Welke balancer voeren jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:32

Ben , in elk geval voor nu, gestopt met een balancer en geef een schep rust en herstel van voermeesters.
Gaat zelfs beter dan vanalles zelf samenstellen, maar ik heb ook een jonge warmbloed.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:33

Die van mij krijgt Pavo Vital (75gr per dag) en doet het daar goed op! Mooi in de vacht en fit. Persoonlijk slechte ervaringen met Vitalbix (timothee versie) met paarden die echt knettergek en spooky werden :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:48

Dit is ook wel een aardige link om door te lezen, waarbij de meest bekende balancers op een rijtje zijn gezet: https://www.ecohippique.nl/dossier-8x-v ... rschillen/
Ik geef op advies van Anne Lem Metazoa Fitright esparcette aan mijn (vermoedelijk) kruising welsh cob x irish cob merrie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:03

noviceh schreef:
Dit is ook wel een aardige link om door te lezen, waarbij de meest bekende balancers op een rijtje zijn gezet: https://www.ecohippique.nl/dossier-8x-v ... rschillen/
Ik geef op advies van Anne Lem Metazoa Fitright esparcette aan mijn (vermoedelijk) kruising welsh cob x irish cob merrie.

Ik weet het niet betreft andere merken of de info uit de link nog klopt, maar de Pavo Vital is tegenwoordig ook GMO vrij

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:15

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:33

Ik voer ook vitcrix van masters alleen mijn paard vind hem de laatste tijd niet lekker.
Vind hem qua prijs ook interessant.
€31 voor 20 kilo
10 gram.per 100kilo gram gewicht voeren.
Welke is ook interessant qua prijs

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:47

Pavo vital

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:21

Garvo fyto nova je hoeft maar heel weinig te voeren 17 gram per 100 kilo paard en die van mij doet het er nu top op voer het nu bijna een jaar
( hiervoor metazoa )

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:04

Hier nog steeds zeer tevreden met de victorious. Voer het al een aantal jaren. Paardlief moest in het begin wel beetje wennen aan de geur, en is een kieskeurige eter, maar tegenwoordig likt hij de bak zelfs uit en hij glimt zelfs in zijn wintervacht dit jaar. Wel wissel ik soms af met agrobs naturmineral en pavo vital.
Dit omdat ik soms het gevoel heb dat er dan toch net wat mist, en na zo’n tijdelijke switch ook verbetert. Langdurig ging hij er dan weer minder fijn op. (Doffere vacht, meer kriebel)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:16

Hier na een aantal omzwervingen nu bij de metazoa fitright luzerne. Ik merk wel dat beide paarden wat meer nodig hebben (denk toch wel arm hooi), dus ik combineer het nu met musclefit.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:38

Ik heb even gekeken voor de garvo en de vital , die zijn helaas wel veel duurder dan de masters

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:44

en de marstall force is dat wat voor je?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:56

ziezoziezo22 schreef:
Ik heb even gekeken voor de garvo en de vital , die zijn helaas wel veel duurder dan de masters

Wat kost de master en hoeveel moet je perdag voeren dan?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:02

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:06

Ik geef de Smart Balance van Smart Horse Nutrition (van Pure Paardenvoeding). Ook veel rondgekeken naar een passende balancer en uiteindelijk bij deze uitgekomen omdat deze wat hoger in het biotine zit dan de andere balancers die ik had bekeken (mijn paard kon op dat gebied wel wat ondersteuning gebruiken). Mijn paard in het algemeen en zijn hoeven doen het er erg goed op.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:25

Ik wissel af, je kunt een aantal merken vergelijken op voervergelijk.nl, Er zit best wat verschil in vitamines en mineralen per product. Door af te wisselen, hoop ik iig dat ze voldoende krijgen van alles. In de natuur zijn sommige kruiden ook niet altijd beschikbaar.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:04

:$ das idd nog groot verschil _-:(
Heb zelf net nieuwe zak besteld.. {:)-:( daar na maar eens kijken..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:36

Ik heb heel lang Oerbalans gevoerd. Paard deed het er prima op, totdat er iets veranderde in de samenstelling en mevrouw at het niet meer. Het werd vakkundig uit de voerbak gewerkt.
Sinds een tijd krijgt ze nu Equilin Balancer. Ze moest wennen aan de smaak, maar nu gaat het prima.
Ik vind het voordeel van beide dat je er maar weinig van hoeft te voeren.
Ook wel eens de Agrobs naturMineral gevoerd. Hoef je ook weinig van te voeren.
Het nadeel van veel balancers is dat je er zoveel van moet voeren: 100 gram per 100 kg lichaamsgewicht. Dan moet ik ongeveer 650 gram voeren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:42

Ik voer die van horseadds. Heel tevreden, ze eet het graag en ik hoef er niet veel van te voeren. Normaal geen probleem want ze werkt hard zat, maar nu met blessure erg prettig.

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:43

Misty12 schreef:
Ik heb heel lang Oerbalans gevoerd. Paard deed het er prima op, totdat er iets veranderde in de samenstelling en mevrouw at het niet meer. Het werd vakkundig uit de voerbak gewerkt.
Sinds een tijd krijgt ze nu Equilin Balancer. Ze moest wennen aan de smaak, maar nu gaat het prima.
Ik vind het voordeel van beide dat je er maar weinig van hoeft te voeren.
Ook wel eens de Agrobs naturMineral gevoerd. Hoef je ook weinig van te voeren.
Het nadeel van veel balancers is dat je er zoveel van moet voeren: 100 gram per 100 kg lichaamsgewicht. Dan moet ik ongeveer 650 gram voeren.

Van de SHN balancer moet ik inderdaad ook zo'n 650gr per dag voeren. Mijn paard krijgt echter nog geen krachtvoer, maar wel twee voerbeurten per dag. Leek me voor hem wel fijn om niet maar 50gr per beurt op te eten en dan kijken hoe de rest nog aan het smikkelen is :') Maar dat is inderdaad ook een afweging die ieder voor zich maakt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:52

Aries_31 schreef:
Van de SHN balancer moet ik inderdaad ook zo'n 650gr per dag voeren. Mijn paard krijgt echter nog geen krachtvoer, maar wel twee voerbeurten per dag. Leek me voor hem wel fijn om niet maar 50gr per beurt op te eten en dan kijken hoe de rest nog aan het smikkelen is :') Maar dat is inderdaad ook een afweging die ieder voor zich maakt

Om die reden geef ik de mijne bij beide voerbeurten nog een handje muesli waar weinig in zit. Dus 50 gram equilij balancer en handje muesli. 2x daags.

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:54

Tieme schreef:
Om die reden geef ik de mijne bij beide voerbeurten nog een handje muesli waar weinig in zit. Dus 50 gram equilij balancer en handje muesli. 2x daags.

Dat is ook zeker een goeie optie

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:57

Die van mij krijgen er een goeie hand lucerne bij om een beetje volume te geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:58

Die van mij krijgt gewoon 2 keer handje basisbrok per dag als de rest ook brok krijgt. := Dan is ze maar eerder klaar, dat boeit hier niet. Bij geen enkel paard trouwens. Het enige wat ze boeit is dat ze krijgen haha

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 12:05

Mijn paard staat in een groepsstalling waarbij iedereen zijn eigen paard apart voert. Dus ik haal haar uit de groep en geef haar apart eten. Ze heeft nagenoeg onbeperkt hooi, dus hoeft ze niet zoveel krachtvoer. Ze wordt ook niet intensief getraind, maar ik vind het belangrijk dat ze haar vitamines/mineralen krijgt.