Hoeveel train jij & wat krijgt jouw paard daarbij gevoerd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Hoeveel train jij & wat krijgt jouw paard daarbij gevoerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:08

ik rij 5 - 6 keer in de week, mijn paard is een 4 jarige en staat hoog in zijn training, hij kreegt 2 maal daags een halve schep brok (krachtvoer) en wat kuilgras (hoeveel weet ik niet maar vrij veel) en dan krijgt hij nog een halve emmer maïs, na het rijden 2 appels en een paar sneden gedroogd brood. hij krijgt niet te veel suiker en niet te veel haver (energie genoeg) hij krijgt het meeste kuilgras en maïs, van brok word ze snel te heet (is al een heethoofd) en maïs voor de eiwitten zodat ze goed de spieren aanmaken, hoewel als ze dan een tijd stil staat ze ook minder mais krijgt vanwege de kans op verzuring en dan gaan ze trouwens ook nog 2-3 uur per dag de wei in.

edit; en dan lopen ze ook nog minstens een uur per dag in de stapmolen en worden ze nog gelongeerd)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:16

Anouar mag morgen 56 km in flink tempo bewegen. Vind hij echt heerlijk.
Hij krijgt daarvoor geen ander eten, ook alleen gras

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:18

mijn merrie van 7 staat de hele dag buiten, loopt 6 dagen in de week, soms 7. en krijgt 4 kilo brokken en 2 keer p dag een hoop hooi.

de ruin van 3 krijgt 2 kilo p dag en een hoop hooi en wordt uh 2 a 3 keer p week gereden en staat elke dag buiten.

de jaarling krijgt 1 kilo p dag en staat dag en nacht buiten incl. onbeperkt hooi.

Cobe_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:48

hey
mijn merrie van 4 wordt al vrij veel gereden. Moet 2x / week clubles meedoen (verplicht omdat ik verplicht achttal moet). Verder rij ik nog een priveles (omdat de andere echt achttal trainen) en dan nog op zondag dikwijls wedstrijd. en dan nog een keer longeren.
Ze staat ook ong elke dag buiten.
Ze krijgt 's ochtends en 's avonds een schep brok van pavo (conditio extra) en kuilgras. Ze doet het er heel goed op..
Dikwijls krijgen ze ook wat geweekte bietenpulp bij of wortels.
xxx