Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Coliena schreef:Wat een feit is, is dat de meeste mensen hun paarden zwaar overvoederen. Het merendeel van de paarden populatie krijgt veel te veel eten en werkt veel te weinig. De gezondheidsproblemen die dan ontstaan, liggen niet rechtstreeks aan de biks, maar aan het feit dat het paard te zwaar is en te weinig beweging krijgt. Het is dus niet rechtstreeks aan het voer gelegen, maar aan de mens, die niet weet hoe dit voer te doseren en aan te passen aan de activiteit van het paard. Met verzuring, koliek, maagzweren en dergelijke tot gevolg.
Ik ben het met Rob eens, dat die Jan Jonas iemand is die dit maar al te goed weet en dus eigenlijk zijn geld verdient door mensen te informeren over iets dat ze eigenlijk zelf hadden moeten weten. En dat je organen kan "voelen" door de huid is eveneens onzin. Je moet maar eens opzoeken hoe dik de spierlaag is waardoor je zogezegd moet voelen. Zelfs als het paard die ontspant (wat hij zeker niet zal doen als iemand er in zit te poken), dan nog kan je er niks onder voelen. Eventuele tympanie van het cecum kan je wel horen bij percussie, maar daar eindigt het ook. Een maagzweer kan trouwens niet worden vastgesteld dmv "een scan". Enkel endoscopie kan de diagnose 100% zeker vaststellen.
Citaat:Ik ben blij dat er mij iemand komt vertellen dat ik mijn paard teveel voer waardoor hij verzuurd! En dan ook nog een kuurtje bij zich heeft waarmee de verzuring nu weg is! Ik gaf mijn paard vier kilo sporbrok op een dag, voor een paard van 1.78 die 6 dagen in de week aan het werk is vind ik dit niet schrikbarend veel, toch was dat voor mijn paard wel zo en ben ik blij dat Jan mij dat verteld heeft.....
RobvdPK schreef:Citaat:Ik ben blij dat er mij iemand komt vertellen dat ik mijn paard teveel voer waardoor hij verzuurd! En dan ook nog een kuurtje bij zich heeft waarmee de verzuring nu weg is! Ik gaf mijn paard vier kilo sporbrok op een dag, voor een paard van 1.78 die 6 dagen in de week aan het werk is vind ik dit niet schrikbarend veel, toch was dat voor mijn paard wel zo en ben ik blij dat Jan mij dat verteld heeft.....
Jouw paard is helemaal niet verzuurd.
Of toch zeker niet omdat hij vier kilo brok krijgt per dag.
Als ie 1.78 groot is, en 6/7 werkt, is dat zeker niet teveel.
Hoe kun je je zo'n onzin laten aanpraten ?
Van een woord als 'stofwisselingskuur' krijg ik sowieso al de kriebels.
Je kunt aan het metabolisme weinig of niets veranderen,
tenzij je met zaken als amfetamines aan de slag gaat.
Rob
hopla schreef:Jan Jonas hoort volgens mij in het lijstje thuis waar ook thijs Taconis in staat.
Mensen die bakken geld verdienen aan de lompheid en/of onwetendheid van de paardeneigenaars.
Oplichters dus.
kekaro schreef:nee hij drukt op de huid want onder de huid bevinden zich de ingewanden, aan de hand van het drukken voelt hij wat er eventueel vergroot is bij het paard.
eigenlijk heel logisch dus.
RobvdPK schreef:Dettol.
Rob
Citaat:NOT dus (hoe oud ben je om zo te reageren op een topic die iemand serieus start)
Citaat:Wij hebben vlakbij iemand wonen dei dieren geneest door handoplegging.
geweldig toch, als het werkt en je uitgedokterd bent bij de reguliere sector?...
RobvdPK schreef:Citaat:Wij hebben vlakbij iemand wonen dei dieren geneest door handoplegging.
geweldig toch, als het werkt en je uitgedokterd bent bij de reguliere sector?...
Laat me niet lachen... Het wordt alsmaar beter.
Om dat te geloven moet je toch echt een spectaculair IQ hebben.
Rob