Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

suffie schreef:Maar nogmaals; onze kuil heeft wel structuur, want wij willen graag dat de koeien structuurrijk gras eten om eventuele lebmaagdraaiingen en kantelingen te voorkomen en ik weet zeker dat er zo heel veel meer boeren zijn!
ze had ook wel enkel neergelegen.. maar zondagochtend had ze geen koorst, zweette verschrikkelijk; kon amper op haar benen staan, stond te trillen, kon niet meer slikken ( het speeksel vloeide uit haar mond ) haalde zwaar adem en het 3e ooglid was nauwelijks zichtbaar en duwde haar hoofd in een hoekje van de stal. tijdens het vervoer naar het ziekenhuis is ze in de van gevallen en kregen we haar niet meer recht. Ze is wel verschrikkelijk sterk en dapper en ze heeft werkelijk gevochte nvoor haar leven.. uiteindelijk strompelde ze recht en een kwartier later stond ze in de tal van de kliniek.Toen begon ze uit haar neus te bloeden en haar pn waarde was -17 wat SUPER slecht is. het beterde, ze werd stabieler en ze kon eindelijk weer slikken = beterschap in zicht ! Tot ze ons gisterennacht rond 1 u belde om te zeggen dat ze zot was geworden .. ze brak de stal helemaal af, sprong,viel stond weer op schuurde haar hoofd overal tegen bonkte met al wat ze kon, het was een fameus bloedbad en met de vraag of ze euthanasie mochten plegen als het niet beterde. ze hebben haar dan zwaar verdoofd en deze ochtend om 06.00 u had onze sterke pony het moeten begeven. ik ben naar haar gaan kijken en het was afgrijselijk. de HELE stal lag onder het bloed .. op de 3 muren allemaal bloedstrepen en krassen, de drinkbak,eetbak,tralies echt ALLES onder het bloed en haar vel van haar ogen helemaal afgeschuurd met daarrond een dikke bebloede windel.. het is het meest pijnlijke dat ik ooit in mijn leven heb gezien. ik kan me nog altijd niet voorstellen wat er toch in haar hoofd rondging toen dit voorvalde, welke pijn teisterde haar. volgens mij heeft dat beestje serieus afgezien en mijn verdriet zal nooit overgaan. Ze is tenslotte mijn 1e paardje die ik al heb sinds jaarling en waar ik alles mee gedaan heb.Ook ben ik de enige die paardrijd in onze familie dus ik word een beetje alleen gelaten met mijn nieuwe arabier die ook al roept naar mijn Swinny sinds ze de van op is. Ik heb nog nooit zo een pijnlijk afscheid genomen van iemand en nooit zoveel verdriet gehad. geloof mij. Als er geruchten zijn over botulisme in dat koeienkuil. DOE HET DAN NIET, neem liever geen risico's want geloof mij .. wat ik voorhad wil je echt niet meemaken !!!