paard drinkt niet genoeg, bruin bier geven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Re: paard drinkt niet genoeg, bruin bier geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:49

Wat ook wil helpen is het paard simpelweg uit emmers laten drinken ipv de drinkbak. Drinkbakken zijn gemaakt voor kleine slokjes, emmers geven de mogelijkheid voor grote slokken. Zo krijgen ze per slok gewoon veel meer binnen. Heel simpel maar het werkt wel en je hoeft je paard geen dingen te voeren die niet voor paarden bestemd zijn.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:37

bier is inderdaad tot op zekere hoogte goed voor paarden... wat ook kan helpen is een liksteen in de stal, daar worden ze ook dorstig van. ik geef zelf altijd een beetje keukenzout door het eten, blijven ze goed drinken en het is gezond!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 22:42

nou zo te horen ben ik gelukkig niet de enige Knipoog

ja het was gewoon een combinatie van, doordat hij te wienig dronk functioneerden zn nieren niet genoeg en kreeg hij ruis ofzoiets.. en om dat te voorkomen moest ik hem bier geven, zodat zn nieren het weer wat beter zouden doen en als hij meer ging drinken werden zn nieren ook weer gezuiverd..
het was beter dan een liksteen want daar krijgen ze dorst van.. en van bier werden zn nieren gezuiverd en ging ie gewoon meer drinken Clown
daarom geen liksteen of zout volgens de DA