Cassidy schreef:unamie schreef:@Cassidy
waarom heb je je verzet tegen de Himalayasteen?
Tis toch geen vergif
Het is geen vergif maar wel een rage, en normaal doe ik daar prinicipieel niet aan mee. Ik heb nog nooit een likit gekocht bijv. en die gaat er ook niet komen ook, en die setjes en modekleurtjes boeien me ook niet.
Ik vind de Himalaya steen wel veel harder, een andere steen vreet hij veel te snel naar mijn zin op. Maar ik heb ook wel heel wat moeten overwinnen voor ik er aan begon. In mijn gedachte zit er een einde aan het zout in de Himalaya. Dat kan toch niet onuitputtelijk zijn. Dat spul bestaat toch niet om er een commercieel succes bij de paardenfreaks in de wereld van te maken. Himalayazout hoort dus in mijn hoofd niet in een paardenbox thuis maar in de Himalaya.... Misschien een keer te veel naar de film De zoutmannen van Tibet gekeken.....
En hoe zit het werkelijk met dat zout... Komt het echt uit de Himalaya? Is het fare trade of wordt het millieu verwoest door het winnen er van? Kijk dat zou ik nou wel willen weten.
Heb ik het eigenlijk wel overwonnen? Ik geloof het niet echt.

.
. Ik heb nu een emmer
. 

. Voorheen had ik bij hem een vierkante witte zoutblok hangen. Maar die Himalaya wordt meer gewaardeerd. Bij andere hangt er een KNZ-steen in, een grote. En de jonkies hebben ook een grote KNZ in hangen. Wordt enorm gewaardeerd, maar kan wel merken dat ze de eerste weken er enorm veel behoefte aan hadden, maar het ebt nu weg.