Groene Os - Rugspray??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:52

Op www.paardendrogist.nl vind je nog wel info.

Even zoeken op 'Rugspray', dan op 'info' klikken en dan op 'omschrijving'.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:46

Ja, maar daar staan ook de ingrediënten weer niet op. Terwijl er in de catalogus staat dat die wel op de site horen te staan

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:10

Staan er wel, ook onder 'omschrijving' en dan onder 'samenstelling'.

Even goed kijken.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:42

hum, heb toch laatst echt wel lopen zoeken, maar dit niet gezien, raar. Ach ja blond hè

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:19

Ja, ik wist het wel; maar de drie sites waar dit te vinden was gaven alledrie andere info, samengevoegd is dat een aardig compleet verhaaltje

Gerner

Re: Groene Os - Rugspray??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:43

Samenstelling
Aqua, Glucosaminesulfaat, Calciumcitraat, Ascorbinezuur , Magnesiumcitraat, Chondroitinesulfaat (90%), methyl sulfonyl methaan (MSM), Angelica, Clematis, Mycena, Orchild, Yellow star tulip, Ribes Nigrum, Alumina, Berberis, Gnaphalum, Arnica, Ignatia, Hypericum, Zincum, Nux vomica.

Indicatie(s)
Bij alle aandoeningen van de rug, zoals hernia, stijve rug, stramme rugspieren, spondylose.
Werkt ook op de tussenwervelschijven.

Toelichting
Speciaal voor de wervelkolom
Eigenschappen: Vermindert hardnekkige stijfheid van de spieren van de rug. Ondersteunt het soepeler maken van rugwervels.

Opmerking: U hoeft dit middel niet in te masseren, kort sprayen op de huid is voldoende. De spray kan het beste gebruikt worden aan het begin van de dag (hond) of voor het rijden of longeren (paard).
Voor uitwendig gebruik.

Smari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:35

Ik gebruik de ruggespray nu bijna een jaar bij mijn (IJslandse) paard en hij heeft er erg veel baat bij. Hij heeft een zéér korte weke rug en is ook nog eens flink overbouwd.
Op advies van de holistisch therapeute moest ik de 1e maand dagelijks sprayen (ook bij rustdag), daarna alleen NA het rijden tot de fles op was. Ik merkte na een paar weken dat hij steeds soepeler werd in zijn rug en dus ook makkelijker te verzamelen en te buigen. Hij is daarna nogmaals "doorgemeten" ter controle en heb ik toen het advies gekregen om tenminste 1 x p/week te sprayen en na flinke arbeid. Vorige maand is hij weer voor zijn jaarlijkse "beurt" gecontroleerd en zelfs de therapeute was verbaasd over het erg goede resultaat, zijn rug is echt aanzienlijk gespierder en soepeler ondanks zijn "bouwfouten". Ik mocht dan ook doorgaan met het laatste advies (minimaal 1 x p/week en na zware arbeid).
Op het flesje staat VOOR het rijden sprayen, bij mij is het advies gegeven om juist NA het rijden te sprayen, daar zou mijn paard dan juist het meeste baat bij hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:53

En een spuitje ervoor en je een spuitje erna?
Ervoor voor het soepeler maken en erna voor de ontspannende werking, mag dat niet?
Ik ken iemand die dit voor haar paard bij klachten gebruikt, voor het rijden op de rug en onderkant sjabrak.