Veel te dik paard, iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andora

Re: Veel te dik paard, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:21

Kijk wel uit wat je je paardje allemaal gaat geven,laat haar ook heel langzaam afvallen en niet in een keer haast niets meer geven .Geef bijv.10 procent minder als normaal,en wat meer bewegen dan komt het best goed

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:25

andora schreef:
Kijk wel uit wat je je paardje allemaal gaat geven,laat haar ook heel langzaam afvallen en niet in een keer haast niets meer geven .Geef bijv.10 procent minder als normaal,en wat meer bewegen dan komt het best goed

In ons geval gaat dat niet op. Ze lopen 24/7 buiten...heb dus geen controle over hoeveel ze naar binnen werken. Verder voeren wij dus helemaal niks bij. Daarbij komt....één van de 2 loopt al 4 a 5 keer in de week maar wordt toch dikker.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:17

djuno schreef:
Franka_Vosje schreef:
Het is dus echt ongevaarlijk, en ik zweer er ook bij! Hij krijgt elke dag 1 schepje Feelgood30 van de Welkoop.

1 schepje????
Heb zojuist 2 emmertjes gehaald maar de dosering is 40 gram per paard per dag...dus 2 schepjes.
Heb jij aldoor maar 1 schepje gedaan of doe je nu gewoon 1 schepje als onderhoudsdosis??
Hoe zwaar is jouw paard dan??

In het begin heb ik 2 schepjes gedaan....1 schepje is nu onderhoudsdosis idd.
Mijn paard weegt ongeveer 650 kg.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:18

Tancreda4 schreef:
romeorowan schreef:
Eerlijk gezegd vraag ik me of wat gevaarlijker is: of een supplement voeren waar je je twijfels over hebt of je paard nog dikker laten worden voordat je ingrijpt.
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, maar als ik een aantal jaren geleden was begonnen met magnesium, dan was mijn paard en mij waarschijnlijk een hoop pijn, ellende en geld bespaard gebleven.

Volgens mijn veearts kan magnesium bijvoeren ook helemaal geen kwaad.

Daar heb je wel gelijk in, maar heb hiervoor ngo nooit van dat magnesium gehoord, laat staan om paarden te laten affvallen. Ik heb al even gezocht op bokt, maar eigenlijk ben jij de enige die het echt heeft gedaan en ook echt resultaat heeft gehad, maar verder kan ik er weinig over vinden... vandaar dat ik wat twijfel. Is het wel zo goed, of heeft het gewoon voor jouwn paard super gewerkt?

Hier nog 1....en op Paardnatuurlijk kun je uitgebreid vinden hoe het werkt.

Edit: als ik de zoekfunctie gebruik op 'magnesium' met als te doorzoeken gedeelte 'medisch' krijg ik 17 pagina's resultaat... Scheve mond

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:58

Franka_Vosje schreef:
In het begin heb ik 2 schepjes gedaan....1 schepje is nu onderhoudsdosis idd.
Mijn paard weegt ongeveer 650 kg.

Zo....bij beide zit de eerste dosis erin.
@Franka...hoe lang heb jij 2 schepjes gebruikt toen je resultaat zag?

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:37

Ongeveer een maand.
Na 6 weken overgegaan op 1 schepje.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:49

Franka_Vosje schreef:
Ongeveer een maand.
Na 6 weken overgegaan op 1 schepje.

oke...heb ik klein beetje een richtlijn.
Jij hebt zeker geen voor en na foto's?? Ben wel heel nieuwsgierig namelijk Bloos

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:01

djuno schreef:
Jij hebt zeker geen voor en na foto's?? Ben wel heel nieuwsgierig namelijk Bloos

Ik ben ook benieuwd naar foto's.

Hier even een indruk van mijn Miss Stegeman:
Afbeelding
Ze is ongeveer 1.64 mtr.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:07

dat is idd een beste Stegeman....de mijne doet daar niet veel voor onder. Heb daar geen foto van...en die maak ik ook niet Bloos
Heb wel genoeg foto's hoor...maar niet ééntje waarop je die zeecontainerbuik kunt zien.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:24

Even een abbo, is echt heel interessant.

Heb een shet met luchtwegproblemen die dus echt niet te zwaar mag zijn. Het gaat al heel erg goed op een kaal stuk (waar gewoon echt bijna geen sprietje meer op staat) met wel voldoende hooi, en bijna elke dag beweging naast de fiets, naast mijn paard of voor de sulky. Maar het zou voor hem DE oplossing kunnen zijn om zn laatste kilo's kwijt te raken.

Opvallend is dat ik vorige zomer iets gaf voor zn vacht en luchtwegen, waar ook magnesium inzat. Hij kreeg dat elke dag door n beetje zemelen. Ik vond hem er toen slanker uitzien en vond dat maar raar omdat hij nu eten kreeg dus dan zou je hem eerder weer iets zwaarder verwachten. Apart maar ik ga het zeker proberen.

Kom morgen langs de welkoop dus gelijk maar even Feelgood 30 halen Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:27

djuno schreef:
dat is idd een beste Stegeman....de mijne doet daar niet veel voor onder. Heb daar geen foto van...en die maak ik ook niet Bloos
Heb wel genoeg foto's hoor...maar niet ééntje waarop je die zeecontainerbuik kunt zien.

Dan mag je mijn Stegeman wel als referentie gebruiken Clown
Op de foto heeft ze de gehele weide tot haar beschikking, dat is een week of twee geleden veranderd.
Ze wordt nu gerantsoeneerd, een kaal stukje met elke dag een strookje vers gras erbij.

Ik durf overigens niet te zeggen of ze nu "slanker" of gelijk is als op de foto. Ze is in ieder geval, gelukkig, niet dikker geworden.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:40

Ik heb ook wel een foto van Indiana van 2004 en een foto van 2 weken geleden, waarop heel goed te zien is hoe ze is afgevallen.
Als daar interesse in is, dan kan ik ze mailen. Weet nl. nog steeds niet hoe ze op bokt gezet kunnen worden.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:23

Ook ff een abbo....

2 schepjes??? Ik heb gisteren 3 gegeven.... Bloos

Die van mij is ruim 1.70 en lijkt op een zeekoe momenteel. Ik reed haar zeker 5 keer per week, toch bleef ze groeien. Nu is ze al een week of twee kreupel. Kan nu dus niet werken met haar, groeit van lucht, en dat gewicht op die gewrichten van haar is ook niet bevorderlijk voor de genezing van haar kreupelheid....

Sta op dezelfde stal als Djuno en ben nu dus ook gisteren begonnen met de feelgood.... Paard staat nu ook op een schraal stukje land... Ben heel benieuwd naar de resultaten Ja

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:08