Artrose, welke supplementen werken het beste?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Artrose, welke supplementen werken het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:08

ook ik gebruik gelatinaat maar dan van vitella horse care. Merk duidelijk verschil bij de paarden met arthrose ze lopen allemaal weer op hun oude niveau.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:01

runningkawa schreef:
Hij is 16
Maar leeftijd maakt bij zoiets niet direct wat uit vind ik...wel hoe erg ze er last van hebben Lachen

maar hoe erg heeft kawa het dan? bij emara zie je het in draf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:05

Bij kawa ook.
De ene keer wat meer dan weer wat minder

Maar hij bokt soms door de wei heen, dat je je tenen samen knijpt Lachen
Dan zie je opa maf doen... vol galop je ziet dat dat niet zo soepel gaat als vroeger, maar hij doet het wel. Lachen
Net als zelf willen draven als je erop zit. En stappen doet hij dan nog wel weer best ruim...en ik zie hem echt genieten van de stapritjes. Waarom dan niet doen?
Gedoseerde beweging is juist goed Ja

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:49

runningkawa schreef:
Bij kawa ook.
De ene keer wat meer dan weer wat minder

Maar hij bokt soms door de wei heen, dat je je tenen samen knijpt Lachen
Dan zie je opa maf doen... vol galop je ziet dat dat niet zo soepel gaat als vroeger, maar hij doet het wel. Lachen
Net als zelf willen draven als je erop zit. En stappen doet hij dan nog wel weer best ruim...en ik zie hem echt genieten van de stapritjes. Waarom dan niet doen?
Gedoseerde beweging is juist goed Ja

ja maar ligt er ook aan vind ik hoe groot en zwaar jezelf bent,emara is 154 hoog en ik weeg 65 kg enb 170 lang,en is op de voorhand gebouwd,waar het probleem dus zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:54

Ik denk dat ik dan ook niet meer op kan stappen Knipoog

Kijk naar je paard.
Kawa voelt zich nog steeds super stoer buiten.
Met een blije uitdrukking over heel zijn snoet Lachen

Hoe vind jou paard dat?
Wat voor indruk geeft hij?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:09

runningkawa schreef:
Ik denk dat ik dan ook niet meer op kan stappen Knipoog

Kijk naar je paard.
Kawa voelt zich nog steeds super stoer buiten.
Met een blije uitdrukking over heel zijn snoet Lachen

Hoe vind jou paard dat?
Wat voor indruk geeft hij?

wel een pittige tante is ze,ook per dag verschillend,een echte merrie Knipoog als het koel weer is voelt ze zich het beste,met warmer weer is ze ergt lui

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:58

Hey
Hier ook een paard met artrose in de benen. Mn 12 jarige merrie heeft beginnende artrose in de linker voor-knie.
Op paardendrogist staat veel info over artrose & supplemeten hiervoor. http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eitID=6275
Paarden met artrose worden goed geholpen door supplementen met glucosamine, organisch zwavel, chondrointine, glutamine in. Maar ook appelazijn & Omega olie kunnen hierbij helpen.
Verder kan je ook eens magneet-therapie proberen.
Succes !

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:10

Mijn merrie met artrose is ook nog heerlijk fris maar ze is fel vermagerd. Daaruit meen ik te verstaan dat ze er toch echt wel last van heeft. Ze krijgt supplement van de groene os. Ze is er duidelijk wat soepeler mee.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:33

weet je zeker dat het vermageren door de artrose komt >?
heb daar zeer mijn bedenkingen bij

neem aan dat mens en dier niet zo heel erg verschillen
en ik had dan echt al heel erg slank moeten zijn Haha!
zou bijna zeggen was het maar waar Bloos
(heb artrose in schouders knieen heupen en borstkast)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:29

Ik moet juist opletten dat ik Kawa niet kan rollen Lachen
Zeker nu hij toch gewoon niet meer traint.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:42

Ik ben al ten rade gegaan in de kliniek en uit haar bloed- en wormonderzoek kwam niets abnormaals. De artrose in haar knie is daar vastgesteld.

Ik denk maar dat ze mager is omdat ze er toch hinder van ondervindt. Bij mensen meen ik toch ook te zien dat oudere mensen die last hebben van de gewrichten gemakkelijk aan de magere kant zijn (ongetwijfeld niet iedereen). En hoe magerder ze is hoe minder gewicht de gewrichten moeten dragen. Merrie is ondertussen al 21.

Mijn merrie is niet dramatisch mager hoor maar vroeger was ze altijd tonnetje rond en sinds de artrose is er heel wat gewicht af. Ik merk ook dat ze in de winter magerder is dan in de zomer. Heeft volgens mij alles te maken met strammere gewrichten bij kou en vocht.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:23

het zal dan eerder leeftijd gerelateerd zijn
oudjes hebben meer voer nodig
maar het komt echt niet door artrose
daar word je door gebrek of vermindering van beweging
eerder dikker door

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:00

Mausie schreef:
Ik ben al ten rade gegaan in de kliniek en uit haar bloed- en wormonderzoek kwam niets abnormaals. De artrose in haar knie is daar vastgesteld.

Ik denk maar dat ze mager is omdat ze er toch hinder van ondervindt. Bij mensen meen ik toch ook te zien dat oudere mensen die last hebben van de gewrichten gemakkelijk aan de magere kant zijn (ongetwijfeld niet iedereen). En hoe magerder ze is hoe minder gewicht de gewrichten moeten dragen. Merrie is ondertussen al 21.

Mijn merrie is niet dramatisch mager hoor maar vroeger was ze altijd tonnetje rond en sinds de artrose is er heel wat gewicht af. Ik merk ook dat ze in de winter magerder is dan in de zomer. Heeft volgens mij alles te maken met strammere gewrichten bij kou en vocht.

Een paard is een bewegingsdier en daar is een groot deel van de stofwisseling op gebaseerd. Wanneer het paard niet meer naar behoren kan bewegen zal dit zijn invloed hebben. Vlak de pijn ook niet uit. Dat kan ook een aanslag zijn op het gestel!
Het is dus van belang te zorgen dat het dier minder pijn heeft en de motivatie om te bewegen weer terug komt. Het mes snijd dan aan twee kanten. Door beweging zal de doorbloeding ook beter worden. Dit is weer gunstig m.b.t. artrose.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:32

De merrie staat iedere dag op de wei en krijgt voldoende beweging. Ze wordt tweemaal per jaar in het gewricht behandeld met cortisone en na de behandeling gaat het merkbaar beter. Haar gewicht zal ongetwijfeld samenhangen met haar leeftijd. Het is wel moeilijk om te zien dat je paard wat mankeert maar haar toch niet voldoende te kunnen helpen.

Nu ja, ze is nog zeer vinnig en leeft vol plezier, daaruit kan ik afleiden dat ze nog verder kan.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 09:46

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik heb een keuze weten te maken en geef mijn paard nu Proflex. Hij reageert hier erg goed op!!

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:06

Super Diamant191.

Ik heb dit topic gevolgd, omdat ik net was begonnen aan glucosemine van de os.
Maar dit topic bewijst maar weer dat elk paard ergens anders goed op reageert. Dus als het ene merk niet werkt, probeer dan nog even iets anders voordat je het opgeeft. de samenstellingen van de merken verschillen nog wel eens Haha!

Veel succes!

LadyRoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:10

Ik weet niet of deze er al bij staat Bloos
Mijn paard krijgt Corta-vet. Dat kan je alleen via de dierenarts krijgen, komt geloof ik uit Amerika en is opzich wel een duur spulletje. Maar het werkt naar mijn gevoel echt super! Is met glucosamine, chondritine en hyalyronic acid (als alles zo goed geschreven is, maar je begrijpt het vast wel Tong uitsteken )

Heel veel succes met alle tips en natuurlijk met je paardje!