan ben je 5,75 kwijt voor meer 50g (=2dagen) iemand een beter idee??

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:22

Een proefmonster heeft geen zin, na 2 dagen een supplement toedienen merk je nog geen verschil

Snap ook niet dat de Paardendrogist daaraan doet Verward

Ik voer mijn potje NAF 5 Star op en ga dan over op Primeval Stressless. Mijn paard eet de kruiden namelijk niet op Rolleyes een wit poedertje heeft ze geen moeite mee, maar kruiden die een beetje geur hebben Clown

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:25

Ik wil ook geen proefmonster om te kijken of het werkt, maar om te kijken of ie het uberhaupt eet! Het is namelijk nogal een zeurkous met poederstjes. Vroeger lusttie ie ook niet eens appels!!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:37

Dat is zeker geen slechte keus, maar mijn merrie heeft er in het begin geen moeite mee gehad, ze at het gewoon op, toen niet meer, toen ben ik het voer (muesli) nat gaan maken, maar dat laat ze nu geregeld staan, terwijl ze een moord zou kunnen doen voor muesli Lips are sealed

Niet om je te ontmoedigen hoor Clown

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:40

hmmm :S en een beetje olie erop? (dat eet de mijne iig wel)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:41

eike schreef:
Heb zelf een Haertbreaker merrie waar ik Z dressuur mee rijdt, is zeer stressie en kijkerig, heb ook eerst allerei middelen geprobeerd die niet echt veel hielpen. Heb nu een andere instructrice, en we werken nu continu aan het voorwaarts neerwaartse omdat ze zichzelf genoeg opricht in ring zelf. Ze staat nu ook hele dagen buiten met kameraden rond haar en elke dag een flinke training of een goede wandeling we nemen tussendoor ook nog eens wat sprongen mee want ze heeft vroeger ook Z gesprongen. Heb nu vele betere resultaten dan vroeger, krijg haar er meer doorgereden en in moeilijke situaties op wedstrijd of training val ik steeds terug op het voorwaarts neerwaarts. Ik geloof niet in kalmerede producten het zit zelf in je hoofd heb ik zelf ondervonden stressie paarden hebben meestal ook een stressie ruiter (ben zelf ook zo) misschien zelf iets kalmerends nemen? Tijd en geduld zullen beloond worden, heb er vijf jaar over gedaan en krijg nu maar een beetje resultaat. Ben heel fier op mezelf en zeker mijn paard. Bloos

geld misschien voor jouw situatie, maar zeker niet voor de mijne
ik ben zelf absoluut niet gestresst voor een wedstrijd.
mijn paard is altijd een stresskip en dat uit zich voornamelijk in binnenbakken. in de binnenbak die ik al de hele winter huur is hij nog steeds gestresst. en daar ben ik zelf echt niet zenuwachtig.

ben het wel met je eens dat tijd en geduld beloond worden. want ik krijg hem er al steeds beter doorheen gereden. maar het blijft toch lastig.

Zilly schreef:
@ Loulou: geen ervaring mee Durf ook niet met zekerheid te zeggen dat je paard er rustiger van zal worden, zijn er niet verschillende soorten magnesium (vormen)?? Want dit is een site over hoeven Clown

magnesium is magnesium. alleen de ene soort wordt makkelijker opgenomen dan de andere soort.
de link die ik gaf is de soort die het makkelijkst wordt opgenomen. dat zij het voor iets anders promoten, maakt in principe niet veel uit.
(dat is tenminste voor zover ik het begrepen heb uit de informatie die ik overal op internet heb gelezen)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:06

beantsje schreef:
geen supplement maar gewoon minder krachtvoer en meer ruwvoeder!

Halve kilo brok per dag is nog niet weinig genoeg wil je zeggen?
Soms kan het gewoon niet minder hoor Knipoog er moet wel wát pit in blijven zitten, bovendien de heetheid moet wel blijven, er moet wat in zitten om er wat uit te halen, maar het is voor een paard ook prettig als hij zelf nét wat meer rust in zijn hoofd heeft. wat minder chaos en wat meer concentratie. het maakt van een heet paard echt geen mak bospaard ofzo hoor.

Lappie_Lap schreef:
Maar je paard wordt van al die supplementen niet suf in de zin van ... hij kan nog wel fatsoenlijk en veilig een parcours springen?
Dit aangezien er naast dressuur op dezelfde wedstrijddag ook nog wel eens gesprongen wordt.

Het is geen doping, je paard wordt niet suf, gewoon net wat geconcentreerder en rustiger in het hoofd. Het is echt niet zo dat je een suffe duffe knol op stal hebt staan die over zijn eigen benen valt hoor Knipoog Zó zwaar werkt het nu ook weer niet, en geloof me als iets eng is gaan ze er nog steeeeeds vandoor hoor, maar ze blijven net wat langer kalm en zijn ook net wat eerder rustig te krijgen. Het verricht geen wonderen Knipoog

@ Loulou: misschien is de Horsefood Easy Mag iets, in geffen te krijgen bij de kinderen, ook mooi bij jouw in de buurt, ik geef het mijn paard ook, die reageert er beter op als de Pavo Nerv'Control die ook nog eens 2 keer zo duur is.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:08

hoi hoi

ik geef aan mijn draver bach bloesem
gewoon die voor mensen bestemd is en het werkt prima

ze is niet meer zo gespannen en kijkerig op vreemde terreinen kan nu ook
zonder problemen langs de weg ze kijkt wel maar doet niks meer

en bij nog een groot voordeel als zij gestrest was liep ze onregelmatig dit doet ze nu ook niet meer
heb zelf een draver

geef er een pimpetje vol per dag

je kan het krijgen bij sommige drogisten en apotheek

als je meer wil weten hoor ik het wel

succes ermee

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:34

Ik volg dit even. Ik heb nl. een paard wat steeds kijkeriger en schrikachtiger wordt. Lekker ontspannen rijden zit er haast niet meer in. Ik moet hem constant aan het werk houden, en zelfs dan is hij telkens afgeleidt. Zodra ik een lange teugel geef, gaat hij zoeken, en vindt een hele hoop spoken in de bak Boos! . Hij doet dat niet alleen bij mij, maar ook bij andere ruiters, die er niks om geven (ik vind het zelf wel heel vervelend, en zal ook de laatste zijn om niet toe te geven dat ik het wel enigszins versterk). Dus ik wil hem ook een supplement gaan geven. Twijfel alleen nog even tussen de Cavalor Calm en de Pavo Nerv Control.