Wie zijn paard is er goed geholpen door Jan Jonas ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Wie zijn paard is er goed geholpen door Jan Jonas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:34

Jan Jonas hoort volgens mij in het lijstje thuis waar ook thijs Taconis in staat.
Mensen die bakken geld verdienen aan de lompheid en/of onwetendheid van de paardeneigenaars.
Oplichters dus.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:37

Op de vorige stal waar ik werktte ,kwam Jan jonas ook regelmatig..
Ik heb daar toch verschillende paarden echt baat bij zijn behandeling zien hebben!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:39

als ik het zo lees zijn er heel veel paarden die er baat bij hebben.

die van mij zal hem dan wel nooit nodig gaan hebben, die krijgt alleen hooi, muesli en gras en beweegt de hele dag (wei)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:44

Hij is heel veel in het dorp geweest hier en hoor positieve maar ook minder positieve verhalen over hem.
Ik heb zelf geen ervaringen met deze man en heb daar ook niet de behoefte aan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:43

Coliena, daar heb je zeer zeker een punt.
Ik ben ook van mening dat het merendeel van de paarden teveel voer krijgen.

Als voorbeeld:
Kijk maar eens om je heen hoeveel shetlanders en met een rond gegeten buikje staan.
Toevallig heb ik ook een shetlander die vroeger hoefbevangen is geweest, dus heeft ze een enorme hangbuik daaraan overgehouden, maar je kunt de ribben net voelen.

Zo kwam ik laatst iemand tegen en die maakte een complimentje: wat ziet je shetlander er goed uit, is 1 van de weinigen die ik zie.
De mijne krijgt dan ook overdag weidegang in een schrale wei, 's ochtends en 's avonds een klein handje muesli met zonnebloemolie, mineralen en vitamine-C en daarbij een handje hooi.
Meer heeft ze niet nodig.

Mijn pony die eerst dus afgeschreven is krijgt precies hetzelfde.
Ze ziet er nu veel gezonder uit en begint weer een normaal postuur te krijgen.

Ik weet niet hoe Jan Jonas te werk gaat en af het allemaal alleen maar een voedselprobleem is, wat best wel het geval kan zijn.
Voordat ik daar een conclusie uit trek moet ik hem eerst aan het werk zien en resultaten bekijken.

In welke regio is hij aan het werk?

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:08

Coliena schreef:
Wat een feit is, is dat de meeste mensen hun paarden zwaar overvoederen. Het merendeel van de paarden populatie krijgt veel te veel eten en werkt veel te weinig. De gezondheidsproblemen die dan ontstaan, liggen niet rechtstreeks aan de biks, maar aan het feit dat het paard te zwaar is en te weinig beweging krijgt. Het is dus niet rechtstreeks aan het voer gelegen, maar aan de mens, die niet weet hoe dit voer te doseren en aan te passen aan de activiteit van het paard. Met verzuring, koliek, maagzweren en dergelijke tot gevolg.

Ik ben het met Rob eens, dat die Jan Jonas iemand is die dit maar al te goed weet en dus eigenlijk zijn geld verdient door mensen te informeren over iets dat ze eigenlijk zelf hadden moeten weten. En dat je organen kan "voelen" door de huid is eveneens onzin. Je moet maar eens opzoeken hoe dik de spierlaag is waardoor je zogezegd moet voelen. Zelfs als het paard die ontspant (wat hij zeker niet zal doen als iemand er in zit te poken), dan nog kan je er niks onder voelen. Eventuele tympanie van het cecum kan je wel horen bij percussie, maar daar eindigt het ook. Een maagzweer kan trouwens niet worden vastgesteld dmv "een scan". Enkel endoscopie kan de diagnose 100% zeker vaststellen.

Ik ben het eens met het feit wat jij noemt dat de meeste mensen hun paard overvoeren en de beesten daarbij te weinig beweging geven. Ik ben het niet met jou en Rob eens over wat jullie zeggen dat Jan Jonas een kwakzalver is.
Ik ben blij dat er mij iemand komt vertellen dat ik mijn paard teveel voer waardoor hij verzuurd! En dan ook nog een kuurtje bij zich heeft waarmee de verzuring nu weg is! Ik gaf mijn paard vier kilo sporbrok op een dag, voor een paard van 1.78 die 6 dagen in de week aan het werk is vind ik dit niet schrikbarend veel, toch was dat voor mijn paard wel zo en ben ik blij dat Jan mij dat verteld heeft.....
Als Jan mij nou alleen die kuur verkocht had en verder niks geen advies gegeven had over mijn voerschema dan had je naar mijn idee gelijk gehad omdat hij me dan binnen de kortste keren weer een kuur komt verkopen maar zoals nu vind ik jullie mening onterecht!

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:42

Citaat:
Ik ben blij dat er mij iemand komt vertellen dat ik mijn paard teveel voer waardoor hij verzuurd! En dan ook nog een kuurtje bij zich heeft waarmee de verzuring nu weg is! Ik gaf mijn paard vier kilo sporbrok op een dag, voor een paard van 1.78 die 6 dagen in de week aan het werk is vind ik dit niet schrikbarend veel, toch was dat voor mijn paard wel zo en ben ik blij dat Jan mij dat verteld heeft.....

Jouw paard is helemaal niet verzuurd.
Of toch zeker niet omdat hij vier kilo brok krijgt per dag.
Als ie 1.78 groot is, en 6/7 werkt, is dat zeker niet teveel.
Hoe kun je je zo'n onzin laten aanpraten ?
Van een woord als 'stofwisselingskuur' krijg ik sowieso al de kriebels.
Je kunt aan het metabolisme weinig of niets veranderen,
tenzij je met zaken als amfetamines aan de slag gaat.

Rob

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:10

RobvdPK, zou graag eens jou metabolisme veranderen en een zien wat ik allemaal kan doen daarmee :p .

Ja, je kan inderdaad de spijsvertering veranderen, hoe de voedingsstoffen worden opgenomen in een lichaam door balansen te herstellen. Maar ik spreek dan van de eeuwen oude kennis uit china, en niet een een of andere schoonmaakkuur waar de samenstelling van onbekend is. Maar veranderen kan wel degelijk.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 18:32

RobvdPK schreef:
Citaat:

Jouw paard is helemaal niet verzuurd.
Of toch zeker niet omdat hij vier kilo brok krijgt per dag.
Als ie 1.78 groot is, en 6/7 werkt, is dat zeker niet teveel.
Hoe kun je je zo'n onzin laten aanpraten ?
Van een woord als 'stofwisselingskuur' krijg ik sowieso al de kriebels.
Je kunt aan het metabolisme weinig of niets veranderen,
tenzij je met zaken als amfetamines aan de slag gaat.

Rob

Nou ja, verzuurd of niet van het voer het gaat na het advies van Jan en zijn stofwisselinskuur beter dan ooit met mijn paard dus jij mag zeggen hoe dat komt dan? Haha! Heb verder niks gewijzigd....

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 18:42

Ik zal het je trouwens nog sterker vertellen......Mijn vorige paard was achteraf gezien atacties, verzuurde continu op zijn spieren na het werk. Zo erg dat hij een dag na dat ik hem flink aan het werk had gezet, geen pas meer fatsoenlijk kon lopen. Als ik dit zonder de kuur van Jan af ging wachten liep hij gewoon paar dagen als houtenklaas door de bak! Als ik de kuur van Jan Jonas na deze zichtbare verzuring bij voerde liep hij de andere dag de sterren van de hemel!

Voor dit paard waren de kuren van Jan geen oplossing doordat het verzuren van zijn spieren een vervolg was van zijn ataxtie. Heb dit paard ook naar de paardenhemel laten gaan. Maar wil hier maar mee aan geven dat de zogenaamde stofwisselingskuren gewoon echt werken! Knipoog

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:35

hopla schreef:
Jan Jonas hoort volgens mij in het lijstje thuis waar ook thijs Taconis in staat.
Mensen die bakken geld verdienen aan de lompheid en/of onwetendheid van de paardeneigenaars.
Oplichters dus.

dank u voor de opmerking
toevallig ben ik echt niet lomp of onwetend
mijn paard stond in prima conditie voor de operatie
en heb dacht ik toch totaal geen schuld aan een paard wat verkeerd op een narcose reageerd
maar goed ga mezelf niet verdedigen tegen over......
hoop dat de mensen die openstaan voor `lompe `behandelingen iets aan mij ervaring hebben

oja KEKARO ik had je stukje gequote om aan te vullen Vriendjes zijn? ik begreep dat je het eens was hoor!!
dacht dat ik duidelijk was door een stukje er tussen te laten voor ik ergens anders op verder ging

trouwens ging dit topic niet over wie zijn paard goed geholpen word/werd door jonas....toch niet over wie of wat er kwakzalvers zijn
er worden toch ervaringen gevraagd geen meningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:31

kekaro schreef:
nee hij drukt op de huid want onder de huid bevinden zich de ingewanden, aan de hand van het drukken voelt hij wat er eventueel vergroot is bij het paard.
eigenlijk heel logisch dus.

Dat vraag ik me af... Ik ben geen dierenarts, maar volgens mij liggen de organen toch wel dusdanig beschermd, dat je ze niet door de huid heen kunt voelen. Als ik in mijn paard druk voel ik spier en vetweefsel (van het laatste hopelijk niet teveel).

Op de stal waar ik sta komt er ook wel eens een kruidenmeneer voor enkele pensionklanten. Ik zal eens vragen of het dezelfde is en wat het resultaat precies leek te zijn van de kuren.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:50

Ben ook wel nieuwsgierig wie die kruidenmeneer is op jou stal Corine Ja .

Sommige organen zou je kunnen voelen, maar niet zodanig als hierboven genoemd wordt. Echter, bij de traditionele chinese geneeskunde kan je de blaas meridiaan gebruiken om reflectie punten te gebruiken op de rug. Velen onder ons kennen wel eens gevoelige plekken op de rug, die later blijken een relatie te hebben met een probleem van een orgaan. Zo kan het zijn dat iemand met long problemen last heeft van zijn rug tussen de schouders, en dat vrouwen met menstruatie problemen klachten hebben met uitstraling naar de onderrug. Bij paarden kan je die punten in die mate aanvoelen of iets pijnlijk is of niet. Maar pas in combinatie met een volledige diagnose kan je een oordeel aan het voelen hechten. Want het kan ook gewoon alleen aan de rug liggen, bv een slecht liggend zadel.

Maar dit is wederom off-topic Knipoog

Is er eigenlijk wel bekend wat de samenstelling is van die schoonmaak kuren van Jan Jonas?

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:54

Dettol Haha! .

Rob

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 00:02

RobvdPK schreef:
Dettol Haha! .

Rob

Jij bent vanavond grappig Rob! Clown

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:53

[quote="RobvdPK"]Dettol Haha! .

ROFL NOT dus (hoe oud ben je om zo te reageren op een topic die iemand serieus start)

Het interesseert mij helemaal niets wat een ander van Jan Jonas vind, diegene die erin geloven ga vooral door.
Diegene die hem niets vinden veel succes.

Je kan inderdaad aan de buitenkant zien of je paard last heeft van bepaalde organen, maar dit zal wel te hoog gegrepen zijn voor penny ruiters.
Mijn paard gebruikt het nu 1 week en gaat ziener ogen vooruit, er is qua omgang en voeding niets verandert, en toch zie je verandering, dus Dhr. Jonas zal misschien te veel verdienen maar ik heb het er voorover kwakzalver of niet. Boos!

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:32

Citaat:
NOT dus (hoe oud ben je om zo te reageren op een topic die iemand serieus start)

Mijn excuses.
Ik was even vergeten dat Bokt op Nederlands grondgebied ligt,
en dat je hier verplicht serieus, en liefst een beetje sjagrijnig moet zijn.
Haha!

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:02

Spierbevangenheid staat wel degelijk in verhouding tot het opgenomen voer in verhouding tot het werk. Als het dier minder werkt dan dat het qua energie eet, slaat hij het op als reserve-energie.
Als er dan neit genoeg zuurstof in de spieren is in verhouding tot die reserve energie kan het dier het niet afvloeien en vergiftigd ahw zijn eigen spierweefsel.

Ik denk niet dat zo'n aandoening eerlijk gezegd verholpen kwan worden door kwakzalvers, dus als JJ daar goed werk in heeft vdrricht vind ik dat bewonderingswaardig!

Het is nl echt een rot aandoening.

Wij hebben vlakbij iemand wonen dei dieren geneest door handoplegging.
geweldig toch, als het werkt en je uitgedokterd bent bij de reguliere sector?...

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:05

Citaat:
geweldig toch, als het werkt en je uitgedokterd bent bij de reguliere sector?...

Laat me niet lachen... Het wordt alsmaar beter.
Om dat te geloven moet je toch echt een spectaculair IQ hebben Haha! .

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:08

het gaat niet om geloven, Rob, het gaat om het ervaren!

Wetenschap is niet heilig, hoor, en arrogantie is ondermijnend. Knipoog

Jammer dat je je zo afsluit en niet open wilt staan voor de belevingen van anderen; het is zo makkelijk ff cinisch na te trappen en mensen met hun ervaringen ff lekker af te zeiken.. probeer het eens wat positiever. Dat moet met jouw koppie vast lukken!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:16

RobvdPK schreef:
Citaat:

Laat me niet lachen... Het wordt alsmaar beter.
Om dat te geloven moet je toch echt een spectaculair IQ hebben Haha! .

Rob

Wat een EI ben jij zeg! Pufff.....word echt een beetje dood ziek van al die opmerkingen van jou! Ook heb ik niet om deze discussie gevraagd binnen dit topic dus misschien kun je beter ergens anders gaan zitten vervelen!! Boos!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:39

eleonoor, zo bedoelde ik het inderdaad ook, hij voelt bepaalde dingen
aan de hand daarvan geeft hij zijn diagnose, wat misschien niet mag omdat er geen wetenschappelijk bewezen dingen zijn, maar het schijnt te werken

overigens schreef ik enkel wat hij zelf zei dat hij deed, er werd gedaan of jan zijn handen even op het paard legt en dan zegt wat er is, maar zo omschrijft hij het zelf dus niet.

of het waar is of niet en of het kan of niet dat weet ik niet.
nogmaals als mijn paard iets mankeert waar de artsen niet uitkomen dan sta ik open voor dingen die niet wetenschappelijk bewezen zijn, dan ga ik idd af op de bevindingen van een ander....

rob ik begrijp niet waar je het recht vandaan had om zo spottend te reageren op iemand....
het kan nog eens heel erg jammer zijn voor jou paard als je niet verder kijkt dan de wetenschap.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:01

Weet je hoe je met personen zoals robvdpk om moet gaan?
Gewoon negeren.Doei! Doei, doei
En Rob misschien voel je je beter thuis in de PENNY topics (is het IQ lager!) Whoosh!

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:05

Volgens mij heeft robvdpk de PENNY topic gevonden
Knap hoor

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:19

Waarschijnlijk heeft hij wel ff moeten zoeken.. Maar toch; de aanhouder wint.

Ben zelf trouwens over allergieen heen gegroeid mbv de alternatieve sector...De reguliere kon me verder niet helpen, alleen maar met middeltjes die de symptomen onderdrukten...