Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hoeveel gebruik je nu per dag per paard en hoe zwaar is het paard? Geef je ook nog gewoon hooi? 
, en een dag is toch wel wat langer
Ik merk wel dat de bakken vast gemaakt moeten worden. Mijn merrie had al een wondje op haar kroonrand nadat ze er mee zijn gaan spelen. Het andere paard trapt er steeds tegen aan omdat hij het lastig eruit krijgt ik hoop dat dat beter wordt wanneer we ze bevestigen en iets hoger boven de grond ophangen. Ik ben van plan om dit de hele winter te blijven voeren als hoofdvoer met een beetje hooi en wat spelt erbij. In mijn ogen ideaal geen zorgen om JKK en stof en er ligt niet overal meer hooi. Hoop alleen dat er niet te veel fructaan inzit inderdaad! Ik ga hartog eens mailen om te vragen wanneer dit gras geoogst wordt. 
(ze kunnen bij ons de stal in en uitlopen naar de bak)Fitzroy schreef:Voert niemand het als hoofdruwvoer?
Want ik lees allemaal verhalen over hooi er nog naast. Ik ben juist heel benieuwd hoe het bevalt ipv kuil of hooi.

Hopelijk gaat het bij ons ook rustiger als ze hangen.
amanda2 schreef:ik heb gemaild met hartog.
zij adviseren om de box op te hangen, om te voorkomen dat er een voetje in verdwijnt.
volgens hen gaat er wel veel gras verloren als je de box niet gebruikt, maar zij verkopen die dingen natuurlijk...![]()
ben er nog steeds over aan het nadenken...!

Sadie schreef:Ik voer het gewoon uit een grote cementkuip