Ik ben dus de verzorgster van Brigitte, de eigenaar (de boer) heeft het paard niet gekocht!!! Ze was van zijn vader, die ermee werkte op het land etc etc.. deze beste man is overleden, maar het paard is gewoon blijven staan waar hij stond..
Met haar linkeroor, voor degenen die dát belangrijk vinden, is ze als veulen aan een spijker blijven hangen

Eventjes ons schema etc, van elke dag:
Er wordt ong een half uur per dag op gereden, meestal rijden we buiten en doen we alleen lange teugel werk.. heerlijk ontspannen. Ze staat 24/7 op de wei, een deken heeft ze, maar die kan pas om als ze weer in de stal staat (niet waterdicht). Ze komt zeeeer binnenkort weer op stal te staan.. reken in dagen.. Ze krijgt elke dag 2 kg biks bijgevoerd, als ze op stal staat komt daar ook nog es koevoer bij

Ze wordt elk jaar minstens 2 keer behandeld door de tandarts, ook op aanbeveling van mij, want de boer kijkt daar uiteraard niet naar, en mij was het al eerder opgevallen dat ze die hulp nodig had. Ook krijgt ze elk jaar 2 wormenkuurtjes, als ze de wei opgaat en als ze de wei afgaat.
Spieren heeft ze wel, en ook sterke spieren! Dus spieren kweken bij een 24 jarig paard is zeker geen onzin.
Even voor de duidelijkheid.. wij zagen het niet pas op de foto's dat ze mager was..
De broer van de boer is dus VEEARTS!!! geen DIERENARTS!! Hij behandeld dus VEE.. mensen met vee gaan nou eenmaal anders om met paarden dan wij paardenliefhebbers.. Wij hebben er nu voor gezorgt dat ook hún hun handen uit de mouwen steken om het paardje te helpen! De eigenaar (boer) had zelf al eerder gezien dat ze te mager was en heeft haar op een ander weiland gezet, met meer gras, daar zijn wij op ingesprongen en zijn broer dus ook..
Het feit dat jullie dit dierenmishandeling noemen vind ik een beetje krom, maargoed, dat komt door een eerdere aanvaring met bokt.. Dan kan je wel een héleboel dingen dierenmishandeling noemen en dan kunnen ze daar tonnen mensen aannemen die alle meldingen moeten behandelen.
Ik vind het ook niet zo tof dat jullie zeggen dat je er niets van geloofd dat hier regelmatig een VA bij is, jullie kunnen dat nóóit weten, je zult het maar van ons moeten aannemen.. en wij gaan hier echt niet zitten liegen, want het gaat mij nog steeds om het welzijn van Bri..
Brigitte heeft inderdaad nog niet zo lang geleden baarmoederontsteking gehad, dit is waarschijnlijk de reden dat ze in korte tijd veel is afgevallen, want in die tijd was haar afweerstysteem natuurlijk heel zwak.
De veearts is een goeie gediplomeerde veearts.
Ons plan:
Binnenkort op stal.
Rugspieren trainen.
Voeding veranderen, dus van gras en biks naar kuilgras, mais en biks.
Deken om als het nodig is.
En vast nog wel wat, wat ik in de haast weer vergeten ben.
Hebben jullie nog weer op- of aanmerkingen, of hebben jullie nog nuttige tips

Met alleen in je post; jeetje zeg die is écht graatmager, dat jullie daar nog op rijden.. hebben we niets aan, dus die kan je achterwegen laten..