Phytonics Gluco Balance of alternatief?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Re: Phytonics Gluco Balance of alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:04

Dat is wel balen en een dikke pasta van maken en in een broodje rollen?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:57

Cchanny schreef:

Vrees dat die het dan ook niet opeet. Mijn Shet is altijd al wel kieskeurig geweest met supplementen.
Dus ik heb hoop dat de slueslimix de oplossing is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:03

Door jullie heb ik nu de horseflex besteld. Wat een verschil in prijs met phytonics.
Suikerbalans doet hier niks, phytonisc wel. Hopenlijk deze ook.

En hopen dat ze het hier wel eten. Op het oog lijken er veel dezelfde dingen in te zitten.

Maar wat vervelend dat ze het niet eten.
Hopelijk werkt de slueslimix.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:45

Ik lees mee. Mijn pony krijgt Gluco Balance maar het doet bij haar niet zo veel als bij mijn vorige. Ben nu (weer) aan het kijken voor iets anders. Nu aan het googlen voor een aanvulling met berberine. Vorig jaar ook al gedaan maar kan niet echt een dosering vinden. Het triphala verhaal vind ik ook interessant.

Hoeveel geven jullie van Horseflex? Want ik kom om 20gr per dag dan voor een pony van 400kg. En bij Gluco balance op 8gr. Dus dat is nogal een verschil.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:48

boemel schreef:
Ik heb nu triphala van de gezondheidswinkel.
Nog niet geprobeerd. Maar was wel goedkoop.

Heb je het inmiddels al geprobeerd en merk je verschil?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:31

DuoPenotti schreef:
Door jullie heb ik nu de horseflex besteld. Wat een verschil in prijs met phytonics.

En hopen dat ze het hier wel eten. Op het oog lijken er veel dezelfde dingen in te zitten.

Ik duim alvast voor je DuoPenotti! Ik zag hier met een paar dagen al verschil bij mijn Shet met die van horseflex. Daardoor durf ik hem nu 24/7 op de wei te zetten.

Sybelle. Ik geef 10gr aan mijn Shet. Juist fijn ook dat je er wat meer van moet geven.
Van die van phytonics had ik dan helemaal een lage dosering moeten geven en dan had ik mij afgevraagd of ik wel verschil had gezien.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:00

Cchanny schreef:

Ja dat is misschien inderdaad nog een optie!! Dankjewel voor je tips

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:15

Dikke pasta van maken werkt ook niet %)
Ga het nu vanaf morgen maar via een spuit geven met een beetje water direct in zijn mond.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:56

Nou toch maar besloten om over tegaan op iets anders, ik krijg het er echt gewoon niet in. Iemand nog ervaring met de sectolin sugar balance??

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:27

Ik voer mijn paard nu ook Triphala en daar merk ik wel echt verschil mee. Ik hoef er niet veel van te geven en hij eet het ook goed.
Hiervoor ook al glucobalance van Phytonics gehad en de suikerbalans van Vitalstyle, maar had bij beide niet echt het idee dat het wat deed

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 15:31

DuoPenotti schreef:

En toch, je moet van Horseflex meer voeren. Ik heb het even doorgerekend en ik kom toch nog goedkoper uit met de phytonics.

Horseflex
600 gram € 30,50
2x 20 gram per dag = 40 gram.
€2,03 per dag, 2 paarden

Phyotonics
500 gram, €58,-
2x 8 gram per dag=16 gram
€ 1,586 per dag, 2 paarden

Ik blijf dus wederom bij Phyotonics voor dit seizoen.

Inmiddels er iets ingekregen hieperdie?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:32

Pally schreef:
Ik voer mijn paard nu ook Triphala en daar merk ik wel echt verschil mee. Ik hoef er niet veel van te geven en hij eet het ook goed.
Hiervoor ook al glucobalance van Phytonics gehad en de suikerbalans van Vitalstyle, maar had bij beide niet echt het idee dat het wat deed

Oh nog nooit van gehoord werkt dat hetzelfde?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:33

Sanniejtjuh schreef:
DuoPenotti schreef:

En toch, je moet van Horseflex meer voeren. Ik heb het even doorgerekend en ik kom toch nog goedkoper uit met de phytonics.

Horseflex
600 gram € 30,50
2x 20 gram per dag = 40 gram.
€2,03 per dag, 2 paarden

Phyotonics
500 gram, €58,-
2x 8 gram per dag=16 gram
€ 1,586 per dag, 2 paarden

Ik blijf dus wederom bij Phyotonics voor dit seizoen.

Inmiddels er iets ingekregen hieperdie?

Nee de horseflex krijg ik er echt niet in. Dus vind het wel beetje spannend om nu bijv de gluco van phytonics teproberen want het is best duur spul allemaal

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:44

Hier werkt de combinatie Vitalstyle Slueslimix plus Hartog Essential Balancer plus Glucose Support van Horseflex toch nog goed :D .
Gisteravond at Asfaloth alles netjes op!

Wellicht voor jullie ook een optie om de slueslimix van Vitalstyle te proberen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:03

Ik had deze prijzen en het zo berekend. Had idd eerst niet gezien dat Horseflex ruim het dubbele aan dosering was.
Maar kom toch goedkoper uit. Iets..

Maar heb dyscalculie, dus wellicht fout?
Jou dosering ligt wat ik zie overigens te hoog.

Horseflex (medpets)
€ 49,95 1200 gr
20 gr per dag.

1200: 20 gr = 60 dagen.
49,95 : 60 = 0,8325 per dag.

---
Phytonics
€ 58,95 500gr
8 gr per dag.

500: 8 gr = 62,5 dag
58.95: 62.5 = 0.9432 per dag

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:25

Horseflex scheelt ook welke maat verpakking je koopt.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:52

xYaartje schreef:
Hier werkt de combinatie Vitalstyle Slueslimix plus Hartog Essential Balancer plus Glucose Support van Horseflex toch nog goed :D .
Gisteravond at Asfaloth alles netjes op!

Wellicht voor jullie ook een optie om de slueslimix van Vitalstyle te proberen?

Die wordt hier zonder supplement al niet gegeten pff

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:20

Mijn ruin heeft een vermoedelijke glutenintolerantie en is insulineresistent. Ik gaf de gluco support en dst werkte op zich wel maar al lezende zie ik veel meer voordelen aan de triphala. Die heb ik nu dan ook besteld en ga ik proberen! Ben benieuwd!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:42

dems75 schreef:
Mijn ruin heeft een vermoedelijke glutenintolerantie en is insulineresistent. Ik gaf de gluco support en dst werkte op zich wel maar al lezende zie ik veel meer voordelen aan de triphala. Die heb ik nu dan ook besteld en ga ik proberen! Ben benieuwd!

Ja ik vind dat toch lastig met een moeilijke eters. Voor nu sta ik eigenlijk voor een keus of ik haal een ongezonde slobber waar ik de horseflex door heen meng, maar dan heb ik ook weer zoiets van ja waar doe je het dan nog voor :') Of ik ga voor de phytonics vitalstyle of sectolin. Die van vitalstyle werd goed gegeten vorig jaar maar had niet het idee dat het wat deed. De horseflex doet hij het echt goed op dus ik baal zo enorm van die piet l*l van mij :+

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:50

Ik ben benieuwd DP hoe je paard het op horseflex doet. Die van mij heb ik 1x de suikerbalance bij geprobeerd dat was niks,ze wilde haar eten niet en het deed ook niks. Dus terug naar de phytotonic.De mijne krijgt maar 1 schepje per dag..Maar met de gluco balance kan ze op de wei,heb ik geen boetdeken meer nodig.Het is wel belachelijk duur geworden voor de eerste bussen betaalde ik net geen 40 euro.
Ik meng het door de all in soup van de aveve. De sluesli word hier niet gegeten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:53

Ja ben ook wel benieuwd.
De vita style deed hier ook niks.

Jou zou zeggen dat de Horseflex weinig verschil maakt met phytonics. Gezien de ingrediënten.

Ga er vanuit dat ze het hier wel eten.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 04-05-25 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:53

Mijn ruin is ook een moeilijke eter en hij lust heel veel niet. Het enige waar hij een moord voor doet zijn de vernieuwde pavo dailyfit koeken. Voorheen veeeel te veel suikers maar de verbeterde receptuur valt me niet tegen. Ik geef de koek in stukjes als beloning of ik los het op en maak er een papje van om supplementen doorheen te roeren.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:03

DuoPenotti schreef:
Ja ben ook wel benieuwd.
De vita style deed hier ook niks.

Jou zou zeggen dat de Horseflex weinig verschil maakt met phytonics. Gezien de ingrediënten.

Ga er vanuit dat ze het hier wel eten.

Ik zag dat het op elkaar leek,het enige wat je niet kan zien of er een verschil in dosering zit van de ingrediënten...
Mijn paard is echt insulineressistent dus ik heb echt schrik om te wissellen,maar prijstechnisch is het gewoon niet leuk meer,ze krijgt ook nog prascend.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:03

dems75 schreef:
Mijn ruin is ook een moeilijke eter en hij lust heel veel niet. Het enige waar hij een moord voor doet zijn de vernieuwde pavo dailyfit koeken. Voorheen veeeel te veel suikers maar de verbeterde receptuur valt me niet tegen. Ik geef de koek in stukjes als beloning of ik los het op en maak er een papje van om supplementen doorheen te roeren.

Die koeken laat hij ook liggen hahaha de oude recept nog dan. Wel fijn dat je wat gevonden hebt wat goed werkt

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:18

Ik zet de horseflex tekoop.
Zit zeker nog voor de helft in, ik denk zelfs nog meer. Ik gok zelf rond de 1400g van de 2500g. Prijs 40€ excl verzenden. Heb foto’s voor den geïnteresseerde.

Ik ga toch de gok wagen en de gluco balance proberen omdat je hier minder van hoeft te voeren %)