Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
runningkawa schreef:Hij is 16
Maar leeftijd maakt bij zoiets niet direct wat uit vind ik...wel hoe erg ze er last van hebben

runningkawa schreef:Bij kawa ook.
De ene keer wat meer dan weer wat minder
Maar hij bokt soms door de wei heen, dat je je tenen samen knijpt
Dan zie je opa maf doen... vol galop je ziet dat dat niet zo soepel gaat als vroeger, maar hij doet het wel.
Net als zelf willen draven als je erop zit. En stappen doet hij dan nog wel weer best ruim...en ik zie hem echt genieten van de stapritjes. Waarom dan niet doen?
Gedoseerde beweging is juist goed

runningkawa schreef:Ik denk dat ik dan ook niet meer op kan stappen
Kijk naar je paard.
Kawa voelt zich nog steeds super stoer buiten.
Met een blije uitdrukking over heel zijn snoet
Hoe vind jou paard dat?
Wat voor indruk geeft hij?
als het koel weer is voelt ze zich het beste,met warmer weer is ze ergt lui

Mausie schreef:Ik ben al ten rade gegaan in de kliniek en uit haar bloed- en wormonderzoek kwam niets abnormaals. De artrose in haar knie is daar vastgesteld.
Ik denk maar dat ze mager is omdat ze er toch hinder van ondervindt. Bij mensen meen ik toch ook te zien dat oudere mensen die last hebben van de gewrichten gemakkelijk aan de magere kant zijn (ongetwijfeld niet iedereen). En hoe magerder ze is hoe minder gewicht de gewrichten moeten dragen. Merrie is ondertussen al 21.
Mijn merrie is niet dramatisch mager hoor maar vroeger was ze altijd tonnetje rond en sinds de artrose is er heel wat gewicht af. Ik merk ook dat ze in de winter magerder is dan in de zomer. Heeft volgens mij alles te maken met strammere gewrichten bij kou en vocht.
)