Wie heeft ervaring met "Moody Mare"?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Wie heeft ervaring met "Moody Mare"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:33

Tuurlijk moet je dat zelf weten, maar hij gaf aan dat zij dat in principe niet doen, waarschijnlijk ook omdat het dan om te lange periode gaat.
En wat Eleonoor al aangeeft kan dat nooit echt gezond zijn...

Je zou nog voor een rigoreuzere oplossing kunnen kiezen als je zeker weet dat je niet wilt gaan fokken met je merrie...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:22

Nouvel, weet welke oplossing jij bedoelt. Maar zo'n operatie is niet zonder risico en ken een merrie die eraan is overleden.

Voor mijn studie chinese kruiden geneeskunde, een studie richting bij de chinese geneeskunde waaronder ook acupunctuur valt, ga ik een afstudeeropdracht maken over hengstigheidsproblemen bij merries. Wat het verschil is in cyclus bij vrouwen en merries en waarom bij merries de problemen in een andere periode voorkomen dan bij de vrouwen. En daaruit volgende, het behandelplan.

Daarvoor zoek ik de komende maanden in een redelijke kring rondom Den Haag/Rotterdam/Delft een aantal merries met flinke hengstigheidsproblemen en die het liefst al zijn geweest bij dierenartsen. Zou graag diagnoses willen stellen en eventueel een kruiden behandeling willen starten en deze monitoren. Kruiden zijn voor kosten van eigenaar en vraag een kleine bijdrage voor mijn eigen tijd.

Voor interesse kan je me pb-en.

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:18

Nouvel schreef:
Je zou nog voor een rigoreuzere oplossing kunnen kiezen als je zeker weet dat je niet wilt gaan fokken met je merrie...

Ja mijn DA heeft een aantal opties met mij doorgenomen waaronder de oplossing die jij waarschijnlijk bedoelt.
Daar wilde ik absoluut niet aan beginnen, daar ik misschien wel ooit nog een veulen van haar wil en ik het risico van zo´n operatie vele malen groter vond dan het gebruik van Regumate.
Een andere optie van een oeroud gebruik van het plaatsen van een knikker in de baarmoeder. Dat heeft ook een groot risico (infecties ed.)
Ik ben zelf van mening dat het gebruik van Regumate niet erg veel schade zal aanrichten. In de anticonceptiepil voor vrouwen zitten ook allerlei hormonen en veel vrouwen hebben hier geen last van.
Ik denk dat het per paard (zoals ook per vrouw, als we toch aan het vergelijken zijn Knipoog ) zal verschillen of het aanslaat of niet. Bij mijn merrie werkt het in ieder geval fantastisch en ik denk dat er op langere termijn pas gezegd kan worden of dit een schadelijk effect zou hebben gehad op de hormoonhuishouding van mijn paard, maar dat is een zorg voor later want evt. fokken is geen must voor mij. Ik heb veel liever een fijn rijpaard, waar ik ook bewust voor heb gekozen.

Tawwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:49

Ik heb geen ervaring met Moody Mare.
Ik heb zelf een homeopaat, omdat ik dus een ruin heb die eenheel moeilijk karakter heeft. Hij heeft dus ook stemmingswisselingen, maar natuurlijk niet vanwege hengstigheid.
Van haar heb ik rustcompositum gekregen van de Groene Os, en ik moest met het Wu Xing dieet beginnen (van Equiral). Dat lijkt echt super te helpen.

Misschien zou je kunnen overwegen om een homeopaat alles op te laten meten en te controleren, heeft bij mijn paard heel veel baat gehad!

Groetjes Chantal

simbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:20

Mijn ervaring ermee is goed. Ik stop wel na een week of 6 en indien nodig geef ik het weer een aantal weken, zodat er geen gewenning optreedt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:56

Met kruiden ontstaat geen gewenning. Enige is wel, bij een juist gekozen kruiden formule zou je na verloop van tijd kunnen stoppen omdat het lichaam dan zelf weer weet hoe het moet. Persoonlijk zou ik langer dan 6 weken wachten, maar drie keer een hengstigheid. Dan heb je drie keer de cylcus doorklopen.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:50

Ik heb ook een merrie die heel erg hengstig is! Om de drie weken en dan zeker 5 tot 6 dagen. Rijden hoef ik niet te proberen, mevrouw zet geen stap vooruit en hoe harder ik schop hoe lekkerder ze het vind. Ik vind het best vervelend, want ik heb dr nog niet zo lang en iedere keer als ze hengstig is moet ik dan maar weer longeren de eerste 4 á 5 dagen, want om iedere keer het gevecht aan te gaan vind ik ook niks. Moody mare wil ik eigenlijk best proberen, wie weet helpt het (of ik ben verschrikkelijk eigenwijs en moet toch iets anders proberen, maar ja ieder beessie zit weer anders in elkaar). Als het goed is moet ze over anderhalve week weer hengstig worden, zal mijn bevindingen hier plaatsen.

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 18:31

Ben benieuwd Vadalma of het bij jou paardje wel werkt.

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:35

ik voer mijn merrie ook moody mare. bevald prima. merrie is nu veel minder kriebelig dan wanneer ik het niet voer. ik vind het een goed product.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:29

Souplesse schreef:
ik voer mijn merrie ook moody mare. bevald prima. merrie is nu veel minder kriebelig dan wanneer ik het niet voer. ik vind het een goed product.

Mee eens. Ik voer het nu ook en het lijkt tot nu toe goed te werke. Ze is wel pittig nog maar het erge prikkelbare is er van af!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:13

Oke, ik weet dat dit topic al een tijdje niet meer echt actief is, maar ik had beloofd om even te vertellen of moody mare bij mijn merrie werkt.
Aan haar gedrag kan ik zeker het verschil merken, ze is minder hangerig (nog wel een beetje, hierdoor merkte ik ook dat ze hengstig was geworden Tong uitsteken ).
Ze plast minder van zich af en ook naar andere paarden toe is ze veel minder zeurderig. Zo kon echt altijd bij andere paarden (merrie of ruin maakt niet uit) constant er achteraan lopen en zich "aanbieden" zeg maar.
Of ze met rijden minder prikkelbaar is kan ik nu helaas nog niet vertellen. Vadalma heeft nu een probleempje met dr rug en ik mag op advies van de fysio woensdag pas weer proberen om te rijden en dan is dr hengstigheid wel weer voorbij.
Mijn conclusie is in ieder geval dat Moody Mare bij mijn merrie aanslaat Haha!

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:52

Nou gelukkig maar! Vergeleken met sommige andere producten in het toch een relatief goedkope oplossing!
Succes met je paardje

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:54

Bij Moody Mare hangt het een beetje van het paard af of het werkt. Ken paarden waarbij het echt ontzettend goed hielp, en paarden waarbij het niks uitmaakte, en die het zelfs niet eens lekker vonden. Clown
In jouw geval helpt het dus wel. Mooi dat het aanslaat, scheelt weer een stukje. Ja

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:59

Nou ja, ze vind het niet eens echt lekker, maar met wat brok gaat het wel naar binnen. Ik vind het echt wel fijn dat het aanslaat, zowel voor mn paard als voor mn eigen portomonnee!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:49

Oud topic.