Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eleonoor schreef:Vind opzich dat jullie geweldig werk doen, maar hou het wel met mate. Ook in puur natuur stoffen zitten E nummers in als je alles tot de detail gaat analyseren. Zo zie ik ook dat een aantal E nummers tot een bepaalde dosering ongevaarlijk zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen, goed dat gekeken wordt naar kwalitatief goed voer zonder dat er schadelijke dingen in zitten, maar ga het niet overtrekken. Want er is zoveel schadelijk als het met overmaat wordt gebruikt.
En, wat mij ook wel eens is opgevallen. We vallen over een E nummer in het paardenvoer, maar kopen in de AH legio producten welke ook stijf staan van deze nummers
Oregon schreef:Wel eens gekeken waar de andere E-nummers voor gebruikt worden naast het toepassen in voedingsmiddelen dan?
Oregon schreef:Kijk dan ook eens naar de bijsluiter van je medicijnen, ingredienten in je cosmetica etc
Orchid schreef:Wat ik wel weet dat als we hier graan pletten, er altijd propionzuur doorkomt, idd voor de houdbaarheid. Propionzuur is geloof ik wel een natuurlijke stof, dus als ze zeggen 100% natuurlijke grondstoffen weet dan dat er wel iets aan toegevoegd kan zijn
IngLio schreef:Heb trouwens op een zak van Hartog gekeken, daar zit (nog steeds) BHT en Ethoxiquine in! Heb nu een balend stalgenootje opzoek naar ander voer...
Arabesk schreef:Orchid schreef:Wat ik wel weet dat als we hier graan pletten, er altijd propionzuur doorkomt, idd voor de houdbaarheid. Propionzuur is geloof ik wel een natuurlijke stof, dus als ze zeggen 100% natuurlijke grondstoffen weet dan dat er wel iets aan toegevoegd kan zijn
Propionzuur is propaanzuur. Tafelazijn bestaat voor een deel uit azijnzuur: ethaanzuur.
Ethaanzuur = CH3COOH
Propaanzuur = CH3CH2COOH
Dus de koolstofketen is 1 C langer. In hoeverre dit onder natuurlijke stoffen gerekend kan worden, tsja, maar bij mijn weten is het verder niet echt heel erg schadelijk.