Biotine, werkt het nou echt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:03

hoi, ook ik heb een tijd zeg maar 3 kwart jaar biotine door het eten gegeven en merkte helaas geen resultaat. wat vaak wel kan helpen is de kroonrand in smeren met een dun laagje laurierzalf, dit bevorderd de groei van de hoef iets, ook de hoeven vochtig houden door het paard in een vochtige weide of nat zand te zetten.

_daisy

Berichten: 376
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:43

Bij mij werkte het wel Ja

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:48

ik vond het ook werken bij mijn shetje! had altijd erg scheve hoefjes en de groeiden ook nog eens bijna niet aan...nu heeft de hoefsmid ze weer bijna recht..
toeval of niet maar het beestje staat echt al heel lang scheef op zen hoefjes en ik geef een half jaar biotine en hij staat weer recht...

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:18

Biotine is het enige middel waarvan bewezen is dat het invloed heeft op de kwaliteit van de hoeven, niet van de kwantiteit. ze gaan dus niet sneller groeien. In de meeste krachtvoeren van tegenwoordig zit echter al meer dan voldoende Biotine. Extra voeren heeft dus vaak geen zin, omdat ze dat niet opnemen.

Wat ik een hele goede opmerking vind, is de stand van de hoeven te laten optimaliseren en de ijzers er af te halen. Beide ingrepen stimuleren het hoefmechanisme, waardoor de kwaliteit EN kwantiteit sterk verbeteren!

Fionaaa
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:30

Bij mij werkte het ook..

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in Belgiƫ

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:48

Wie kan er mij advies geven ivm het merk biotine of vloeibaar of poeder of zo ? :

Mijn paardje staat in de paddock in de modder en plassen als het regent en daardoor heeft hij een slechte kwaliteit hoeven. Ook de vorige hoefsmid bij zijn vorig baasje was niet echt super. Onze hoefsmid zegt dat als zijn hoeven in zo'n slechte staat blijven hij op zijn 12 -hij is nu 9- jaar problemen gaat krijgen. Zijn hoeven zijn heel week , de hoefsmid is super lang bezig geweest met zijn ijzers omdat de nagels er heel moeilijk in bleven zitten. Wat kan ik hier aan doen ?

PS: van stal veranderen is geen optie Haha!

Anoniem

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:42

Biotine zal dan weinig effect hebben.
Zoveel vocht/water is niet goed voor de hoeven, wat je kunt doen is een laag vet erop, dit sluit de hoorn af, dat voorkomt dus dat de hoef vocht opneemt en uitzet, daardoor gaat de kwaliteit ook zo achteruit.

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:01

Biotine werkt erg goed bij een IJslander die ik ken. Eerst had dat paardje erg zachte hoeven, nu zijn de hoeven heel veel harder geworden en kan er zelfs gewoon op de straat gereden mee worden, waarbij de hoeven toen ze nog zacht waren eerst heel erg gevoelig waren.

Joey_Diamond
Berichten: 344
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Biotine, werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:52

bij mij werkte het ook heel goed .. de hoeven bleven goed en brokkelde en scheurde niet meer Haha! en zelfs de manen gingen er ook van groeien Ja