Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
thunderstorm schreef:had pavo maar ben overgestapt op havens

wiseguy15 schreef:x__laura schreef:Ja want samengeperst biks, da's wel héél natuurlijk
Ja lach maar, voer jij maar mooi muesli en alles en help je paard daar maar mee naar de kl*ten! Zelf weten hoormaar dan moet je niet zeggen dat je er niets van wist
)wiseguy15 schreef:Bonnie_Theun schreef:
Dat muesli ed slecht zijn voor je paard ben ik het niet mee eens. In sommigen zitten juist bepaalde voedingsstoffen die bijdragen aan je paard...
Natuurlijk zitten er in muesli stoffen die goed zijn voor je paard maar in de muesli zelf zitten veel te veel eiwitten, eiwitten zijn voor de spieren van je paard net gifstoffen. De spieren kunnen de eiwitten niet goed afvoeren, waardoor accumulatie (ophoping van gifstoffen) plaatsvindt. Als dit gebeurt kunnen de spieren niet meer goed werken, en krijgt je paard pijn. Het lijkt mij niet dat je het fijn vind om op een paard te zitten die pijn heeft aan zijn spieren.
Edit; in basisbrok zitten geen eiwitten dus is het veel beter om biks te voeren dan muesli

draumpje schreef:wiseguy15 schreef:
Natuurlijk zitten er in muesli stoffen die goed zijn voor je paard maar in de muesli zelf zitten veel te veel eiwitten, eiwitten zijn voor de spieren van je paard net gifstoffen. De spieren kunnen de eiwitten niet goed afvoeren, waardoor accumulatie (ophoping van gifstoffen) plaatsvindt. Als dit gebeurt kunnen de spieren niet meer goed werken, en krijgt je paard pijn. Het lijkt mij niet dat je het fijn vind om op een paard te zitten die pijn heeft aan zijn spieren.
Edit; in basisbrok zitten geen eiwitten dus is het veel beter om biks te voeren dan muesli
even wat gegevens van subli basisbrok en subli mueslies erbij gepakt
subli basisrok : ruw eiwit : 121 gram waarvan 85 gram verteerbaar ruw eiwit
subli kruidenmueslie: ruw eiwit :114 gram waarvan 81 gram verteerbaar ruw eiwit
subli structuurmueslie:ruw eiwit: 95 gram waarvan 76 gram verteerbaar ruw eiwit
de basisbreok van subli bevat meer eiwitten dan de mueslies
kijk ik naar mueslies van een ander merk
pavo natures best ruw eiwit : 105 gram
ook weer minder eiwitten dan de subli basisbrok
je theorie over dat basisbrok minder eiwitten bevat , en mueslies te veel en dus slecht is , gaat dus helaas niet op
leuk dta je een bepaalde theorie hebt over paarden en hun voedingsbehoeftes, maar lijtk me dat je je theorie eerst eens goed moet onderzoeken en moet bekijken of het daadwerkelijk wel zo zit als je denkt dta het zit

) is,
draumpje schreef:toevallig ben ik momenteel veel te goed op de hoogte van wat er in verschillende merken voer zit , ben op zoek en onderzoek uit naar voer voor mijn eczeemmerrie die deze week naar huis komt
en ik wil er dus een heleboel niet inhebben
en ik heb sowieso ene tikje wat betreft paardenvoeders, vind het een reuze-interresant onderwerp en verlsind vrijwel alle info die ik er over tegenkom
de brokken en mueslies en mengelingen komen me in mijn nachtmerries nog plagen

en voor de rest hooi à volonté (staat op de wei maar daar staat niet veel meer op)