Op een gegeven moment stond ie op 6 kilo krachtvoer en onbeperkt ruw voer om m maar op gewicht te houden.
Hij heeft nu 2 week vakantie gehad en is weer mooi bijgetrokken.
Alleen rijd ik nu weer een week, en het gaat al weer verkeerd.
Heb poeder (relax) bij de paardendrogist besteld. Maar hier word ie helemaal hyper en nog meer gestrest van
Zal ook eens maismeel proberen, mischien dat dat helpt.
En als nog iemand een tip heeft?
De paardenvoeder waar ik maismail koop, zegt namelijk dat ik niet meer dan 2x een kopje per dag mag geven (E-pony). Terwijl ze op de ponyclub waar ik werk de pony's 2x per dag een halve voerschep geven en de paarden zelfs 2x 1 kilo.. Zelf voer ik de mail altijd nat, omdat ik bang ben dat het uit gaat zetten in de buik (het zet namelijk flink uit als je het nat maakt). Maar op de ponyclub voeren ze het droog..
Onbeperkt Kuil/hooi en staan 4/5 uur per dag op de wei. Met vaak veel gras.. De ene loopt alleen maar heen en weer als hij 5 minuutjes heeft gegeten houdt hij op. De tanden zijn bij beide goed en ze hebben goede wormenkuren gehad van de veearts. Maar ze blijven dun. Een half jaar terug hebben we ze ook bierbussel gegeven, maar had geen enkel resultaat. Wat kunnen wij ze nog voeren om ze vet te mesten?!!
)